فیلم تلویزیونی«قصه گو» روایت 80 سال از زندگی استاد مهدی آذریزدی، مولف کتاب «قصه های خوب برای بچه های خوب» برای پخش از آنتن شبکه دو در نوروز 1392 تولید شده است.
کد خبر: ۵۴۲۱۹۱
روایت زندگی مهدی آذریزدی از شبکه دو

به گزارش روابط عمومی سیما، این فیلم تلویزیونی به کارگردانی مصطفی کوشکی و تهیه کنندگی سید احمد سید پایداری نوروز 92 از شبکه دو شبکه زندگی پخش می شود و در آن به ابعاد مختلف شخصیت مهدی آذریزدی نویسنده معروف کوکان پرداخته شده است.

سید احمد سید پایداری که کار نگارش فیلمنامه این فیلم را نیز بر عهده دارد، گفت: با پایان کار تصویر برداری و تدوین، این فیلم تلویزیونی برای پخش از شبکه دو سیما آماده شده است.

وی گفت: «قصه گو» روایت زندگی مهدی آذر یزدی از کودکی تا پیری است بنا بر این یک کودک یزدی در نقش کودکی، نیما نادری در نقش جوانی و فرخ نعمتی در نقش پیری این نویسنده ارزشمند نقش آفرینی می کنند.

این تهیه کننده گفت: تصویر برداری «قصه‌گو» در تهران و یزد انجام گرفته است، بخشی از لوکیشن های این فیلم تلویزیونی در شهرک غزالی، لاله زار، بافت قدیم یزد قرار داشتند و می توانم ادعا کنم این فیلم 90 دقیقه ای از معدود کارهایی است که در آن تعدد آثار باستانی و بافت های خاطره ای مشاهده می شود.

به گفته سید پایداری «قصه گو» را عزت عزیزی فیلمبرداری کرده و کار تدوین آن نیز توسط محمد حیدری انجام گرفته است.

وی افزود: تحقیق و نگارش این اثر با همکاری مینا دخیلی انجام شده و صدابرداری کار نیز بر عهده قادر قادری بوده است.

به گفته این تهیه کننده «قصه گو» روایتی داستانی دارد و در آن زن و شوهری برای دعوت استاد به یک مراسم بزرگداشت که در تهران برگزار خواهد شد، به یزد سفر می کنند. این آشنایی تحول مهمی را در زندگی این زوج جوان ایجاد می کند.

"قصه گو" به سفارش گروه فیلم های تلویزیونی شبکه دو سیما تهیه شده و فرخ نعمتی، خاطره حاتمی، وحید رحمتی، مهرداد ضیایی، مرجان شکوفکی و علی سلیمانی در آن به ایفای نقش می پردازند.

مهدی آذر یزدی ‌‌27 ‌اسفند 1300 متولد شد. او نویسنده کودک و نوجوان ایرانی بود و معروف‌ترین اثر او مجموعه « قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب » نام دارد. آذر یزدی موفق شد جایزه یونسکو را دریافت کند و سه کتاب او نیز توسط شورای کتاب کودک به‌عنوان کتاب برگزیده سال انتخاب شده‌اند. زنده یاد مهدی آذریزدی در 18 تیر ماه 1388 در سن 87 سالگی درگذشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها