پلی آف والیبال از چهارشنبه این هفته

تهران میزبان قهرمانان

پیکان و کاله قهرمانان چند فصل اخیر والیبال ایران در مرحله اول پلی آف برابر یکدیگر قرار می گیرند. وقتی طرفداران این دو تیم با قرعه بازی مستقیم آنها رو به رو شدند از نمایش والیبال ناب راضی شدند اما از اینکه در پایان این رقابت نفسگیر یک تیم باید حذف شود ، ناراضی.
کد خبر: ۵۴۲۱۰۸
تهران میزبان قهرمانان


به گزارش  جام جم و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، تنور رقابتهای لیگ برتر والیبال ایران با جدال چهار تیم صعود کننده به مرحله پلی آف از روز چهارشنبه داغ می شود. تیم های پیکان تهران، متین ورامین، سایپا البرز و کاله مازندران که هفته گذشته مجوز صعود به مرحله پلی آف برای به دست آوردن سکو های برتر را به دست آوردند، در این روز اولین مسابقه خود را برگزار می کنند تا مدعیان از قدرت خود رونمایی کنند.
در اولین روز این مسابقات که در شهرهای تهران و ورامین برگزار می شود تیم های پیکان و متین به ترتیب از تیم های کاله و سایپا پذیرایی می کنند. بازیهای این مرحله که طبق تصمیم سازمان لیگ به صورت 2 از 3 برگزار می شود برای تیم ها از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است و باید انتظار دیدنی ترین بازیهای این فصل را از تیم های مدعی در این مرحله داشت.
اما در تهران تیم های پیکان و کاله مازندران به مصاف هم می روند. این بازی که شاید تکرار بازیهای دو تیم در نیمه نهایی فصل قبل باشد از حساسیت بالایی برای دو تیم برخوردار است. پیکان از یک طرف برای انتقام آن شکست و نرسیدن به فینال پا به میدان می گذارد و از طرف دیگر هم کاله برای دفاع از عنوان قهرمانی اش برای پیروزی در اولین بازی می جنگد. پیمان اکبری و بهروز عطایی که تجربه زیادی از حضور در این مرحله دارند حالا با تفکرات جدیدی مقابل هم قرار می گیرند تا پیروزی که هر کدام در این فصل مقابل یکدیگر به دست آوردند را تکرار کنند. اکبری در تیم پیکان با تکیه بر بازیکنان با انگیزه ای همچون ظریف، محمدی نژاد، شبان، بازارگرد، حسینی و بخششی می خواهد در تهران اولین پیروزی را به دست آورد و یک قدم به صعود نزدیک شود اما غافل از اینکه عطایی با دارا بودن بازیکنانی همچون پتکوویچ صرب، قائمی، موسوی، محمودی و زرینی هم برای ثبت اولین برد این مرحله به نام خود به تهران می آید. به هر حال دوئل مربیان با تجربه و صاحب افتخار در لیگ برتر والیبال ایران در این مرحله دیدنی است و تیمی که برنامه بهتری نسبت به دیگری داشته باشد پیروزی در تهران به نام خود می زند.

ورامین هم میزبان دومین بازی این مرحله است؛ جایی که تیم های متین ورامین و سایپا البرز به مصاف هم می روند. دکتر فرهاد نفرزاده که ظاهرا تبحر خاصی در شکست دادن تیم متین دارد، با تجربه پیروزی در دو بازی این فصل مقابل این تیم تازه وارد با انگیزه تر از قبل به میدان می رود. در این بین نباید از قدرت ورامینی ها گذشت؛ مصطفی کارخانه و بازیکنانش اگرچه در این فصل مقابل کرجی ها دو شکست را تجربه کردند اما نتایج این تیم و رده دومی اش در پایان دور مقدماتی نشان از قدرتمند بودن ورامینی ها دارد. به هر حال کسب اولین پیروزی در این مرحله می تواند انگیزه تیم پیروز را دو چندان کند و این مسئه بر حساسیت مسابقات در این مرحله افزوده است. نظری افشار، یلمه، میرزاجانپور و عندلیب در تیم متین و بازیکنان کم نام و نشانی همچون فائزی، غلامی، فیاضی و ... در تیم سایپا جدال دیدنی را در این روز خواهند داشت و باید منتظر بود و دید که ورامینی ها با تکیه بر تجربه بازیکنانش پیروز می شوند یا سایپا با انگیزه بالای بازیکنان جوانش. به هر حال متین در اولین سال حضورش در لیگ برتر تا به این مرحله به نتیجه خوبی رسیده و سایپا هم باتوجه به اینکه تجربه سالهای متوالی برای حضور در این مرحله را به دوش می کشد می توانند بازی جذابی را رقم بزنند.
همچنین طبق هماهنگی فدراسیون والیبال با سازمان صدا و سیما بازی تیم های پیکان تهران و کاله مازندران به طور زنده از شبکه 3 سیما پخش خواهد شد.

اما برنامه کامل بازیهای این هفته به شرح زیر است:
تهران ساعت 15: پیکان تهران – کاله مازندران
ورامین ساعت 15:30 : متین ورامین – سایپا البرز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها