رقابت های فوتبال قهرمانی آسیا؛

دختران ایرانی بنگلادش را گلباران کردند

سرمربی تیم ملی فوتبال دختران زیر 14 سال:

برای قهرمانی به سریلانکا می رویم

جام جم/ تیم ملی فوتبال دختران زیر 14 سال ایران دوازدهم اسفند ماه راهی کلمبوی سریلانکا می شود تا در رقابتهای فوتبال قهرمانی غرب و مرکز آسیا شرکت کند.
کد خبر: ۵۴۲۰۸۴
برای قهرمانی به سریلانکا می رویم


دختران فوتبالیست زیر 14 سال ایرانی برای نخستین بار حضور در رقابتهای خارج از کشور را تجربه می کنند اما با وجود این مریم آزمون سرمربی تیم ملی اعتقاد دارد این تیم می تواند قهرمان غرب و مرکز آسیا شود. او در گفت و گو با جام جم از شرایط کنونی این تیم و سختی های فوتبالیستهای نوجوان ایرانی برای رسیدن به رقابتهای مرکز و غرب آسیا می گوید:

- از گروهی که در  رقابتهای فوتبال زیر 14 سال  غرب و مرکز آسیا قرار گرفته اید راضی هستید؟
• بله ، ما با تیم های سریلانکا ، بنگلادش ، تاجیکستان و بوتان همگروه هستیم. این رقابتها از پانزدهم اسفند ماه آغاز می شود و 4 دیدار نفس گیر با این تیم ها خواهیم داشت.

- با توجه به رقیبان همگروهتان در رقابتهای مرکز و غرب آسیا می توانید  به قهرمانی امیدوار باشید؟
• بله، ما برای قهرمانی به سریلانکا می رویم و اگر مشکلی پیش نیاید همه سعی و تلاش خود را می کنیم تا به این هدف برسیم.

- اصلی ترین رقیب ایران برای رسیدن به مقام قهرمانی چه تیمی خواهد بود؟
• رقیب اصلی ما تیم میزبان خواهد بود. سریلانکا 5 سال است که میزبانی رقابتهای نوجوانان آسیا را بر عهده دارد و علاوه بر آن سرمایه گذاری های زیادی را در فوتبال بانوان انجام داده است تا به قهرمانی رده های سنی آسیا برسد. علاوه بر اینکه سریلانکا به عنوان یک رقیب اصلی مشکلات زیادی برای ما به وجود می آورد مسائل دیگری هم هستند که هر کدام می توانند برای ما در سریلانکا یک مشکل بزرگ باشند.

- چه مسائلی ؟
• قطعا همه ما در سریلانکا با آب و هوای این کشور مشکل خواهیم داشت. آب و هوای سریلانکا به شدت گرم و شرجی است و از طرفی بازیکنان از لحاظ تغذیه ای نیز در کلمبو با مشکل مواجه می شوند. البته مشکل اصلی ما همان تیم میزبان سریلانکا است که بزرگ ترین و جدی ترین حریف برای ما است. ما به غیر از سریلانکا از پس تیم های دیگر همگروهمان به راحتی بر می آییم.

- تا امروز چند اردو را پشت سر گذاشته اید؟
• هفت مرحله اردو را پشت سر گذاشته ایم بدون انجام حتی یک بازی تدارکاتی.

- بدون بازی تدارکاتی چگونه در سریلانکا می خواهید مدعی قهرمانی باشید؟
• کار سختی پیش روی ماست. ما نتوانستیم خودمان را یک محک جدی بزنیم و اولین بازی ما در سریلانکا حکم نخستین بازی رسمی را برای بازیکنان ما دارد چرا که آنها تا پیش از این هرگز بازی در یک دیدار رسمی را تجربه نکرده اند. با وجود این در سریلانکا در حد و اندازه های یک مدعی ظاهر می شویم.

- یعنی تیم ایران تا این حد آماده شده است؟
• بله ، ما تیم بسیار خوبی را در اختیار داریم . البته رده سنی زیر 14 سال نخستین مرحله در فوتبال است بنابراین نمی توان شناخت کاملی از  بازیکنان زیر 14 سال داشت. ما قبلا با این نفرات کار نکرده بودیم و همه آنها در مراحل اولیه رشد و بالندگی هستند. به اعتقاد من تیمی در سریلانکا بیشتر موفق خواهد بود که استعدادیابی بیشتری انجام داده باشد.

- بازیکنان تیم زیر 14 سال ایران از چه طریقی برای تیم ملی انتخاب شدند؟
• ما برنامه استعدادیابی کاملی را انجام دادیم. از طریق آموزش و پرورش بازیکنان زیادی جذب اردوهای تیم ملی شدند. چندی پیش نیز رقابتهای فوتبال قهرمانی کشور در رده سنی زیر 16 سال برگزار شد که در این رقابتها نیز چند بازیکن خوب پیدا کردیم.

- بهترین بازیکن حاضر در اردوی تیم ملی چه کسی است؟
• ما مجموعه ای از بازیکنان خوب زیر 14 سال را در اختیار داریم. واقعا نمی توانم بگویم چه کسی از همه بهتر است. این بازیکنان آنقدر بزرگ نشده اند که بتوانند در میان هم تیمی های خود لقب بهترین را به خود بگیرند. آنها هنوز بچه هستند و بزرگ نشده اند.

- صحبت پایانی؟
* ما در سریلانکا مدعی قهرمانی خواهیم بود، به دلیل عدم برگزاری حتی یک دیدار تدارکاتی در این کشور به زحمت می افتیم اما نهایت تلاش خود را می کنیم تا فوتبال ایران را بر بام قهرمانی زیر 14 سال آسیا بنشانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها