محمدرضا وصفی از مسئولیت خود به‌عنوان مدیر کمیته بین‌الملل بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران و نیز مدیرکلی دفتر مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزارت ارشاد استعفا کرد.
کد خبر: ۵۴۱۷۲۷
رئیس بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران استعفا کرد

محمدرضا وصفی در گفت‌وگو با مهر، ضمن اعلام این خبر گفت: بنده با توجه به حجم‌ کاری نمایشگاه کتاب تهران و این‌ که عضو هیات علمی دانشگاه تهران شده‌ام و مشغله زیادی از این بابت دارم، از رئیس نمایشگاه کتاب تهران درخواست کرده‌ام که این مسئولیت را به فرد دیگری بسپارند.

وصفی گفت: ظرفیت کاری بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران بسیار زیاد است و انصاف نیست کسی این مسئولیت را برعهده بگیرد که توان اداره آن را نداشته باشد و به نظرم باید نیرویی به‌صورت تمام‌وقت در این حوزه فعالیت داشته باشد نه من که امکانش را ندارم.

وی همچنین از کناره‌گیری خود از مسئولیت اداره ‌کل مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل مشغله ‌کاری و تدریس در دانشگاه تهران خبر داد.

کناره‌گیری محمدرضا وصفی از مسئولیت کمیته بین‌الملل بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران درحالی صورت می‌گیرد که براساس فرم منتشر شده از ضوابط حضور ناشران خارجی، بخش ارزی (فروش یارانه‌ای) از این نمایشگاه حذف شده است.

وصفی چندی پیش بحران اقتصادی اروپا،‌ بحران سوریه و تحریم‌ها علیه ایران را به عنوان سه چالش اصلی پیش‌‌روی بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران نام برد و نسبت به موفقیت این نمایشگاه در بخش خارجی ابراز تردید کرده بود.

وی گفته بود: قطعا‌ تحریم‌ها و بالا رفتن نرخ ارز، بر حضور ناشران خارجی تاثیرگذار خواهد بود. همچنین هزینه‌های حضور در نمایشگاه کتاب تهران برای ناشران خارجی بخصوص در کشورهای اروپایی بالا رفته است. از سوی دیگر بحران در سوریه و تبعات آن یک مانع جدی برای حضور ناشران خارجی است؛ با توجه به این ‌که محموله‌های کتاب ناشران لبنانی از طریق سوریه به ایران فرستاده می‌شود و همچنین ناشران سوری نمایندگی ناشران مراکشی را نیز برعهده داشتند‌، حمل بار از برخی کشورهای عربی به سمت ایران عملا امکان‌پذیر نیست.

به همه این اتفاق‌ها باید مشکلات پرداخت به ناشران خارجی را هم افزود که هنوز بخش عمده‌ای از مطالباتشان از دو دوره قبلی نمایشگاه کتاب تهران را دریافت نکرده‌‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها