در نخستین روز از مرحله نهایی جشنواره بین المللی قصه گویی، 15 قصه گوی ایرانی و سه قصه گوی خارجی در تبریز اجرا دارند.
کد خبر: ۵۴۱۷۲۵
روایت 18 قصه در نخستین روز جشنواره بین‌المللی قصه گویی

آسیه رحمتی از خوزستان، زهرا صفرپور از آذربایجان شرقی، زهره منتظری از کرمان، سمیه اصحاب صحف از یزد، راجر واقان جنکینز از سنگاپور، عسگر جعفری پاشالو از اردبیل و سید فاطمه رضایی از قزوین پیش از ظهر امروز قصه های خود را روی صحنه خواندند.

مهدی رحمانی از اصفهان، معصومه محمدی از کرمانشاه، آنه اپیلیین استوارت از استرالیا، ماه بی بی صفری پور از هرمزگان، یوسف حامدی کیا از قم، سوسن حیاتی از بوشهر، الکساندر کایماناکف از روسیه، مسعود شاهنگی از اصفهان، پروین حمیلی از ایلام و پریسا مهندس سامانی از چهارمحال و بختیاری نیز عصر امروز اجرا خواهند داشت.

جشنواره شانزدهم در سه بخش قصه گویان ملی، منطقه‌ای، استانی در سه گروه کانونی، آزاد و خارجی با سه موضوع ادبیات کهن، قهرمانان ایرانی و آزاد آغاز به کار کرده است.

بیش از دو هزار و 300 قصه گوی ایرانی در بخش های مختلف قصه گویی صحنه ای، صوتی، بازنویسی و بازآفرینی متون کهن شرکت کرده اند که از این میان 40 قصه گو در مرحله نهایی به رقابت می پردازند.

در بخش بین المللی این جشنواره قصه گویانی از کشورهای سنگاپور، اسپانیا، کنیا، فرانسه، ژاپن، کانادا، مالزی، پرو، استرالیا و پرتغال و یک نفر داور خارجی حضور دارند.

مرحله استانی این جشنواره از ابتدای مهر سال جاری با شرکت یک هزار و 709 قصه گو و دو هزار و 200 قصه برگزار و در هفته پایانی آذر با برپایی یلدای قصه گویی 156 قصه برای شرکت در جشنواره های منطقه ای انتخاب شد.

قصه گویان 32 کشور با 50 قصه برای شرکت در جشنواره بین المللی ایران آثار خود را ارسال کرده بودند که از این تعداد 10 قصه گو از این کشورها انتخاب شده‌اند.

جشنواره بین المللی قصه گویی تا یکم اسفند با حضور 40 قصه گوی ایرانی و 10قصه گوی خارجی در تبریز برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها