کروش باید در سطح ملی رفتار کند؛

فتح‌الله‌زاده: کار رحمتی را تایید نمی کنم

با کفاشیان از فدراسیون فوتبال تا AFC

تلاش نمی کنیم رحمتی برگردد

کفاشیان همچنان معتقد است حمایت وزارت ورزش را دارد: بله، حمایت می کند اما در این فصل 25 درصد بودجه را بیشتر نگرفتیم. البته این نبوده که نخواهند بدهند. وزارت ورزش علاقه دارد و حمایت می کند. این علاقه به من نیست. به فوتبال است. امیدوارم حمایت ها بیشتر شود.
کد خبر: ۵۴۱۵۷۶
تلاش نمی کنیم رحمتی برگردد

سایت گل- علی کفاشیان شب گذشته میهمان برنامه « ورزش از نگاه دو» بود. رئیس فدراسیون فوتبال مثل همیشه حرف‌‌هایی جالب و شنیدنی مطرح کرد که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست. اگرچه، او یک موضوع مهم را همچنان بلاتکلیف باقی گذاشت: «هنوز تصمیم به کاندیداتوری برای انتخابات ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا را نگرفته‌ام!»

کفاشیان درباره احتمال حذف کشتی از المپیک عنوان کرد: به نظر من این بحث سیاسی نبود چون آمریکا و روسیه در کمیته بین المللی المپیک حضور دارند و این اتفاق افتاد. این فشارها در زمان ما هم بود که برای مثال کشتی آزاد حذف شود و فرنگی باشد. البته روی کمیته بین المللی المپیک هم فشارهایی وجود دارد که برخی رشته ها اضافه شود. فوتسال هم به صورت خیلی جدی مطرح است که اضافه شود.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: مهم است کمیته المپیک ما با کشورهایی که کشتی در آن طرفدار دارد هماهنگ شوند و نظرات‌شان اعمال شود. ضمن این‌‌که ما نباید فقط در 4 رشته مدال‌آور باشیم. باید به دنبال این باشیم که در رشته های دیگری که می توانیم مدال بیاوریم سرمایه گذاری کنیم که اگر کشتی حذف شود این قدر به ما ضربه نخورد. البته کشتی در کشور ما ورزش محبوب و قدیمی است.

وی درباره اعتراض برخی مربیان به بحث داوری و تهدید به خداحافظی برخی داوران و درگیری در کمیته داوران و دپارتمان داوری عنوان کرد: مجموعه فعال و پویا یعنی همین(با خنده).در سال جاری مربیان ما اعتراضاتی داشته اند. اشتباهات داوری جزیی از بازی است. با این وجود اگر مجموعش را درنظر بگیریم اینطور نیست. داور قاضی است و نباید جو روانی و استرس ایجاد شود. ترکی که این قدر توانمند است می‌آید و می‌گوید بین المللی را هم نمی خواهم. اخیرا جلسه ای با دپارتمان داوری و سازمان لیگ داشتیم. البته من رصد می کردم دیدم تیم می بازد مربی می گوید داوری بد بود و می برد می گوید خوب بود. آن طرف چیز دیگری می گوید.

کفاشیان درباره اینکه آیا سطح کیفی داوری با فوتبال ما می خواند گفت: همه چیز به همه چیزمان می خورد. آن هم خوب نیست، این هم ایده آل نیست. ما مدتهای زیادی است پول های داوری را نداده ایم. داوران با رضایت نمی آیند. البته این برای لیگ برتر نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون فوتبال حمایت می کند یا نه گفت: بله، حمایت می کند اما در این فصل 25 درصد بودجه را بیشتر نگرفتیم. البته این نبوده که نخواهند بدهند. وزارت ورزش علاقه دارد و حمایت می کند. این علاقه به من نیست. به فوتبال است. امیدوارم حمایت ها بیشتر شود.

رییس فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا پول سرمربی تیم ملی پرداخت شده است یا نه گفت: تا حالا پول کی‌روش را داده ایم.خرداد ماه هم قسط بعدی را می دهیم.

وی درباره پایان زمان مجوز 35 روزه برای حضورش در فدراسیون اظهار داشت: من مثل برخی فدراسیون های دیگر هستم که بازنشسته هستند. البته فکر می کنم مجوز من از فروردین و اردیبهشت بود. با این وجود اصراری بر ماندن ندارم. ارث بنده نیست که در فوتبال باشم. باید مجمع تشکیل شود. دوشنبه تاریخ هیات رییسه را معلوم می کنیم. در آن جلسه بحث رفتنم را مطرح می کنم. من در گذشته استعفا دادم.

رییس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: در مقطعی هستیم که فوتبال در کشور ما مردم خیلی انتظار دارند. فوتبال باید حمایت شود. کشورهای عربی و کره و ژاپن مورد حمایت شدید دولت های خود هستند و با تمام توان حمایت می شوند ولی حمایت از ما کافی نیست.

وی ادامه داد: هزینه ما نسبت به گذشته چند برابر شده است. هزینه های ما یا ارزی است یا پول بلیط هواپیما. با این روند اگر بودجه بیشتر نداشته باشیم افت می کنیم. به مجمع می گویم که توان من همین است. اگر فردی بهتر است بیاید و کار را جلو ببرد.

رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا سناریویی برای رفتن او نوشته شده است گفت: برخی بدشان نمی آید که من بروم، از جمله رسانه های محترم .الان یک ماه است آتش بس داده اند اما می گفتتد ازبکستان را ببازیم باید نفر دیگر بیاید. اگر در 5 سال که رییس فدراسیون هستم دو بار بهترین در آسیا شدیم نباید این کار را رها کنم و با نظر مجمع کار را به کسی بسپاریم که بتواند کار را ادامه بدهد.

وی درباره انتخاب فدراسیون ایران به عنوان فدراسیون برتر آسیا اظهار داشت: ممکن است باشگاههایمان را با اروپا مقایسه کنیم، این یک بحث است. مادر آسیا در خیلی از شاخص ها جلوتر هستیم. در ژاپن و کره 30 سال است سرمایه گذاری می کنند. زیرساخت های قوی به دست آوردند. از نظر استادیوم ازبکستان 5 استادیوم دارد ما 70 تا داریم. حالا شاید برخی از آنها 100 درصد آماده نیستند. سرمایه داریم. امکانات خوبی داریم. اکثر شهرها توانایی میزبانی دارد. فوتسال در آسیا از نظر رنکینگ اول است. در بحث ویژن آسیا ایران اول است و کره و ژاپن اجرا نکردند. نباید فوتبال خودمان را دست کم بگیریم. این پتانسیل فوتبال ماست. اول شدن هم به فدراسیون من مربوط نیست و به فوتبال کشورمان ارتباط دارد.

رییس فدراسیون فوتبال درباره بحث حضورش در انتخابات ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: صحبت هایی را داشتیم که داخل برویم و اگر شرایط مهیا باشد کاندیدا شویم. به هر حال رایزنی می کنیم. ما می خواهیم در هیات رییسه کنفدراسیون یک نماینده داشته باشیم. در بحث بانوان قوی تر می توانیم باشیم. الان در بحث ریاست بحرین و امارات و چین کاندیدا هستند. به هر حال همه چیز در روزهای آینده مشخص می شود. هنوز تصمیم به کاندیداتوری برای انتخابات ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا را نگرفته ام. در حال حاضر بحث بانوان 80 درصد هست و ریاست کنفدراسیون 20 درصد است. با این وجود امکانش هست کاندیدا شوم.

وی درباره موضوع شایعه تبانی قطر و لبنان عنوان کرد: من چند جا هم گفتم اگر تبانی هست باید رسیدگی شود ولی ما نباید به این مسائل دل ببندیم. تیم ما باید برود و قطر و لبنان را ببرد. اگر می خواهیم به جام جهانی برویم و این دو تیم را نزنیم فایده ندارد.

رییس فدراسیون فوتبال درباره خداحافظی مهدی رحمتی و هادی عقیلی از تیم ملی گفت: ما متکی به فرد نیستیم. وی در پاسخ به این پرسش که آیا تلاش می کند تا رحمتی به تیم ملی برگردد اظهار داشت:ما تلاش نمی کنیم رحمتی برگردد.از کادر فنی خواستیم که بازی هایش را ببیند.

رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به اینکه مشکل رحمتی فنی نبود که به خاطر آن از تیم ملی خط خورد گفت:خب، مصاحبه اش مزید بر علت شد. بازیکن باید خودش را سرباز بداند. قطعا برای عقیلی تنبیهاتی را در نظر می گیریم که نتواند از فوتبال ایران منتفع شود. رحمتی هم احساس کرده بود که شاید در لیست کی روش نباشد و پیش دستی کرد. او قبول کرد اشتباه کرده است. دو،سه ماه تا جام جهانی وقت داریم. به هر حال شاید در آن زمان اتفاقی بیفتد.

رییس فدراسیون فوتبال درباره محرومیت دو جلسه ای کی روش گفت: یک جلسه انجام شده و جلسه بعدی مانده است. این هفته از بلاتر و دبیرکلش وقت گرفتیم که در این باره و یکی، دو مساله دیگر با آنها حرف بزنیم.

وی درباره اینکه آیا این محرومیت به دلیل نفوذ قطر است اظهار داشت: من به این مساله نرسیده ام.

رییس فدراسیون فوتبال درباره تیم جوانان و سرمربی این تیم گفت: روز شنبه جلسه ای داشتیم. یک طرحی بود که علی دوستی بیاید و علاوه بر تیم نوجوانان، تیم جوانان را هم نظارت کند اما آبان ماه آینده دو تیم همزمان بازی دارند. به هر حال روی نفرش تفاهم نکردیم. تا یک ماه آینده سرمربی تیم مشخص می شود.

وی درباره اینکه چقدر امیدوار است تیم ملی به جام جهانی برزیل برود گفت: خیلی امیدوارم به جام جهانی برویم.

رییس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت خسوس در تیم ملی فوتسال عنوان کرد: ما در این باره دو مشکل داریم.یکی حقوقش است و دیگری توانمندی اش.منتظریم یکی دو ارزیابی شود و بعد تصمیم بگیریم.

کفاشیان در پایان درباره درد دل هایش با مردم گفت: درددل من این است اگر فوتبال کشور بخواهد رشد کند نبینیم کفاشیان هست یا نه.انتخابات زودرس به خاطر این است که ماندن من به فوتبال کشور ضربه نزند.یک سری از نهاد و ارگانها شاید دوست نداشته باشند من بمانم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا چوب لای چرخ او گذاشته می شود یا نه گفت:کم نه!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها