رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال خبر داد؛

دوپینگی تراکتور سازی 6 ماه محروم شد

فدراسیون بین‌المللی فوتبال در جریان جام‌جهانی 2014 برزیل برای مبارزه با دوپینگ از گذرنامه بیولوژیکی استفاده می‌کند.
کد خبر: ۵۴۱۱۵۵
استفاده از گذرنامه بیولوژیکی در جام‌جهانی 2014 برزیل

به گزارش ایسنا  فیفا اعلام کرد که در جام‌جهانی 2014 برای تمام بازیکنانی که در برزیل حضور می‌یابند، گذرنامه بیولوژیکی صادر می‌کند. این اقدام فیفا برای مبارزه با دوپینگ بازیکنان و استفاده آنها از مواد نیروزاست. در این گذرنامه بیولوژیکی تغییراتی که در خون بازیکنان به وجود می‌آید، ثبت و استفاده آنها از مواد نیروزا مشخص می‌شود.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال روز پنجشنبه در زوریخ سوئیس با مسئولان آژانس مبارزه با دوپینگ (وادا) جلسه مشترکی داشت و در آن نشست مشترک تصمیم گرفته شد، از گذرنامه‌های بیولوژیکی استفاده شود.

جان فاهی، رییس وادا گفت: "اطمینان داریم که فیفا برای مبارزه با دوپینگ تلاش خواهد کرد. از گذرنامه‌های بیولوژیکی در جام کنفدراسیون‌ها هم استفاده خواهد شد. پیش از این در جام‌جهانی باشگاه‌ها در دو سال 2011 و 2012 از این تکنولوژی استفاده کرده و قصد داریم به این کار ادامه دهیم. هدف ما این است که تمام بازیکنان شرکت‌کننده در جام‌جهانی 2014 پرونده‌ بیولوژیک داشته باشند. برای مبارزه با دوپینگ راهکارهای زیادی وجود دارد. می‌دانیم که فیفا با جدیت در این زمینه کار می‌کند. باید از سران فیفا به خاطر تلاش در این زمینه تشکر کنیم."

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها