هندوستان هم به جرگه معترضان حذف کشتی پیوست؛

حذف کشتی از المپیک، زیر پای هندی ها را خالی کرد

درست زمانی که کشتی هندوستان، امید واقعی کسب مدال در المپیک را یافته است، کمیته بین المللی المپیک با حذف این رشته از برنامه بازی ها، باعث حیرت جامعه کشتی این کشور شده است.
کد خبر: ۵۴۰۵۶۹
حذف کشتی از المپیک، زیر پای هندی ها را خالی کرد


به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ˈایندین اکسپرسˈ، وزارت ورزش و جوانان هندوستان تصمیم گرفته از طریق ˈراندیر سینگˈ عضو خود در کمیته بین المللی المپیک، اعتراض خود را اعلام کند. این کشور چهار مدال کشتی در المپیک تصاحب کرده که دو مدال آن در بازی های المپیک 2012 لندن بوده است.

ˈسوشیل کومارˈ تنها ورزشکار هندی که دو مدال المپیک تصاحب کرده نیز کشتی گیر است.

اولین مدال آور المپیکی هندوستان نیز یک کشتی گیر بوده است.

ˈوینود کومارˈ سرمربی تیم ملی کشتی آزاد هندوستان انتظار دارد، کمیته بین المللی المپیک با مخالفت های بین المللی زیادی روبرو شود.

وی گفت: این رای، تصمیم نهایی نیست اما اگر کشتی حذف شود این کمیته با شورش کشورهایی مانند آمریکا، روسیه و اقمار آن، ترکیه و همچنین قدرت های آسیایی ایران، ژاپن و مغولستان روبرو خواهد شد.

در هندوستان این نگرانی وجود دارد که این تصمیم تاثیر منفی بر افزایش محبوبیت این ورزش بگذارد.

ˈسوشیل کومارˈ کشتی گیر آزادکار هندی که مدال نقره المپیک لندن و برنز المپیک پکن را در اختیار دارد، گفت: اگر کشتی در برنامه بازی های المپیک نباشد، یک کودک 10 ساله چه انگیزه ای برای روی آوردن به این رشته دارد. بازتاب این تصمیم در درازمدت مشخص خواهد شد.

نمی دانم چه چیزی باعث شد این اقدام را انجام دهند اما مطمئنم این تصمیم در ماه سپتامبر (شهریور ماه سال 92) نقض خواهد شد.

ˈیاشویر سینگˈ سرمربی سوشیل کومار بیم آن دارد که در صورت حذف کشتی از المپیک، دولت هند بودجه این ورزش را کاهش دهد. این امر تاثیر زیادی بر این ورزش خواهد گذاشت. دولت هند اکنون به خاطر مدال هایی که گرفته ایم به ما کمک می کند. اما وقتی تصمیم نهایی گرفته شد و کشتی از المپیک حذف شد آنها بودجه را کاهش می دهند و بر ورزش های المپیکی تمرکز خواهند کرد.

یاشویر که از طرف فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا)، مربی سال معرفی شده است، گفت: در حال حاضر 70 درصد بودجه ورزشی صرف رشته های المپیکی می شود.

اما وزیر ورزش و جوانان هندوستان گفت: ما از طریق نماینده خود این موضوع را نزد کمیته بین المللی المپیک مطرح می کنیم. الگوی بودجه ما براساس آمادگی برای بازی های المپیک 2020 تنظیم می شود و تغییر نخواهد کرد. امیدواریم این کمیته در تصمیم خود بازنگری کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها