انتصاب های جدید در فدراسیون تکواندو؛

زوار و زارع در تیم ملی تکواندوی دختران و پسران

در شرایطی که به دنبال حذف کشتی از بازیهای المپیک ، گفته می شد که خطر حذف تکواندو نیز وجود دارد ، اما این رشته رزمی در بازیهای المپیک ماندگار شد .
کد خبر: ۵۴۰۲۴۸
تکواندو در المپیک ماندنی شد


رییس فدراسیون جهانی تکواندو در پیامی باقی ماندن این رشته در المپیک 2020 را تبریک گفت.
پس از آنکه نشست کمیته بین‌المللی المپیک IOC برگزار و تصمیم گرفته شد که تکواندو در المپیک 2020 باقی بماند و کشتی یکی از رشته‌های حذف شده آن رقابت‌ها باشد، دکتر "چوی" رییس فدراسیون جهانی تکواندو در پیامی به تمام کشورهای عضو این تداوم حضور در المپیک را تبریک گفت.
پیام دکتر "چونگ ون چوی" پس از آن انتشار یافت که کمیته بین المللی المپیک IOC در جلسه‌ای در مقر خود در شهر لوزان سوییس برگزار شد، تصمیم گرفت که رشته تکواندو کماکان در میان رشته های المپیکی باقی بماند.

این تصمیم در جلسه سپتامبر سال جاری میلادی در شهر بوینس آیرس پایتخت آرژانتین نهایی خواهد شد.
پس از حضور آزمایشی تکواندو در المپیک 1988 سئول و 1992 بارسلون، این رشته رزمی در سال 2000 رسماً وارد بازیهای المپیک سیدنی شد، حضوری که در المپیک 2004 آتن، 2008 پکن و 2012 لندن نیز تداوم پیدا کرد.

در بازی‌های المپیک، مسابقات تکواندو در چهار وزن مردان و چهار وزن بانوان برگزار می‌شود و هر کشور می تواند با کسب سهمیه در دو مرحله از رقابتهای گزینشی نهایتاً در هر بخش دو نماینده به بازیهای المپیک اعزام نماید.

به گزارش ایسنا ، در چهار دوره قبلی بازی‌های المپیک، تکواندو ایران موفق شد با سهمیه کامل در بخش مردان( دو سهمیه) حضور پیدا کند که ماحصل آن 2 طلا و یک برنز (توسط هادی ساعی)، یک نقره (توسط محمد باقری معتمد) و یک برنز(توسط یوسف کرمی) بود.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها