رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش از اعلام شرایط و ضوابط شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ویژه فرهنگیان رسمی و پیمانی خبر داد.
کد خبر: ۵۴۰۲۲۸
ضوابط شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته فرهنگیان اعلام شد

به گزارش فارس، اسدالله اسدی گرمارودی رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نامه مورخ ۲۶ دی ماه ۱۳۹۱ مبنی بر شرایط و ضوابط اختصاصی پذیرش دانشجو (ویژه فرهنگیان رسمی ـ پیمانی آموزش و پرورش) اظهار داشت: شرایط و ضوابط لازم برای شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۲ در رشته‌های تحصیلی پردیس‌ها و واحدهای آموزشی دانشگاه  فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران تعیین شده است.

وی به برخی از این شرایط و ضوابط اختصاصی اشاره کرد و ادامه داد: دارا بودن حکم کارگزینی مبنی بر استخدام رسمی یا پیمانی متقاضیان فرهنگی (مشروط به تداوم اشتغال در آموزش و پرورش) در زمان ثبت‌نام در آزمون الزامی است.

اسدی افزود: معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی که تا پایان مهلت قانونی ثبت‌نام در آزمون، فاقد حکم کارگزینی باشند، مجاز به شرکت در آزمون نیستند.

وی تأکید کرد: فرهنگیانی که به هر نحو دارای مدرک کارشناسی و بالاتر از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی یا آزاد به صورت معادل یا غیر معادل هستند، مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی ویژه فرهنگیان نیستند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: بنا به تفویض شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۲۲۱ مورخ ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۰ شورای معین، شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنا به پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش، ماده واحده "امکان شرکت فرهنگیان دارای مدرک معادل کاردانی در آزمون کارشناسی ناپیوسته " (صرفاً برای فارغ‌التحصیلان تا سوم آذرماه ۱۳۷۷) به تصویب رسیده است.

بر اساس گفته اسدی، تغییر رشته پس از قبولی در آزمون یا طی زمان تحصیل امکان پذیر نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
sara
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
۰
۰
آخه چرا نیروی آزاد نمیگیرین اونایی كه تو آموزش وپرورش شاغلن دیگه آزمون میخوان چیكار كه همش از اونا میگیرین
شیرین
United States
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
۰
۰
هیچ اطلاعات دقیقی نمیده و همش مطالب گذشتس و بروز نیست
امین
United States
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
۰
۰
ثبت نام دانشگاه فرهنگیان كاردانی به كارشناسی93 كی شروع می شود
ن.ص
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
۰
۰
به نام خدا
اینجانب نیره صابونچیان دبیررسمی ازسال 68 درآموزش وپرورش مشغول بكارمیباشم متاسفانه بخاطرسابقه حق التدریس و...18سال سابقه خدمت دارم من فوق دیپلم هستم سالهاست كه مایلم دردانشگاه فرهنگیان ادامه تحصیل بدهم ولی متاسفانه موفق به ثبت نام نمی شوم لطفا مرایاری نمایید پرسنلی... لطفا مرا ثبت نام كنید دبیرناحیه .. مشهد باتشكر و احترام منتظرخبرخوش ازطرف شمامیشوم لطفا اطلاعات مرابروی صفحه نگذاریدتلفن ...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها