اولین فهرست ولاسکو اعلام شد

روزهای پرکار در تالار والیبال آزادی

فدراسیون والیبال با وجود انجام شدن قرعه کشی مسابقات باشگاه‌های آسیا همچنان در حال رایزنی برای پذیرفته شدن حضور نماینده دوم ایران در این رقابت‌هاست.
کد خبر: ۵۴۰۰۹۶
والیبال ایران در جام باشگاه های آسیا دو سهمیه می خواهد

طبق قوانین کنفدراسیون والیبال آسیا اگر تعداد تیم‌های شرکت کننده در مسابقات باشگاه‌های آسیا کمتر از 8 تیم باشد، میزبان یا دیگر کشورها می‌توانند با دو تیم در این رقابت‌ها شرکت کنند این در حالی است که برای برگزاری  دور جدید مسابقات والیبال باشگاه‌های آسیا 14 تیم اعلام آمادگی کرده‌اند.

البته پیش از این تعداد تیم‌های شرکت کننده در مسابقات والیبال باشگاه‌های آسیا تا این حد زیاد نبود اما از دو سه سال پیش و به دنبال اعزام تیم قهرمان این رقابت‌ها به مسابقات باشگاه‌های جهان، کشورهای آسیایی برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا صاحب انگیزه شدند طوریکه به تدریچ تعداد تیم‌های شرکت کننده در این رقابت ها بیشتر شد تا اینکه امسال تعداد آنها به 14 تیم رسیده است.

ایران به عنوان میزبان مسابقات والیبال باشگاه‌‍های مردان آسیا در سال 2013 در نظر دارد تا دو نماینده در این رقابت ها داشته باشد. هرچند رایزنی‌های صورت گرفته تا به امروز نتیجه نداشته است و حتی هفته گذشته گروه‌بندی مسابقات والیبال باشگاه‌های آسیا با لحاظ شدن تنها یک نماینده از ایران انجام شد، اما رایزنی‌های مسئولان فدراسیون والیبال ایران برای گرفتن مجوز حضور دومین نماینده کشورمان همچنان ادامه دارد.

در همین راستا روز گذشته محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال طی تماس با نایب رئیس کنفدراسیون والیبال آسیا پیگیر موضوع شد. امروز هم سعید درخشنده، عضو کمیته مسابقات AVC این موضوع را از طریق تماس با رئیس این کمیته آسیایی پیگیری کرد.

سعید درخشنده در گفتگو با خبرنگار مهر در این مورد توضیح داد و اظهارداشت: فعلا AVC به ایران اجازه نداده تا دو نماینده در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا داشته باشد اما ما مصرانه پیگیر موضوع هستیم و در همین راستا طی دیروز و امروز تماس‌هایی با نایب رئیس AVC و رئیس کمیته مسابقات AVC داشتیم.

وی با اشاره به میزبانی ایران تصریح کرد: هزینه‌های میزبانی که شامل اسکان، تغذیه و ... می‌شود نسبت به سال‌های گذشته خیلی بیشتر شده است. اگر ایران صاحب دو تیم در این رقابت‌ها باشد می‎تواند در تامین بخشی از هزینه‌های میزبانی از آنها کمک بگیرد و اینگونه هزینه‌ها برای ما کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل می‌خواهیم مجوز آسیا را برای داشتن دو نماینده بگیریم.

درخشنده تاکید کرد: البته نهایت تا پایان این هفته باید پاسخ نهایی کنفدراسیون والیبال را در مورد حضور دو نماینده از ایران بگیریم چون با توجه به گروه‌بندی انجام شده باید هر چه زودتر برنامه دیدارها را تنظیم و جهت تائید در اختیار AVC قرار دهیم.

عضو کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا گفت که در صورت موافقت این کنفدراسیون، نایب قهرمان لیگ برتر به عنوان دومین نماینده ایران در باشگاه‌های آسیا شرکت می‌کند و در یکی از گروه‌های دوم و یا سوم که دارای سه تیم هستند قرار می‌‍گیرد.اگر تیم دوم ایران به هر دلیلی تمایل به شرکت در این رقابت‌ها نداشت، سومین تیم برتر لیگ به عنوان نماینده دوم معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات والیبال باشگاه‌های آسیا طی روزهای اول تا نهم اردیبهشت ماه در تهران برگزار می‌شود. 14 تیم شرکت کننده در این رقابت‌ها دیدارهای خود را در دو گروه چهار تیمی و دو گروه سه تیمی برگزار می‌کنند. نماینده ایران در گروه اول با تیم‌هایی از کویت، امارات و چین‌تایپه همگروه شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها