قرار بود جشنواره بین المللی فیلم فجر نقطه پایانی بر اختلاف های یک سال اخیر سینمای ایران باشد، قرار بود همه اتفاق های تلخ اکران فیلم ها را فراموش کنیم و به جای کینه ها و گلایه ها سال نوی سینما را زیر یک سقف جشن بگیریم به امید روزهایی پر بار و آشتی دوباره مردم با سالن ها و صندلی های خالی.
کد خبر: ۵۴۰۰۲۸
آب گل آلود در حوض نقاشی

همه چیز داشت خوب پیش می رفت، مردم ساعت ها در صف فروش بلیت اغلب فیلم های جشنواره ماندند و روی پله و کف سالن برخی فیلم ها را تماشا کردند.برای هنرمندان محبوبشان کف می زدند و هورا می کشیدند، اما...

اما انگار پایانی برای برخی حاشیه ها و اختلاف ها وجود ندارد و عده ای نانشان در تنور حاشیه و اختلاف پخته می شود.

روز گذشته متاسفانه دو چهره سینمایی کشورمان یعنی مازیار میری و منوچهر محمدی به عنوان سازندگان فیلم «حوض نقاشی» که سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را از آن خود کرده بود، بیانیه ای منتشر کردند که نه در شأن سینمای امروز بود و نه در شأن محتوا و مضمون پسندیده فیلم شان و نه در شأن مردمی که هنگام دیدن این فیلم اشک هایشان جاری شد.

سازندگان حوض نقاشی بدون هیچ گونه صلاحیتی خود را سخنگوی نه تنها صنف سینمایی خود که نماینده دیگر خالقان آثار در حوزه کتاب، مطبوعات، تئاتر و موسیقی دانسته اند و در بیانیه خود با جملاتی اهانت آمیز مسئو لان فرهنگی ارشاد را نواخته اند.

باید از آنها پرسید وقتی اغلب سینماگران از جریان های مختلف هنری و فکری در اختتامیه جشن فجر سینمای ایران حضور داشتند شما چگونه خود را نه تنها نماینده هزاران سینماگر که نماینده کل جامعه فرهنگی و ادبی و هنری فرض کرده اید و تنها به دلیل نادیده گرفته شدن فیلم تان ( درست یا نادرست) آتش اختلاف را شعله ور کرده اید و ساز مخالف می زنید.

آقای منوچهر محمدی مگر این خود شما نبودید که در نشست نقد و بررسی حوض نقاشی در همین برج میلاد و در دل جشنواره فیلم فجر گفتید : « مجموعه مسائلی که در طول یک سال گذشته به وجود آمد مربوط به خارج از سینماست. افرادی مایلند شرایط را تیره و تار کنند و وظیفه ما حمایت از مرزهای سینماست.»

آیا حمایت شما این گونه است ؟ آیا شما تمایلی برای تیره و تار کردن سینما ندارید ؟ آیا حوض نقاشی تان را گل آلود نمی کنید تا از آن ماهی بگیرید؟

سینا علیمحمدی - دبیر گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
پریوا
-
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
۰
۰
از كارگردان با شهامت و اعتراضش حمایت می كنم زیرا به عنوان عضوی از جامعه هنری حق طبیعی او بوده كه به دفاع از من تماشاگر در مراسم اختتامیه شركت نكند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها