برکنار شده‌ها در مجمع دوشنبه حضور نخواهند داشت

افشارزاده: 750 میلیون بودجه گرفتیم

بهرام افشارزاده می‌گوید که تا قبل از 30 بهمن اساسنامه کمیته ملی المپیک از سوی IOC تایید و ارسال خواهد شد و قطعا مجمع عمومی در تاریخ مقرر برگزار می‌شود.دبیر کمیته ملی المپیک از مشکلات این کمیته در تهیه ارز نیز می گوید بانک مرکزی کمکی به آنها نمی کند.
کد خبر: ۵۳۹۷۸۰
افشارزاده: به جای ارز مبادله ای از صرافی  ارز می خریم


دبیرکل کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با ایسنا، ابتدا درباره رفع تعلیق فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو اظهار کرد: با توجه به شرایطی که وزارت ورزش و جوانان به وجود آورد، این تعلیق بر طرف شد. رضوانی قبلا نایب رییس و دبیر فدراسیون بوده اکنون هم به عنوان سرپرست انتخاب شده است. پس از انتصاب در نامه‌ای او به فدراسیون جهانی معرفی شد و این انتخاب مورد تایید مجامع جهانی و آسیایی قرار گرفت. تعلیق شنا هم به دلیل مکاتباتی که انجام شد، برطرف شد.

وی با ابراز امیدواری از رفع تعلیق فدراسیون‌ها تاکید کرد: ما با همین روند به کارمان ادامه می‌دهیم و به یاری خدا مشکلات ورزش حل می‌شود و تعلیق‌ها برطرف خواهد شد.

افشارزاده در پاسخ به این پرسش که چه زمانی اساسنامه کمیته ملی المپیک از سوی IOC برای کمیته ارسال خواهد شد، یادآور شد: ما منتظر تصویب اساسنامه از سوی IOC هستیم، تا این لحظه پاسخ IOC به دست ما نرسیده است. نیازی به پیگیری ما وجود ندارد و خود IOC به کار ما رسیدگی می‌کند.

وی با بیان اینکه هنوز هیچ پولی به حساب کمیته ملی المپیک واریز نشده است به ایسنا گفت: دو روز قبل نشست بسیار خوبی با ممبینی، معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری داشتم. او انسان بامعرفت و منطقی است. احساس می‌کنم کمتر مدیر مالی وجود دارد که اینچنین با روی باز با مقوله ورزش برخورد کند. او قول داده هفته آینده 8 میلیارد تومان به کمیته ملی المپیک پول بدهد. من همین جا از نگاه مثبت او به ورزش تشکر و قدردانی می‌کنم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک ادامه داد: در این نشست مشکلات مالی پیش روی ورزش را مطرح کردم. همچنین گزارشی از تقویم 4 ساله کمیته ملی المپیک ارائه شد. درباره مسابقه‌های کشورهای اسلامی، غرب آسیا، المپیک نوجوانان و جوانان، بازی‌های داخل سالن و در نهایت بازی‌های آسیایی کره و المپیک برزیل صحبت کردیم. ایشان هم قول دادند که به ورزش کمک کنند.

افشارزاده در واکنش به این پرسش که آیا ارز مبادله‌ای در اختیار کمیته ملی المپیک قرار گرفته است اظهار کرد: تاکنون هیچ دلار مبادله‌ای در اختیار کمیته قرار نگرفته است. بانک مرکزی با احترام نامه‌ای برای ما نوشت و اعلام کرد که می‌توانیم از صرافی‌های مجاز دلار تهیه کنیم اما هیچ کاری برای تهیه ارز مبادله‌ای برای کمیته ملی المپیک نکردند.

وی درباره شرایط مالی کمیته ملی المپیک و نحوه آماده‌سازی تیم‌های اعزامی به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اضافه کرد: سال آینده از خرداد تا شهریور سه رویداد مهم بین‌المللی داریم. اکنون هم زمان آماده‌سازی تیم‌ها است و باید برای بازی‌های اسلامی آماده شویم. یکسری از ورزشکاران مشغول رقابت‌های لیگ هستند. فکر می‌کنم بهترین زمان برای آغاز اردوها اسفند باشد. با فدراسیون‌ها هم صحبت کردیم. قرار است امروز در نشست تدارکاتی بازی‌ها درباره بازی‌های داخل سالن و جوانان صحبت کنیم.

افشارزاده در پاسخ به این پرسش که آیا برگزاری مجمع عمومی کمیته المپیک در روز 30 بهمن قطعی است، تصریح کرد: قطعا مجمع برگزار می‌شود. احتمال نرسیدن اساسنامه تا آن زمان وجود ندارد.

وی در واکنش به این پرسش که در نامه‌ی تعلیق روئینگ به صراحت اعلام شده اگر اساسنامه جدید برای مجمع جهانی ارسال نشود ورزشکاران اجازه حضور در مسابقه‌ها را نخواهند داشت، آیا اساسنامه اصلاح شده برای فدراسیون‌های جهانی قایقرانی ارسال شده است، تصریح کرد: اساسنامه اصلاحی فدراسیون‌های آماده شده. فکر می‌کنم همین هفته برای فدراسیون جهانی ارسال می‌شود. خوشبختانه کم‌کم بحث تعلیق در حال حل شدن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها