معاون صدای رسانه ملی تاکید کرد:

تاثیرگذاری رادیو قرآن در عرصه فرهنگی و قرآنی

معاون صدای رسانه ملی در آستانه سالروز تاسیس شبکه رادیویی قرآن از کارکنان و مدیران این شبکه رادیویی خواست تا به دو اصل الگوسازی و کادرسازی در شبکه توجه ویژه داشته باشند.
کد خبر: ۵۳۸۹۱۰
تاثیرگذاری رادیو قرآن در عرصه فرهنگی و قرآنی

  به گزارش روز چهارشنبه جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی صدا، در آستانه سالروز تاسیس شبکه رادیویی قرآن و به میمنت دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، طی مراسمی احکام جدید مدیران گروه های مختلف رادیو قرآن ابلاغ شد.

  در این مراسم محمدحسین صوفی، معاون صدای رسانه ملی ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و سالروز راه‌اندازی شبکه رادیویی قرآن تغییر رویکردها را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم عملکرد دستگاه‌ها و نهادهای مختلف کشور را با گذشته مقایسه کنیم، در تمامی جهات رشد و توسعه چشمگیری داشته‌ایم اما بزرگترین و مهمترین تغییر برای پیشرفت در کشور تغییر رویکرد و نگرش بود که دستاورد مهم و ارزشمند پیروزی انقلاب اسلامی است که در همه عرصه‌ها تاثیرگذار بوده است.

  وی با بیان این‌که تغییر رویکرد، دستاورد مهم فرهنگی انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: تاسیس شبکه های ارزشی از جمله رادیو قرآن در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی از مصادیق آن است. این شبکه رادیویی  محصول اندیشه ناب مقام معظم رهبری و اولین شبکه رادیویی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که با نظر و اندیشه مقام معظم رهبری و در دوران ریاست جمهوری ایشان شکل گرفت و باید همیشه در عرصه فرهنگی و قرآنی تاثیرگذار باشد.

  وی با اشاره به نقش رادیو قرآن در فرهنگ سازی از کارکنان و مدیران این شبکه خواست تا به 2 اصل الگوسازی و کادرسازی توجه ویژه داشته باشند و در این خصوص تصریح کرد: توقعی که از رادیو قرآن می رود در مرحله نخست الگوسازی با توجه به عملکرد و رفتار است که نتیجه آن باید سخت کوشی, جدیت, پشتکار, تعهد، انضباط و وجدان کاری برای همگان باشد و این امر خود باعث ارتقای کیفیت تولیدات و همچنین اثرگذاری بیشتر خواهد بود.

  صوفی با بیان این‌که قرآن کتاب زندگی و اخلاق و هدایت است و برای فرهنگ سازی, انسان سازی و سعادت بشر باید عملیاتی شود، خاطرنشان کرد: وظیفه رادیو قرآن کاربردی کردن آیات الهی و تسری آن در جامعه است. همچنین رسالت این رسانه‌ قرآنی شناسایی موقعیت، مخاطب و زمان برای بیان پیام با استفاده از امکانات و نیروی انسانی است تا سبک زندگی قرآنی با توجه به آیه آیه‌های کلام وحی در تمامی عرصه های فردی و اجتماعی جاری شود. نگرش کاربردی به مفاهیم قرآنی نیز برای داشتن رفتار و عملکرد قرآنی ضروری است.

  معاون صدای رسانه ملی کادرسازی را میراثی برای آیندگان رادیو عنوان کرد و گفت: ارزشمندترین سرمایه در نظام خلقت, نیروی انسانی است که این نیرو باید فکور, برنامه ریز و خوش فکر, آینده نگر و تاثیرگذار و نقش آفرین باشد چرا که پویایی یک جامعه به نیروی انسانی آن بستگی دارد.

  وی در ادامه با اشاره به این‌که رادیو قرآن با کادرسازی باید نیازمندی های نیروی انسانی رسانه را تامین کند، یادآور شد: درحال حاضر که شبکه های مختلف در حال تاسیس است و به زودی رادیو 2 نیز با محوریت شبکه دوم رادیوها برروی خط مجازی ایجاد می شود، برنامه سازی در رادیو توسعه می‌یابد که لازمه این امر داشتن کادر متخصص و متعهد در درون معاونت صدا است.

newsQrCode
برچسب ها: رادیو قرآن
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها