پیامد یک تصمیم عجیب؛

خادم: جلوی فیلا بایستید!

پس از جایگزینی جام ساساری ایتالیا به جای جام تختی به عنوان مرحله دوم رقابت های جایزه بزرگ فیلا، رسول خادم هم به صف معترضان پیوست و خواستار پیگیری جدی فدراسیون کشتی شد.
کد خبر: ۵۳۸۶۷۸
خادم: جلوی فیلا بایستید!

پس از جایگزینی جام ساساری ایتالیا به جای جام تختی به عنوان مرحله دوم رقابتهای جایزه بزرگ فیلا، رسول خادم هم به صف معترضان پیوست و خواستار پیگیری جدی فدراسیون کشتی شد.در پی این تصمیم عجیب  فیلا که منجر به حذف نام جام تختی به عنوان مرحله دوم رقابتهای جایزه بزرگ فیلا شد، رسول خادم مدیر فنی تیم های ملی خواستار پیگیری فوری فدراسیون کشتی و جلوگیری از تثبیت رسمی این تغییر شد.

داستان از آنجا آغاز شد که به محض انتشار تقویم سال 2013 میلادی از سوی فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) نام تورنمنت "جام تختی" به عنوان مسابقه بین المللی جام جایزه بزرگ (دومین جایزه بزرگ) درج نشده و در عوض "جام ساساری ایتالیا" از سوی فیلا جایگزین جام تختی شده بود.

ضمن اینکه خروج جام بین‌المللی تختی از جمع تورنمنت‌های جایزه بزرگ فیلا و جایگزینی کشوری نه چندان مطرح کشتی دنیا به جای این تورنمنت وطنی، بار دیگر ناتوانی دیپلماتیک و امور بین الملل فدراسیون کشتی را اثبات کرد.

در همین راستا اخبار ضد و نقیضی منتشر شد که در نهایت پای نفوذ نایب رئیس ایتالیایی فیلا را به این ماجرا باز کرد. به هر حال پس از واکنش برخی رسانه ها و اهالی کشتی به این موضوع، رسول خادم هم به جمع معترضان پیوست و خواستار پیگیری مسئولان فدراسیون و جلوگیری از تثبیت این تغییر شد.

خادم در حالی بر اصلاح تقویم فیلا به منظور حفظ جایگاه جام جهان پهلوان تختی به عنوان مهم ترین تورنمنت بین المللی در رده سنی بزرگسالان کشتی آزاد در ایران تاکید کرده که گفته می شود فدراسیون کشتی نیز در این زمینه در حال مکاتبه با فدراسیون جهانی است.

به گزارش خبرنگار مهر این ناکامی بزرگ دیپلماتیک برای فدراسیون کشتی ایران در حالی بوقوع پیوست که رقابتهای جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی 2013 نیز باید طی روزهای اول تا چهارم اسفندماه در تهران برگزار شود و روسای فیلا هم به عنوان میهمانان به کشورمان سفر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها