معمولاً شخصیت‌های بزرگ، شخصیت‌هایی که در حیات جوامع، نقش‌آفرین و تأثیرگذار هستند، همیشه برخی آرمان‌های مقدس را مدنظر دارند که در یک افق بلندمدت برای رسیدن به آن آرمان‌ها تلاش می‌کنند. انبیا و اولیای الهی این گونه‌اند.
کد خبر: ۵۳۸۶۳۵
آرمان حضرت امام(ره) حاکمیت اسلام بود

مثلاً یکی از آرمان‌های بلند انبیای الهی، این بوده است که مشرکی در عالم نباشد. همه جوامع و همه انسان‌ها به سمت خداپرستی گرایش پیدا کنند.

از آرمان‌های بلند انبیا و اولیای الهی، نهادینه شدن عدالت در یک جامعه و جوامع بشری بوده است. اینها نکاتی است که در حقیقت، همیشه مورد نظر شخصیت‌های تأثیرگذار جوامع بوده است.

حضرت امام خمینی(ره) در شرایط ویژه‌ای، مسئولیت رهبری امت اسلامی را عهده‌دار شد بخصوص این که ملت رشید ایران از سوابق و گذشته حکومت‌های طاغوت، ظلم‌ها، ستم‌ها، بیدادها، فاصله گرفتن‌ها از دین و مسلط کردن بیگانگان بر سرنوشت ملت ایران به ستوه آمده بود.

آرمان‌هایی که مورد نظر حضرت امام(ره) بود، این بود که جامعه ما به سمت یک جامعه دینی، به سمت حاکمیت اسلامی حرکت کند؛ یعنی حاکم شدن دین خدا بر این سرزمین آرمان حضرت امام خمینی(ره) بود. این که در جامعه اسلامی و انقلابی ما، مردم ما در آرامش، رفاه و در چارچوب مقررات دین و شریعت زندگی کنند از آرمان‌های حضرت امام(ره) بود.

جامعه حوزوی و دانشگاهی ما برای رساندن کشور به قله استقلال و خودکفایی، دست‌در‌دست هم بدهند تا روزی شاهد باشیم هر دو نیروی فکری جامعه برای رسیدن به آن آرمان بلند، در حال حرکت و برنامه‌ریزی هستند.

اینها از آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) بود که ملت مستضعف دنیا در پرتو آموزه‌های دین و مکتب اسلام بتوانند زندگی و گرایش پیدا کنند، آرمان حضرت امام، جدای از آرمان انبیا و اولیای الهی نبوده است.

آنچه در طول تاریخ بشریت، انبیای الهی و اولیای الهی منادی آن بودند، حضرت امام هم در این برهه از تاریخ، منادی آن بوده است؛ از «باب العلماء ورثه الانبیا». امام می‌خواست همان نقش آفرینی‌ها و تأثیرگذاری‌ها را در جامعه ما داشته باشد.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها