بیاییم کاری به خنده‌های مدیران فوتبالی‌مان یا مدیریت‌های خنده‌آورشان نداشته باشیم و مردانه از عمق جان و اخلاق‌مدارانه به حمایت و تشویق یکپارچه از تیم ملی بپردازیم .
کد خبر: ۵۳۸۶۰۹
تیم ملی را به خاطر ایران دوست داریم

جام جم  /  مجید عباسقلی- امروز تیم ملی فوتبال کشورمان، نخستین دیدار خود در مسابقه‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا (2015 – استرالیا) را در ورزشگاه آزادی در برابر تیم لبنان برگزارخواهد کرد، مسابقه‌هایی که در آن تا همین دوره پیش، تیم ملی فوتبال کشورمان با کسب سه عنوان قهرمانی پیاپی، در کنار ژاپن و عربستان پرافتخارترین محسوب می‌شد.

اما در کنار شیرینی یاد کردن آن گذشته‌های خوش فوتبال، حقیقت حسرت‌باری هم وجود دارد و آن این‌که بعد از آخرین قهرمانی ما در 36 سال پیش، هر چند بارها و بارها تا یک قدمی جام ملت‌های آسیا هم پیش رفته‌ایم، ولی در آخرین قدم‌ها، این جام را به ژاپنی‌ها یا عرب‌ها واگذار کرده‌ایم. کاش همین نکته تنها نگرانی فوتبال ما بود، چون دغدغه امسال‌مان مثل دوره‌های گذشته، ناکامی‌های نرسیدن به قهرمانی نیست، بلکه اساسا فوتبال کشورمان به چنان تنگنایی افتاده که برای نخستین بار، حتی نگران صعود از همان دوره مقدماتی شده است!

 هم‌گروهی با کویت و تایلند که همیشه در کنار کشورهایی مثل قطر، ازبکستان و عراق، مدعیان درجه دوم ملت‌های آسیا بوده‌اند، در کنار لبنان که امسال در مقدماتی جام جهانی هم بلای جانمان شده است، شاید تمام دیدارهای گروهمان را غیرقابل پیش‌بینی کرده است، هر چند حالا دست به دامن هر بازیکنی که در هر جای اروپا ریشه‌ای ایرانی داشته نیز شده‌ایم تا ریسمانی برای نجات از ناکامی‌هایمان ببافیم. در حقیقت از خود غافل و ناامید شده‌ایم و می‌خواهیم با مستمسک معجزه بازیکنان دو یا چندملیتی به اهداف خود برسیم!

به هر حال همه این موارد برای فوتبال ما تاسف‌بار است، فوتبالی که از تیم درجه چندمی لبنان برای خود غولی ساخته و برای پیروزی خانگی بر آن، نفس‌هایش به شماره افتاده است، در حالی که اگر همین فوتبال با همه معضلات و تنگناهایش، خود باشد و بر نیروی وحدت و انسجام حامیان ده‌ها میلیونی خود تکیه کند نه فقط حریفی آسیایی مثل لبنان در قواره مقاومت در برابر آن نیست، بلکه قدرت‌های تازه درجه دوم جهانی مثل کره‌جنوبی و روسیه هم در برابر روزهای خوبش چاره‌ای جز زانو زدن و پذیرش شکست نداشته‌اند.

پس بیاییم کاری به خنده‌های مدیران فوتبالی‌مان یا مدیریت‌های خنده‌آورشان نداشته باشیم و مردانه از عمق جان و اخلاق‌مدارانه به حمایت و تشویق یکپارچه از تیم ملی بپردازیم تا در پناه عزم و شور و خواست ملی، روز شیرین و پرنشاط دیگری را در تاریخ دیدارهای ملی رقم بزنیم، چون ایران عزیزمان را دوست می‌داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها