مدیرعامل باشگاه ذوب آهن معتقد است که ورزش ایران نیازمند آیین‌نامه‌ها و قوانین بیشتری است.
کد خبر: ۵۳۷۹۸۳
با فوتبال کوچه‌بازاری نمی‌شود قهرمان جهان شد

خسرو ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که حضور باشگاه‌ها در لیگ‌های فوتبال باید تابع دستورالعمل‌های خاصی باشد، گفت: کمبود آیین‌نامه و قانون در ورزش ایران محسوس است. همان طور که AFCبرای حضور تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا الزاماتی را مطرح می‌کند، ‌سازمان لیگ هم باید برای تیم‌های حاضر در لیگ برتر و آزادگان قواعدی را در نظر بگیرد. مثلا داشتن یک زمین چمن استاندارد، تجهیزات فنی و امکانات حداقلی باید در یک باشگاه وجود داشته باشد تا تیم فوتبالش بتواند در لیگ برتر بازی کند.

 وی ادامه داد: در لیگ یک تیم‌هایی هستند که فقط چند بازیکنی را کنار هم جمع کرده‌اند و هر لحظه هم ممکن است تعطیل شوند. باید دستورالعمل تدوین شود که هر تیمی می‌خواهد در لیگ آزادگان یا لیگ برتر بازی کند الزاماتی داشته باشد. مثلا نکته مهمی که هست اسپانسر تیم است. مگر گهر را فراموش کرده‌ایم؟ چندین اسپانسر برای این تیم آمد و رفت که در نهایت به دست هدایتی رسید. یکی از الزامات این است که تیم‌ها اسپانسر مشخصی داشته باشند و آن اسپانسر طی تعهدی اعلام کند که تا پایان فصل چه مقدار هزینه می‌کند. همچنین اسپانسر باید ضمانت بدهد که در میانه‌ی راه تیم را رها نکند چون مردم و هواداران تیم به آن دل‌خوش کرده‌اند و نباید دو روز نگران باشند که تیم‌شان در لیگ می‌ماند یا نه!

 ابراهیمی افزود: حرفه‌ای‌گری را باید از لیگ‌های پابین‌تر شروع کنم و این مسئله را به بازیکنان و تیم‌ها القا کنیم. بازیکن باید حرفه‌ای‌گری را از لیگ‌های پایه یاد بگیرد تا وقتی به لیگ برتر آمد،‌ آماتور نباشد. ما نیاز شدیدی داریم که قوانین فوتبال را اصلاح کنیم.

 وی ادامه داد: قوانین نباید فی‌البداهه باشند و از هم‌اکنون اعلام شود که یک قانون لازم‌الاجراست. برای اجرای هر قانونی باید زمان لازم را داد. مثلا اگر اکنون بگویند فصل بعد لیگ به جای 16 تیم با 14 تیم برگزار می‌شود، تیم‌های پایین جدول خواهند گفت که به آن‌ها فرصت داده شود. باید به ورزش نگاه حرفه‌ای داشته باشیم. با فوتبال کوچه‌بازاری نمی‌شود قهرمان جهان شد! باید فوتبال را به روز کنیم. منظورم این نیست که به زمین خاکی نیاز نداریم بلکه باید آن که در زمین خاکی بازی می‌کند قواعد بازی در چمن را هم یاد بگیرد.

 مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره تعداد تیم‌های لیگ برتر با خنده گفت: با توجه به جایگاه تیم ما در این فصل معتقدم که لیگ برتر در فصل بعد هم باید 18 تیمی برگزار شود! اما در مجموع باید با توجه به ظرفیت باشگاه‌ها و تعداد باشگاه‌هایی که حرفه‌ای و به روز هستند تعداد تیم‌های لیگ را تعیین کنیم.

 وی ادامه داد: اگر همه تیم‌ها حرفه‌ای باشند قطعا تیم ملی قوی‌تری داریم اما نکته اینجاست که تیم‌ها باید امکانات خود را با تکنولوژی روز دنیا مطابقت دهند. تیم‌هایی هم هستند که از دولت و جاهای دیگر پول می‌گیرند و خود را بالا می‌کشند ولی برخی تیم‌ها شهرستانی این توان را ندارند.

 ابراهیمی در پایان گفت: اگر تیم‌های تهرانی، اصفهانی،‌ گیلانی و صبای قم را در نظر بگیرم خواهیم دید که 10 تیم لیگ برتری در شعاع حدودا 350 کیلومتری وجود دارند. آیا می‌شود گفت چون سایر تیم‌ها دور هستند پس آن‌ها را فراموش کنیم؟‌ اگر همه باشگاه‌های ایرانی حرفه‌ای و به‌روز باشند، لیگ ما ظرفیت 18 تیمی بودن را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها