برای اولین بار اتفاق می افتد؛

رقابتهای سوارکاری در مانژ سرپوشیده

امسال آزمایش دوپینگ را افزایش داده‌ایم. خوشبختانه در مسابقات پرش مورد خاصی نداشته‌ایم ولی در مسابقات اسب دوانی سه مورد دوپینگ در اوایل سال وجود داشت که کمیته انضباطی با خاطیان برخورد کرد.
کد خبر: ۵۳۷۸۴۰
پرش سوارکاران ایرانی به رنکینگ بین المللی!

سرپرست فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه برای دومین بار بعد از انقلاب سوارکاران ایرانی با اسب های شخصی به مسابقات برون مرزی اعزام شدند، عنوان کرد نام چهار ورزشکار کشورمان در رنکینگ بین المللی قرار گرفته است.

محمود حیدری در گفتگو با مهر، در مورد وضعیت فدراسیون سوارکاری ایران ضمن بیان مطلب فوق گفت: تا قبل از سال 90 تنها یک اعزام خارجی داشتیم که آن هم به بازی‌های آسیایی 2006 قطر باز می‌گردد ولی از اول سال 91 تا کنون ما 6 اعزام خارجی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه اوایل فروردین‌ماه امسال دو تیم پرش با اسب در رده جوانان و بزرگسالان را به تورنمنت آسیایی کره‌جنوبی فرستادیم که در بین آنها دو نوجوان دختر هم حضور داشتند، افزود: در آن مسابقات 13 کشور مطرح آسیایی حضور داشتند که در مجموع 6 مسابقه برگزار شده، توانستیم سه مدال طلا و دو برنز کسب کنیم. این نتایج توجه همه کشورهای آسیایی را جلب کرده بود.

 سرپرست فدراسیون سوارکاری با اشاره به حضور ایران در لیگ قفقاز خاطرنشان کرد: در مجمع فدراسیون جهانی هم مصوبه حضور در لیگ قفقاز را گرفتیم که بر این اساس سه تیم کشورمان بدون اسب شخصی و با اسب‌های قرضی در کشور آذربایجان حضور یافتند و چهارمین تیم هم با شش راس اسب شخصی به این رقابتها اعزام شد. این برای دومین‌بار بعد از انقلاب بود که اسب‌های شخصی به رقابت‌های برون مرزی اعزام می‌شدند.

 وی با تاکید بر اینکه سوارکاران ایرانی دو عنوان سومی و پنجمی را در این لیگ کسب کردند، افزود: برای نخستین بار نام چهار ورزشکار ایرانی در رنکینگ جهانی سوارکاری قرار گرفته که اتفاق بزرگی برای این ورزش به حساب می‌آید.

 حیدری در خصوص آخرین وضعیت قرنطینه اسب‌های داخلی به خبرنگار مهر گفت: با پیگیری‌های جدی که داشته‌ایم تفاهم نامه خوبی با سازمان دامپزشکی داشته‌ایم که حاصل آن اعزام شش راس اسب به کشور آذربایجان بوده است. برای حضور در همه مسابقات بین‌المللی باید با همکاری سازمان دامپزشکی یک فرایند پنج ساله را طی کنیم.

 "منطقه آزاد کیش می‌تواند به عنوان یک قرنطینه بین المللی مطرح شود". سرپرست فدراسیون سوارکاری با بیان این مطلب افزود: کیش دارای یک باشگاه سوارکاری 70 هکتاری است که می‌تواند در بحث قرنطینه و ترانزیت در سطح منطقه مطرح شود. در این خصوص جلسه مشترکی با دکتر یحیی قاضی نماینده سازمان بهداشت جهانی دام در خاورمیانه و مسئولان سازمان دامپزشکی ایران داشته‌ایم که قول همکاری را از قاضی یحیی گرفته‌ایم.

 وی در پاسخ به این پرسش که در بحث دوپینگ اسب‌ها چه اقداماتی صورت گرفته است، تصریح کرد: امسال آزمایش دوپینگ را افزایش داده‌ایم. خوشبختانه در مسابقات پرش مورد خاصی نداشته‌ایم ولی در مسابقات اسب دوانی سه مورد دوپینگ در اوایل سال وجود داشت که کمیته انضباطی با خاطیان برخورد کرد.

 حیدری درباره تامین هزینه اعزام‌ها هم گفت: تاکنون در بخش اعزام‌ها بر اساس دستورالعمل وزارت ورزش هزینه‌ها را پرداخت کرده‌ایم ولی از این پس مشکلات زیادی خواهیم داشت زیرا به خاطر مسایل ارزی هزینه‌ها چهار برابر شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها