انتقاد کاندیدای ریاست ‌جمهوری از سینمای آمریکا:

هالیوود، تفرجگاه شیطان شده است

وزیر ارشاد در افتتاحیه سومین کنفرانس هالیوودیسم با تاکید بر سایه سنگین سیاست بر هالیوود، سیاستمداران آمریکایی را طراحان اصلی مسیر هالیوود دانست.
کد خبر: ۵۳۷۶۵۳
سیاستمداران آمریکایی مسیر هالیوود را تعیین می‌کنند

به گزارش فارس، سومین کنفرانس هالیوودیسم صبح روز گذشته در هتل آزادی تهران با حضور سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد و جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی و همچنین چهره‌های هنری و سینمایی ایرانی، آمریکایی و اروپایی از جمله نادر طالب‌زاده، سناتور مایک گراول و هنرمند فرانسوی دیده دیدونه افتتاح شد.

حسینی در این مراسم درباره انقلاب اسلامی ایران و اراده ایرانی‌ها برای تغییر نظام شاهنشاهی به نظام مردم‌سالار دینی، گفت: پس از این‌که انقلاب مردم ایران به پیروزی رسید، فشارها آغاز شد. تسخیر لانه جاسوسی دفاع از دستاوردهای انقلاب بود، چراکه سفارت آمریکا به مرکز جاسوسی تبدیل شده بود تا در کودتایی همچون کودتا علیه مصدق، نظام اسلامی ایران را ساقط کنند.

او با بیان این‌که غرب از ایران می‌خواهد در برابر ظالمان جهان سکوت کنیم و از مظلومان فلسطینی، لبنانی، بحرینی و... حمایت نکنیم، افزود: مخالفت ما با این امر موجب شده است که این همه توطئه و تحریم و جنگ هشت ساله بر ما تحمیل کنند.

وزیر ارشاد درباره مراحل تاریخ معاصر پس از جنگ جهانی دوم، تصریح کرد: سایه سنگین سیاست بر هالیوود تسلط دارد و این سیاستمداران آمریکایی هستند که مسیر را طراحی می‌کنند.

سخنران بعدی جواد شمقدری، رئیس سازمان سینمایی بود که درباره سابقه 90 ساله هالیوود، گفت: هالیوود با استفاده از قدرت هنر، آنچنان تاثیرگذاری‌ داشته است که نوح با عمر طولانی نتوانست بر بشر چنین اثری گذاشته باشد.

او با بیان این‌که امروز اکثریت جهان را پیروان مسیح(ع) و محمد(ص) دربردارند، افزود: این در حالی است که بزرگراه اطلاعات کمتر از این دو منبع الهی تامین می‌شود و امروز مدیریت پنهان سینما و رسانه را هالیوود برعهده دارد.

حسن عباسی، رئیس «مرکز مطالعات دکترینال امنیت بدون مرز» هم به عنوان یکی از سخنرانان این کنفرانس گفت: نقد هالیوود نقد یک نهاد سینمایی نیست بلکه نقد یک ایدئولوژی است.

او با بیان این‌که هالیوود بیانگر همه عمر فلسفی غرب است، افزود: آنچه از دریچه دوربین هالیوود مشاهده می‌کنیم 2800 سال اندیشه سیطره یافته بر غرب است.

عباسی درباره نوشته‌های 413 استاد دانشگاه‌های آمریکا درباره هالیوود و فیلم‌های آن، تصریح کرد: این استادان تاکید کردند که اصل سینما سرگرمی نیست بلکه آنان در نوشته‌های خود محتوای 2800 ساله غرب را واکاوی کرده‌اند.

رئیس مرکز مطالعات دکترینال امنیت بدون مرز درباره تطابق برخی سریال‌ها، فیلم‌ها و انیمیشن‌های غربی با فلسفه در نوشته این استادان آمریکایی، گفت: چگونه ممکن است فلسفه با سرگرمی جمع شوند.

عباسی با اشاره به وجود 25 میلیون سایت مستهجن در آمریکا گفت: مساله هالیوودیسم رویکرد مخرب اجتماعی و فرهنگی آن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها