طعم پنیرهای محلی که مادر بزرگ هایمان تهیه می کردند زیر زبانتان هست ؟ آنها هنوز هم فکر می کنند پنیرهای محلی خوشمزه تر از پنیرهای صنعتی است . دوست دارید امروز با هم پنیر خانگی درست کنیم ؟ پس دست به کار شوید .
کد خبر: ۵۳۷۱۵۱


مواد لازم:
شیر: یک کیلو
ماست: 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:ابتدا شیر را بجوشانید. سپس شعله اجاق را کم کنید و 4 قاشق ماست به آن بیفزایید. مدت 7 دقیقه به هم بزنید تا شیر بریده شود. بعد آن را از پارچه نازکی که داخل آبکش قرار داده‌اید، رد کنید و پارچه را روی پنیر برگردانید و به مدت 4 الی 5 ساعت روی آن جسمی سنگین قرار دهید تا آب آن خارج شود. بعد پنیر را قطعه قطعه کرده، در آب نمک نگهداری کنید.


طرز تهیه پنیر با سرکه:


مواد لازم:
شیر: یک کیلو
سرکه: 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه: ابتدا شیر را حرارت دهید. وقتی شیر به جوش آمد، شعله اجاق را خاموش کنید. سپس 3 قاشق سرکه به آن اضافه کنید و به هم بزنید تا شیر بریده شود. سپس آن را از پارچه نازکی که داخل آبکش قرار داده‌اید، رد کنید. پارچه را روی پنیر برگردانید و به مدت 4 الی 5 ساعت جسمی سنگین روی آن قرار دهید تا آب آن خارج شود. سپس پنیر را قطعه قطعه کرده، داخل آب نمک نگهداری کنید.


طرز تهیه پنیر با مایه پنیر:


مواد لازم:
شیر: یک کیلو
مایه پنیر: یک دوم قاشق چایخوری

طرز تهیه: شیر را پس از جوشاندن از روی حرارت بردارید و بگذارید قدری خنک شود. به حدی که دمای آن کمی بیشتر از دمای بدن باشد. سپس مایه پنیر را در آن بریزید و بگذارید تا شیر به پنیر تبدیل شود (زمان لازم جهت تهیه این پنیر 15 دقیقه است)‌.

منبع : تبیان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها