حمزه زرینی ، بازیکن تیم ملی والیبال ایران:

صعود به مرحله دوم لیگ جهانی رویایی بلندپروازانه است

لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور در آستانه اتمام است ، لیگی که معیارهایی متفاوت با فصل گذشته دارد و از لحاظ کیفی قابل قیاس با آنچه که در فصل های گذشته جریان داشت نیست. تیم کاله آمل که عنوان قهرمانی فصل گذشته را به دست آورد درابتدای این فصل مدعی شماره یک محسوب می شد اما نتیجه گیری پرنوسان این تیم باعث شد تا آملی ها دیگر تنها مدعی قهرمانی لیگ نباشند .
کد خبر: ۵۳۶۶۷۱
صعود به مرحله دوم لیگ جهانی رویایی بلندپروازانه است

جام جم/لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور رو به اتمام است ، لیگی که معیارهایی متفاوت با فصل گذشته دارد و از لحاظ کیفی قابل قیاس با آنچه که در فصل های گذشته جریان داشت نیست. تیم کاله آمل که عنوان قهرمانی فصل گذشته را به دست آورد درابتدای این فصل مدعی شماره یک محسوب می شد اما نتیجه گیری پرنوسان این تیم باعث شد تا آملی ها دیگر تنها مدعی قهرمانی لیگ نباشند . کاله آمل در حالی این روزها در لیگ بد نتیجه می گیرد که ملی پوشان و والیبالیستهای مطرحی همچون محمد موسوی عراقی ، حمزه زرینی و .... در این تیم به میدان می روند. حمزه زرینی  که از مطرح ترین بازیکنان کاله آمل محسوب می شود چندان خوشبینانه به سرنوشت تیمش در این دوره از رقابتهای لیگ برتر نگاه  نمی کند. او نیز همانند بسیاری دیگر از مربیان و بازیکنان حاضر در این دوره از ر قابت های لیگ برتر اعتقاد دارد  داوران با ضعفی که در کار خود دارند ضربه های فراوانی به لیگ وارد کرده اند.  زرینی اکنون بیشتر به موفقیت تیم ملی در لیگ جهانی فکر می کند، گویا از قهرمانی در لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور نا امید شده است.

تقسیم بازیکنان
   حمزه زرینی درباره سطح کیفی لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور به جام جم می گوید: « هیچ تیمی از لحاظ بهره گیری از بازیکنان خوب و  ملی پوش بر تیم  دیگری برتری ندارد ، بازیکنان به دلیل کاهش تیم های شرکت کننده به شکل برابری در تیم های لیگ برتری پخش شده اند که این وضع باعث شده است مدعیان از شانس برابری برای تصاحب عنوان قهرمانی برخوردار باشند. فصل گذشته به فاصله 4 هفته مانده به پایان  لیگ چهره قهرمان لیگ مشخص بود اما در این فصل هیچ چیز مشخص نیست و نمی توان  هیچ تیمی را به عنوان قهرمان احتمالی لیگ معرفی کرد. البته در میان 7 مدعی قهرمانی لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور پیکان شرایط بهتری نسبت به سایر تیم ها دارد. »
کار سخت آملی ها
   زرینی تیمش را یکی از مدعیان قهرمانی می داند  اما گویا احتمال چندانی برای قهرمانی تیمش نمی دهد: « مرحله پلی اف مهم ترین مرحله لیگ است و در این مرحله است که چهره تیم  قهرمان مشخص می شود. پلی آف جو خاص خودش را دارد  و حسابش از لیگ جداست . حال و هوای خاصی در این مرحله از لیگ وجود دارد و حساسیت  فوق العاده بالای دیدارهای انجام شده باعث می شود که  پلی آف سطح کیفی بسیار بالاتری نسبت به مرحله قبلی لیگ داشته باشد. خوب می دانیم که در لیگ فرصتی برای جبران کردن وجود ندارد و این روند با توجه به اینکه ما در ترکیب خود مصدوم داریم کار ما را سخت و سخت تر می کند . خود من دو هفته است که تمرینی نداشته ام و به شدت نگران عملکرد  تیمم در پلی آف هستم.»
پیکان مدعی نخست
   ملی پوش تیم کاله آمل در ادامه می گوید: « پیکان هر چند از لحاظ بهره گیری از بازیکنان خوب شرایط برابری با سایر تیم ها دارد اما از آنجایی که از ابتدای لیگ با ثبات تر  از بقیه تیم ها کار کردند شاید  اکنون مدعی نخست قهرمانی به شمار می روند.  ورامین هم از تیم های با ثبات لیگ به شمار می رود و سایپا نیز دیگر مدعی قهرمانی است اما به نظر می اید برای قهرمانی مهره کم دارند. ارومیه هم در کنار سایپا تیم بسیار خوبی محسوب می شود اما گمان نمی کنم این تیم هم برای قهرمانی شانسی داشته باشد. در ابتدای لیگ ما مدعی شماره یک شناخته می شدیم اما مصدومیت برخی از بازیکنان ما باعث شد تا اکنون شانس ما بر روی کاغذ کمتر باشد، البته ما هنوز هم مدعی قهرمانی به شمار می رویم.  شاید به اندازه هفته های نخست شانسی برای قهرمانی نداشته باشیم اما حداقل هنوز اعتماد به نفسمان را حفظ کرده ایم. »
شمشیرهای از رو بسته
   بازیکن اسلامشهری تیم ملی والیبال ایران تصریح می کند: «اعتراض به داوری موضوعی است که بارها در جریان این لیگ مشاهده شد ، اعتراضی که بیشتر از سوی بازیکنان ملی پوش صورت می گیرد. برخی که شمشیر خود را برای این بازیکنان ملی پوش از رو بسته اند از انتقاد کردن ما هم انتقاد می کنند . قبول دارم که اعتراض ها در این فصل بیش از اندازه است اما ضعف داوری نیز مساله قابل اغماضی نیست. باید به منظور رسیدگی به این مشکل یک کمیته وی‍‍ژه تشکیل شود، شاید یک درصد حق با بازیکنان معترض باشد.»
تغییر نتیجه
   زرینی در ادامه با انتقاد از وضعیت داوری والیبال ایران خاطر نشان می کند:« گاهی اوقات در جریان لیگ نتیجه بازی ناگهان به نفع یک تیم تغییر کرده است  چرا که داورمسابقه اهل شهر همان تیم برنده است. این مشکلات برای ما نیز وجود داشت، اگر این مشکل باعث می شد تا تیم ما از پلی آف حذف شود چه کسی پاسخگوبود و چه کسی می خواست آبروی رفته قهرمان سال گذشته لیگ را برگرداند؟»
موفقیت ماندگار
   وی با بیان اینکه تیم ملی والیبال و موفقیت این تیم در رقابتهای جهانی اهمیت بسیار بیشتری از سرنوشت لیگ دارد می گوید: « ما همه چیز را در والیبال آنی به دست نیاوردیم و کسب مجوز حضور در لیگ جهانی نیز اتفاقی نبود که  در طی تنها یک سال به دست بیاید، برای صعود به لیگ جهانی از مدت ها پیش برنامه ریزی شده بود. موفقیتی که با طی  کردن مراحل مختلف وبه عبارتی پله پله به دست بیاید ماندگار است و ارزش بیشتری دارد . ما سهمیه حضور در لیگ جهانی را به دست آوردیم اما این پایان کار نیست و نباید فقط دلخوش به حضور در این رقابتها باشیم. حالا که وارد این رقابتهای بزرگ شده ایم باید برنامه ریزی درستی انجام بدهیم تا حضور پرباری در این رقابتها داشته باشیم. ابقا در لیگ جهانی که  با ارائه بازی های خوبی همراه است هدف اصلی ما است . این دوره  از رقابتهای لیگ جهانی والیبال به گونه ای برنامه ریزی شده است که حتی اگر باخت  هایی پی در پی متحمل شویم باز هم در این لیگ ماندنی هستیم.
کم شدن فاصله ها
   بازیکن تیم ملی والیبال ایران کار ولاسکو را برای انتخاب نفرات نهایی اعزامی به لیگ جهانی بسیار سخت می داند:‌« قبلا در والیبال ایران تنها 10 الی 12 بازیکن خوب وجود داشت که این وضعیت باعث می شد تا مربیان تیم ملی برای انتخاب نفرات تیم ملی کار مشکلی نداشته باشند اما دیگر چنین شرایطی در والیبال ما وجود ندارد و فاصله فنی بین بازیکنان والیبال ایران بسیار کم شده است تا ولاسکو کار مشکلی برای گزینش نهایی بازیکنان تیم ملی داشته باشد. »
دو برد هم کافی است
   زرینی در واکنش به این سوال که تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی حداکثر چند پیروزی می تواند به دست بیاورد می گوید: « ما خوب تمرین می کنیم تا عملکرد قابل قبولی در لیگ جهانی داشته باشیم. اگر ما در این رقابتها حتی یک و یا دو برد هم به دست بیاوریم برایمان کافی است و خوشحالمان می کند. باید واقع بینانه به قضایا نگاه کنیم و با توجه به حضور قدرتمند ترین تیم های دنیا در گروه ایران نباید انتظار داشته باشیم تیم به مرحله دوم رقابتها صعود کند.
رویای بلند پروازانه
   بازیکن تیم کاله آمل در پایان عنوان می کند: « چهره برخی از بازیکنان حاضر در لیگ جهانی را پیش از این فقط در تلویزیون دیده بودیم و سابقه بازی کردن مقابل آنها را نداریم. با قرار گرفتن در مقابل این بازیکنان و تیم های مطرح دنیا تجربه بیشتری به دست می آوریم اما اگر بخواهیم با حضور این تیم ها به صعود به مرحله دوم رقابتها فکر کنیم رویا بلند پروازانه ای را در ذهن مان تداعی کرده ایم. همین که عملکرد ما در لیگ جهانی قابل قبول باشد برایمان کافی است. »

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها