زمینه ساز آشتی مردم با فوتبال می شویم

یعقوب کریمی: به آقای گلی فکر نمی کنم

کروش حتما نتیجه زحمات من را می بیند

منوچهری : نفت می تواند قهرمان لیگ شود

امین منوچهری در استقلال به یکی از مهره های کلیدی تبدیل شده بود و در ابتدای فصل حتی یک گل حساس سه امتیازی هم به ثمر رساند اما در ادامه بر اساس آنچه که خود «اتفاقات و حوادث غیر قابل پیش بینی» توتصیف می کند از جمع این آبی ها جدا شد تا در ادامه لیگ دوازدهم برای نفت تهران به میدان برود .
کد خبر: ۵۳۶۶۵۹
منوچهری : نفت می تواند قهرمان لیگ شود

جام جم /  در حالی که نفت جزء بالانشینان جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد کمتر کسی برای این تیم شانس قهرمانی قائل است اما امین منوچهری نظر دیگری دارد و اعتقاد دارد قهرمانی نفت در این دوره از رقابتهای لیگ برتر اتفاقی محتمل است. گفت و گوی جام جم با این بازیکن که طی هفته های اخیر برای نفتی ها یکی از بهترین بازیکنان نفت و البته لیگ بوده است را در ادامه می خوانید:

فکر می کنید نتیجه گیری خوب نفت تهران تا پایان لیگ ادامه داشته باشد؟
بله ، ما اکنون شرایط بسیار خوبی داریم و بهترین نتایج را طی هفته های اخیر به دست آوردیم ولی نتیجه گیری در هفته های گذشته هر چقدر هم که عالی بوده دیگر تمام شده و ما برای آن نتایج خوب خوشحالی هایمان را کرده ایم. ما دیگر فقط باید به بازی هایی که طی هفته های آینده داریم نگاه کنیم به خصوص مصاف سختی که با اصفهانی ها خواهیم داشت. ما با حرف زدن به جایی نمی رسیم و و فقط باید در عمل توانایی هایمان را نشان بدهیم. فقط کمی لغزش و خطا می تواند ما را از کورس بیرون بیاندازد.

هدف نفت تهران در این دوره از رقابتهای لیگ برتر فقط قرار گرفتن در جمع بالا نشینان جدول است ؟
خیر، ما می توانیم نفت تهران را قهرمان لیگ دوازدهم کنیم. همه ما در نفت تهران در نفت تهران فقط به قهرمانی فکر می کنیم و تلاش می کنیم از رتبه های بالای جدول تکان نخوریم  ما مدعی قهرمانی لیگ هستیم و تا پایان لیگ نیز یک مدعی قهرمانی باقی خواهیم ماند.نباید توانایی های تیم نفت تهران نادیده گرفته شود و فقط تیم هایی نظیر استقلال و تراکتور سازی مدعیان قهرمانی معرفی شوند.

رقیبان اصلی این مدعی قهرمانی چه تیم هایی هستند؟
5 تیم بالای جدول فاصله امتیازی نزدیکی با یکدیگر دارند. ما هم اکنون با صدر نشین 7 امتیاز فاصله داریم ، از طرفی دیگر با تیم جدول تنها 5 امتیاز اختلاف داریم و این یعنی اینکه همه تیم ها رقیب ما به شمار می روند. از تیم اول تا دوازدهم جدول جدی ترین رقیبان ما به شمار می روند. البته باید بگویم جدی ترین رقیب ما خودمان هستیم.

چرا خودتان؟ 
چون فقط خودمان با اشتباهات گوناگونی می توانیم این نتایج خوب و این روند صعودی را خراب کنیم به هیچ عنوان نباید اشتباه کنیم در غیر اینصورت هر چیزی که با زحمت به دست آورده ایم از دست می دهیم.

نفت در هفته های اخیر دچار حاشیه های مختلفی شد، این حاشیه ها و اخراج موقتی سوشا مکانی  چقدر بر روی روند کاری شما تاثیر گذاشت؟
هیچ تاثیری تا امروز نداشته است. سوشا یکی از دروازه بانان خوب لیگ برتر است، البته زمانی که او درکنار تیم نفت نبود حامد فلاح به جای او درون دروازه قرار گرفت و هیچ گلی نخورد تا کارنامه موفقیت آمیزی از خود بر جای بگذارد. هر چند در مقطعی دچار حاشیه هایی شدیم اما در حال حاضر کوچک ترین مشکل حاشیه ای در نفت و یا بین بازیکنان دیده نمی شود. سوشا مکانی اکنون در کنار تیم تمرین می کند و می تواند حقش را از این فوتبال بگیرد . حاشیه های به وجود آمده در چند هفته اخیر کمترین تاثیر را بر روی نفت تهران داشت. مشکلاتی که به وجود آمد به سرعت رفع شد و الان دیگر کسی نمی تواند ادعا کند که ما حاشیه داریم. 

اگر این حاشیه ها در تیم هایی نظیر استقلال و یا پرسپولیس به وجود می آمد قطعا اتفاقات دیگری می افتاد، موافقید؟
قطعا همین طور است، اگر در استقلال و پرسپولیس حاشیه ای به وجود بیاید به کل تیم لطمه وارد می شد. مجموعه نفت تهران مثل یک خانواده است و هر مشکلی به وجود بیاید صمیمانه حل  می شود.مدیریت و بزرگان تیم به خوبی مشکلات اخیر را حل فصل کردند.

فکر می کنید برای فصل آینده هم در نفت تهر ان بازی کنید؟
من با نفت تهران هدف خاصی را تعیین نکرده ام . دوست دارم جایی بازی کنم که آنجا برایم ارزش قائل باشند که خوشبختانه چنین چیزی در نفت وجود دارد. اگر ببینم مفید باشم قطعا در نفت می مانم در غیر اینصورت حتما می روم دلم می خواهد فوتبالم را در جایی ادامه بدهم که جای پیشرفت داشته باشم ، حالا این تیم می خواهد نفت باشد و یا یک تیم خارجی.

اخیرا پیشنهاد خارجی داشته اید؟
خیر البته دو سال پیش پیشنهادی از دسته دو بلژیک و بوندسلیگای دو آلمان داشتم اما من در آن زمان برای شان فوتبالمان این را خوب ندیدم که بخواهم بروم در فوتبال دسته دو یک کشور اروپایی بازی کنم. مطمئن هستم بعد از این پیشنهادات بهتری هم دریافت می کنم.

از تاثیر گذاری منصور ابراهیم زاده در نفت تهران بگویید؟
من فقط یک ماه و نیم است که به نفت تهران آمده ام و زمان کمی اینجا بوده ام  بنابراین نمی توانم توضیح کاملی  از تاثیر گذاری ابراهیم زاده ارائه بدهم. من با آرامشی که ابراهیم زاده در نفت به وجود آورده است به کارم ادامه می دهم و امیدوارم شاگرد خوبی برای او باشم.

با وجود اینکه مدت زمان زیادی از ورودتان به نفت نمی گذرد اما در این تیم به سرعت تبدیل به یک ستاره شدید.
بله، سعی میکنم بهترین بازی هایم را در نفت به معرض نمایش بگذارم و یکی از بهترین بازیکنان این تیم در بازی های باقی مانده لیگ باشم.

باز هم تمایلی دارید دلایل اصلی جدایی تان از استقلال را تشریح  کنید؟
در این مورد بیش از اندازه صحبت کرده ام . من استقلال را دوست داشتم اما هنوز هم تمایلی ندارم دلایل و اتفاقاتی که باعث شد از استقلال جدا شوم را تشریح کنم. البته گذشته دیگر مهم نیست ، من اکنون در نفت تهران جایگاه خوبی دارم ، گل می زنم و دلم می خواهد حتی از این هم بهتر شوم.

بازگشت به استقلال جایی در برنامه های آینده شما دارد؟
من همیشه این تیم را دوست داشتم و زمانی که از این تیم جدا شدم از لحاظ روحی روانی با مشکل مواجه شدم . من دوست دارم به استقلال برگردم البته اگر قرار باشد با این تیم در فوتبالم پیشرفت کنم وگرنه امکان ندارد دوباره پیراهن تیم سابقم را بپوشم. من با عقلم تصمیم می گیرم نه با احساسم.

نفت می تواند دوباره شما را به تیم ملی برساند؟
بله ، همه تلاش من هم این است که دوباره به تیم ملی دعوت بشوم. در ثانیه ثانیه ای که فوتبال بازی می کنم به حضور مجدد در تیم ملی فوتبال ایران فکر می کنم . مطمئن هستم دوباره به تیم ملی می رسم و به مهره موثر و مفیدی هم برای تیم ملی تبدیل خواهم شد. کروش نتیجه زحمات من را حتما می بیند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها