من و فرگوسن در یک زمان بازنشسته می‌شویم

مورینیو: مقصد بعدی من قطعا انگلیس است

حالا کوپا دل ری تنها فرصت پیش‌روی خوزه مورینیو و تیمش برای بردن یک جام داخلی است.
کد خبر: ۵۳۶۵۹۰
نبرد غول‌های فوتبال برای فینالیست شدن

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شهر مادرید امشب میزبان مهیج‌ترین بازی باشگاهی جهان است؛ جایی که تیم‌های رئال‌مادرید و بارسلونا در نخستین ال‌کلاسیکوی سال 2013 رودرروی هم قرار می‌گیرند.

رئال و بارسا در حالی از ساعت 23 و 30 دقیقه به وقت تهران در مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا به مصاف هم می‌روند که در لالیگا بارسایی‌هــــا با ایجاد شکافی 15 امتیازی رقابت را از رئالی‌ها برده‌اند و حالا کوپا دل ری تنها فرصت پیش‌روی خوزه مورینیو و تیمش برای بردن یک جام داخلی است.

رئال‌مادرید و بارسلونا اولین بار سال 1916 در چارچوب جام حذفی اسپانیا به مصاف هم رفتند. اتفاقا آن بازی، مثل بازی امشب در مرحله نیمه نهایی کوپا دل ری برگزار شد که بارسا بازی رفت را 2 بر یک برد و بازی برگشت با پیروزی 4 بر یک رئال‌مادرید به پایان رسید. البته از آنجا که 97 سال پیش قانون گل زده در خانه حریف مطرح نبود، این دو تیم یک بار دیگر با هم بازی کردند که این بار در پایان وقت‌های قانونی و اضافی تساوی 6 بر 6 به دست آمد. آن روزها ضربات پنالتی هم در کار نبود و به همین خاطر دو تیم مجبور شدند برای چهارمین بار با هم روبه‌رو شوند که این بار رئال‌مادرید 4 بر 2 بارسلونا را برد و راهی فینال شد.

پس از آن چهار بازی، 26 بار دیگر ال‌کلاسیکو در جام حذفی اسپانیا تکرار شد تا امشب شاهد سی و یکمین رویارویی دو تیم در این چارچوب باشیم. در 30 بازی گذشته 16 پیروزی برای بارسا و ده پیروزی برای رئال‌مادرید به دست آمده؛ ضمن این‌ که 9 بار بارسا و هشت بار رئال‌مادرید موفق به حذف کردن حریف قدرتمند خود شده‌ است.

پیروزی 11 بر یک رئال در بازی برگشت نیمه نهایی جام حذفی سال 1943 و پیروزی 6 بر یک بارسا در بازی برگشت یک چهارم نهایی جام حذفی سال 1957، پرگل‌ترین پیروزی‌های دو تیم در تاریخ نود و هفت ساله ال‌کلاسیکوی‌های کوپادل‌ری است. ضمن این ‌که هیچ‌گاه این بازی حساس در جام حذفی صفر ـ صفر نشده است!

قدرت بالای دو تیم در فاز حمله چیزی است که زیبایی‌های این بازی را دوچندان می‌کند. مردان کاتالان در هفت بازی اخیر خود 25 گل و مادریدی‌ها 20 گل زده‌اند. این در حالی است که هر دو تیم در کارهای دفاعی چندان درخشان نیستند. مصدومیت نابهنگام کاسیاس و دوری سه ماهه او از میادین باعث شده تا او برای نخستین‌بار از سال 2002 غایب ال‌کلاسیکو باشد و دروازه رئال در این دیدار به یک معمای بزرگ تبدیل شود. در طرف مقابل بارسایی‌ها هم در جام حذفی به پینتو میدان می‌دهند و خبری از والدز در این ال‌کلاسیکو نیست.

البته سوای این دو دروازه‌بان 9 بازیکن از ترکیب 11 نفره تیم منتخب فیفا در بازی امشب به میدان می‌روند و این همان چیزی است که رقابت امشب را به مهیج‌ترین رقابت باشگاهی فوتبال جهان تبدیل می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها