مدیر‌عامل باشگاه پرسپولیس در پی نایب قهرمانی تیم نوجوانان پرسپولیس در تورنمنت مالزی، گفت: این نایب قهرمانی را به اعضای تیم نوجوانان تبریک می‌گویم، آنها در مسابقه های معتبری به مقام نایب قهرمانی رسیدند و آرزو می‌کنم چنین مسابقاتی را در ایران برگزار کنیم.
کد خبر: ۵۳۵۶۴۷
رویانیان:از عملکرد یحیی گل محمدی راضی هستم

مدیر‌عامل باشگاه پرسپولیس در پی نایب قهرمانی تیم نوجوانان پرسپولیس در تورنمنت مالزی، گفت: این نایب قهرمانی را به اعضای تیم نوجوانان تبریک می‌گویم، آنها در مسابقه های معتبری به مقام نایب قهرمانی رسیدند و آرزو می‌کنم چنین مسابقاتی را در ایران برگزار کنیم.
مدیر‌عامل باشگاه پرسپولیس در پی نایب قهرمانی تیم نوجوانان پرسپولیس در تورنمنت مالزی، گفت: این نایب قهرمانی را به اعضای تیم نوجوانان تبریک می‌گویم، آنها در مسابقه های معتبری به مقام نایب قهرمانی رسیدند و آرزو می‌کنم چنین مسابقاتی را در ایران برگزار کنیم.

محمد رویانیان در گفت و گو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس افزود: در این مسابقات تیم‌های ملی مالزی و اسلواکی و تیم های باشگاهی از تایلند، اندونزی، چک، کره جنوبی و .. حضور داشتند که نشان از سطح و اعتبار رقابت‌ها داشت. مسابقات منظمی برگزار شد و من آرزو می‌کنم در فوتبال ایران شاهد برگزاری چنین رقابت‌هایی باشیم.

وی ادامه داد: وقتی شنیدم چنین مسابقاتی برگزار می‌شود و پیشنهاد را دریافت کردیم، آمادگی خود را اعلام کردیم و تا جایی که من می‌دانم، این برای اولین بار است که پرسپولیس در رده‌های پایه در چنین تورنمنت برون مرزی شرکت می‌کند و حضور موفقی هم داشته است. شرکت در این رقابت‌ها یک شروع است و می‌خواهیم در آینده ادامه داشته باشد.

رویانیان در ادامه تصریح کرد: من این تیم را قهرمان مسابقات می‌دانم، آنها در حالی فینال را در ضربات پنالتی به تیم ملی اسلواکی واگذار کردند که بنا بر گزارشهایی که شنیدم سه موقعیت گل داشتند و یک گل پرسپولیس هم مردود اعلام شده است. همچنین بچه‌های ما در مرحله مقدماتی این تیم را با 3 گل مغلوب کرده بودند و در نیمه نهایی تیم ملی مالزی را هم شکست دادند. من از فدراسیون فوتبال، سرمربی تیم ملی نوجوانان و باشگاه‌هایی که برای اعزام این تیم همکاری کردند، تشکر می‌کنم و این پیروزی را به آنها تبریک می‌گویم، چون متعلق به آنها نیز بود.

رویانیان خاطرنشان کرد: متاسفانه در فوتبال ایران این تفکر وجود دارد که بازیکنان پایه به دلیل سربازی از تیم‌ها جدا می‌شوند و از این رو سرمایه‌گذاری مناسبی صورت نمی‌گیرد. این یک اشتباه بزرگ است که فوتبال ایران مرتکب می‌شود و باعث شده تا فوتبال ایران سازنده و مولد نباشد. باشگاه پرسپولیس این تفکرات را کنار گذاشته است. ما برای تیم‌های پایه چارت و برنامه درست کرده‌ایم و در حال راه‌اندازی آکادمی هستیم. سال آینده هم با قدرت بیشتری در رقابت‌ها شرکت می‌کنیم.

وی افزود: برای بحث سربازی هم می‌توان راهکارهایی اندیشید. مثلا می‌توان قراردادهای بلندمدت منعقد کرد تا بازیکن پس از سربازی در اختیار باشگاه باشد.
ما به زودی پنج بازیکن زیر 21 سال را هم که توسط سرمربی تیم بزرگسالان و مربیان و مسوولان تیم‌های پایه انتخاب می‌شوند، جهت آموزش به آکادمی ترافیک برزیل می‌فرستیم. این بازیکنان اگر در آینده برای پرسپولیس نباشند، قطعا به فوتبال ایران خدمت می‌کنند، هر چند ما راهکارهایی داریم که خود پرسپولیس از توانایی آنها پس از سربازی بهره‌مند شود.

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس درباره عملکرد تیم های غیر فوتبالی باشگاه گفت: ما برای توسعه فعالیت های باشگاه علاوه بر برنامه ریزی ویژه برای تیم های پایه سعی کرده ایم پرسپولیس را در رشته های مختلف ورزشی فعال کنیم تا پرسپولیس تبدیل به باشگاه واقعی شده و مختص به تیم فوتبال نباشد. حضور در لیگ برتر کشتی، لیگ برتر فوتسال بانوان، کانوپولو، لیگ دسته اول بسکتبال با ویلچر، حمایت از پرسپولیس قائمشهر، ورامین و زاهدان و چند قهرمان ملی و بین المللی و حمایت از آنها، از جمله برنامه های ما در این راستا بوده است. خوشحالم همه این تیم ها عناوین برتر را به خود اختصاص داده‌اند به گونه ای که یا قهرمان شدند یا نایب قهرمان.

رویانیان درباره نمایندگی های پرسپولیس در سراسر کشور گفت: 25 نمایندگی پرسپولیس در 25 استان کشور را با عقد قراردادهایی فعال کرده ایم، برخی از این نمایندگی ها افتتاح شده اند و برخی دیگر در شرف افتتاح هستند از این طریق هم به هواداران پرسپولیس در سراسر کشور خدمات‌رسانی می شود و هم منبع درآمدی برای باشگاه خواهد بود. در یک مراسم ویژه این نمایندگی ها معرفی خواهند و درباره خدماتی که به هوادران ارائه می شود، توضیح خواهیم داد. این نمایندگی ها در اکثر شهرهای ایران توسعه خواهد یافت و ما حتی برای ارتباط مستقیم با هواداران خارج از کشور هم اکنون دفاتر نمایندگی پرسپولیس در بیش از سه کشور را راه اندازی کردیم و آن را توسعه خواهیم داد. تاسیس دانشگاه علمی - کاربردی پرسپولیس برای خدمت رسانی در امر آموزش عالی به ورزشکاران و دوست داران علم آموزی در علوم ورزشی در دستور کار قرار گرفت. در بخشهای اقتصادی، فرهنگی، حقوقی، رسانه ای و اجرایی نیز اقدامات زیادی شده که همه آنها را تشریح خواهیم کرد و برنامه های ویژه ای نیز مصوب شده که برای اجرای آن در حال برنامه ریزی هستم.

مدیرعامل پرسپولیس با اشاره به انتقادهای مطرح شده درباره بگوویچ و حسین عبدی گفت: همیشه و در همه موارد یکسری انتقادها می‌تواند مطرح شود که بعضا مخرب و بعضا سازنده است، ما از انتقادهای سازنده استقبال می کنیم و به انتقادهای مخربی که با نیت های قبلی و خاص مطرح می شود و ریشه در منافع شخصی دارد هیچ توجهی نداریم و ارزشی هم برای آن قائل نیستیم. اینکه هر کس به عنوان عضو سابق پرسپولیس بوده، هر صحبتی را به رقم غیر واقع بودن می‌تواند مطرح کند، تفکر درستی نیست و به صلاح پرسپولیس هم نخواهد بود. برخی حرف‌ها هستند که بر اساس هوای نفس مطرح می‌شوند.

بودند افرادی که می‌خواستند به جای یحیی گل‌محمدی دستیار ژوزه بشوند ولی من تمایل نداشتم و چون این اتفاق نیفتاد فکر می‌کنند حق آنها بوده است. حالا هم نسبت به بگوویچ و گل‌محمدی اظهارنظرهایی مطرح می شود که به هیچ عنوان صحت ندارد، کارشناسی نیست و بر اساس هوای نفس و منافع شخصی مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: ما همه باید به منافع پرسپولیس فکر کنیم. من به هیچ عنوان چنین حرف‌هایی را مورد توجه قرار نمی‌دهم. آنها می‌خواهند پرسپولیس را زیر سوال ببرند، اما مصاحبه‌های آنها رصد می‌شود.

هواداران فراتر از آنچه تصور می کنیم هوشیار هستند و قضاوت می کنند، آنها به خوبی می‌دانند که چه کسانی از سر دلسوزی حرف می‌زنند و چه افرادی برای خودشان صحبت می‌کنند. همه ما خوب می‌دانیم پرسپولیس پیشکسوتانی دارد که بزرگی، دلسوزی و منش والای خود را به خانواده بزرگ پرسپولیس ثابت کرده‌اند. آنها در بحران‌ها حمایت خود را بیشتر کردند و من به سهم خود دست آنها را می‌فشارم و به آنها افتخار می‌کنم.

مدیرعامل پرسپولیس تصریح کرد: پیشکسوتانی مثل بهزادی، کاشانی، جاسمیان، عربشاهی، آشتیانی و پیروانی و بسیاری دیگر که اکنون نمی‌توانم نام همه آنها را ببرم، دلسوز پرسپولیس بوده و هستند اما حرف‌های غیر دلسوزانه که بعضی دیگر مطرح می‌کنند تاثیری در کار ما نمی‌گذارد. به جای حمایت، مسائل غیرواقعی را مطرح می‌کنند و اصلا به فکر تیم و هواداران نیستند. هوادار پرسپولیس هم اینها را به خوبی تشخیص می‌دهد که بعضی مسائل ریشه در چه چیزهایی دارد. همین پیشکسوتانی که از آنها یاد کردم انتقادهای بسیاری داشتند که به جای طرح در رسانه ها آن را به خود بنده انتقال دادند و من هم از آن استفاده کردم اما برخی هم هستند که در رسانه ها نه تنها انتقاد سازنده نمی کنند بلکه خیلی راحت هم اتهام می زنند و تخریب می کنند و در شرایطی که تیم روند بهتری پیدا کرده با حرفهایشان مسئله ساز می شوند، ذهنیت ایجاد کرده و مسائل کامل کذب و غیر واقع مطرح می کنند. اول فصل با نظر اعضای کمیته فنی ژوزه را آوردیم به نظر کارشناسان و آنها که در پرسپولیس بازی کرده اند احترام گذاشته و مشورت کردیم. اما وقتی تیم به دلایل متعدد نتیجه نگرفت هجمه انتقادات به سمت من آمد، اشکالی هم ندارد بنده مدیرعامل هستم و پاسخگو اما حالا که گل محمدی، بزیک، باقری که پرسپولیسی هستند را آورده ایم و تیم هم نتیجه گرفته چرا اکنون به جای حمایت از این عزیران باید شاهد یکسری هجمه ها و مسای کذب باشیم؟

رویانیان یادآوری کرد: کمیته فنی پرسپولیس هم متشکل از پیشکسوتان و بزرگان پرسپولیس است و کادر فنی هم با نظر آنها انتخاب شده که شکرخدا موفق بوده. ما شرکت پیشکسوتان را هم راه اندازی کردیم و کلی اقدامات ریز و درشت انجام دادیم که در تاریخ باشگاه سابقه نداشته و به زودی نیز تشریح خواهیم کرد که چه اتفاقاتی افتاده و چه برنامه ریزی هایی با تلاش شبانه مجموعه عوامل باشگاه برای این عزیران صورت گرفته و تا حالا رسانه ای هم نشده. در آکادمی و تیم های پایه نیز از قدیمی های پرسپولیس استفاده کردیم. نمی دانم چه باید گفت؟ پرسپولیس در سه بازی اخیر ده گل زده و هواداران را امیدوار کرده اما یکسری مسائل و هیاهو به راه افتاده که اگر من بی تفاوت باشم ادامه خواهد یافت. واقعا اگر گل محمدی و دستیارانش در این سه بازی نتیجه نمی گرفتند چه انتقاداتی مطرح می‌شد؟ من تعجب می کنم که تیم نتیجه می گیرد و روی برد می‌افتد و چنین مسائلی مطرح می شود که کاملا کذب است. چرا اگر انتقادی دارند به خودم مطرح نمی کنند و یا با وارونه کردن مسائل جو را خراب کرده و آرامش را از بین می برند؟ باید باور کرد چنین اظهاراتی از سر دلسوزی مطرح می شود یا هوای نفس؟

رویانیان در ادامه گفت: من به شدت از سرمربی تیم و از آقای بگوویچ، حسینی، بزیک، چیذری و مربی درواره بانان به عنوان دستیارانش حمایت می‌کنم کریمی باقری هم تعصب و دلسوزی را نسبت به پرسپولیس ثابت کرده و با تمام وجودش در حال کمک کردن به تیم است آقای پروین هم به عنوان رئیس کمیته فنی حمایت خوبی از این کادر داشته و همه چیز خوب پیس می رود و قطعا برخی حرف های غیر واقعی نه تنها ذره‌ای خلل در تصمیم‌های ما ایجاد نمی‌کند. بلکه باعث می‌شود بیشتر به درستی آنها ایمان بیاوریم و پافشاری کنیم. من به یحیی گل‌محمدی و شاگردانش خسته نباشید می‌گویم که در سه بازی اخیر، خوب عمل کرده و دل هواداران را شاد کردند. از آنها می‌خواهم مصمم‌تر به کار خود ادامه بدهند.

مدیر عامل پرسپولیس، در پایان با اشاره به عملکرد سرخپوشان در سه بازی اخیر گفت: در چند دفعه ای که به اردو یا تمرینات پرسپولیس رفتم انسجام و همدلی خوبی بین بازیکنان دیدم، آنها می خواهند جبران مافات کنند و دل هواداران را شاد نمایند که این قابل تقدیر است. سرمربی تیم از عملکرد دروازه‌بانان و مدافعان تیم رضایت کامل دارد و می گوید از این لحاظ خیال خط هافبک و مهاجمان راحت شده. خط هافبک تیم تقویت و بنا بر گزارش سرمربی تیم هم در بخش هجومی و هم در بخش دفاعی عملکرد خوبی داشته است. مهاجمان پرسپولیس هم در سه بازی اخیر 8 گل به ثمر رسانده‌اند و عملکرد بسیار خوبی داشتند.

برای من بسیار با ارزش است وقتی می‌بینم مهدی مهدوی کیا که در نیم فصل اول تیم ما را نجات داد در شرایط فعلی به رغم نیمکت نشینی ذره ای مشکل ایجاد نکرده و به عنوان کاپیتان از دیگر بازیکنان می خواهد تا بهترین عملکرد را داشته باشند. مهدوی کیا می تواندو باید الگویی برای بازیکنان ایرانی باشد. همچنین علی کریمی به رغم مصدومیتی که داشت با تمام توان تلاش می‌کند و در سه بازی اخیر با همه وجودش بازی کرده و تلاش وافری دارد تا در نیم فصل دوم کمک حال تیم بوده و بهترین بازیها را به نمایش بگذارد. من امیدوارم او و دیگر بازیکنان تیم در سایه دستورات سرمربی و حفظ همدلی و انسجام بتوانند مایه سربلندی پرسپولیس و خشنودی هودارانش شوند.

اینها گزارش هایی است که سرمربی تیم به من داده و من هم امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و درنیم فصل دوم پرسپولیسی کاملا متفاوت و مقتدر را شاهد باشیم که با عملکردی درخشان بتواند شرایطی را فراهم آورد که همه اتفاقات تلخ نیم فصل اول از ذهن هواداران پاک شود.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها