تقوی: کسی را نداریم از حقمان دفاع کند

مبارزه در لیگ برتر نابرابر است

سرمربی تیم فوتبال سایپا از مسئولان استان البرز،‌ داوران و برخی مربیان انتقاد کرد.
کد خبر: ۵۳۵۵۱۴
مبارزه در لیگ برتر نابرابر است

مجتبی تقوی اظهار کرد: در چهار بازی گذشته اشتباه‌های داوری علیه تیم ما صورت گرفته که اگر این چنین نمی‌بود اکنون حداقل 31 امتیاز داشتیم. این در حالی است که این اشتباه‌ها را تمام کارشناسان تایید کرده‌اند و من به موارد مشکوک کاری ندارم. خدا شاهد است که در همین چهار بازی امتیازهایی از ما گرفته شده است. پشت تیم‌های دیگر آدم‌های سیاسی قرار دارند ولی ما نه استانداری، نه فرمانداری و نه نماینده‌ای داریم که از حق ما دفاع کند.

وی ادامه داد: تعجب می‌کنم که چرا هیچ رسانه‌ای درباره خطای پنالتی صددرصد واضح بازیکن استقلال روی مهاجم ما چیزی نگفته است! هفته قبل و قبل‌تر از آن هم اشتباه‌های دیگری علیه ما رخ داده است. قبل از آن هم در بازی گهر آفساید مهاجم حریف گرفته نشد و همان بازیکن در محوطه جریمه ما سرنگون شد و داور پنالتی گرفت و دروازه بان ما را اخراج کرد. نتیجه این شد که ما به ناحق یک گل خوردیم و گلرمان را هم از دست دادیم.

تقوی همچنین گفت: من همیشه مودبانه رفتار کرده‌ام و حتی یک بار دیده نشده که در جریان بازی، یک داور به من تذکر بدهد. تربیت خانوادگی من این گونه است. هرچند وقتی در نشست خبری از من سوال شود نظرم را بیان می‌کنم اما هرگز در کنار زمین کاری نکردم که دون شأن مربی باشد. متاسفم که برخی مربیان سر و صدا می‌کنند و کارشان هم تاثیرگذار است.

سرمربی سایپا ادامه داد: انصافا اگر در بازی‌های ما اتفاق غیر فنی نیفتد همیشه خوب بازی می‌کنیم. فکر کنم خدا خوشش نمی‌آید که با تیمی مثل ما این چنین رفتار شود. خدای نکرده نمی‌خواهم کسی را زیر سوال ببرم چون فوتبال ما از این حرف‌ها گذشته است. همیشه گفته‌اند که آینده اوضاع خوب می‌شود ولی نمی‌دانم این آینده کی می‌رسد. از وقتی بازی می‌کردیم اوضاع همین بوده تا همین حالا!

وی همچنین با انتقاد از کسانی که پیش از بازی‌ها علیه داوران صحبت می‌کنند تا جو را تغییر دهند گفت: همیشه کسانی که اخلاق را رعایت کرده‌اند، متضرر شده‌اند. بالاخره داوران سایه کمیته داوران را بالای سرشان دارند که اگر چند جلسه هم محرومشان کند باز از آن‌ها حمایت می‌کند. تمام مسئولان کمیته داوران هم در طول تاریخ مدعی بوده‌اند که بهترین کارنامه را دارند. سوال این جاست که مربیان باید به چه کسی پناه ببرند؟ گذشته و کارنامه یک مربی چگونه ارزیابی می‌شود؟

تقوی افزود: اکنون با این که نیم فصل است و تا آخر فصل راه زیادی مانده، یک امتیاز می‌تواند جایگاه تیم‌های بالا و پایین جدول را دستخوش تغییرات کند. متاسفانه خود آقایان با نوع مدیریت خود کاری می‌کنند که وضعیت این طور شود و هر کسی فکر کند برای موفقیت راهی جز پرخاشگری پیش‌رو ندارند. اکنون اگر کسی علیه یکی از مسئولان فدراسیون حرفی بزند، سریعا از طریق رسانه‌ها با لحن شدید جوابش را می‌دهند پس چطور انتظار دارند که مربی در شرایط حساس کنار زمین واکشن نشان دهند؟ مسئولان چطور مربیان را به رعایت اخلاقی توصیه می‌کنند که خودشان رعایت نمی‌کنند؟ اکنون هم نمی‌خواهم کسی از فدراسیون مرا دعوت کند و بگوید که اشتباه می‌کنم. متاسفانه کسی به حرف‌های ما رسیدگی نمی‌کند.

وی درباره بازی روز شنبه تیمش برابر فولاد هم گفت: از نظر فنی کاملا آماده بازی هستیم. بازیکنان جوان به خوبی تمرین کرده‌اند و اگر باز هم اتفاقات غیر فنی رخ ندهد حتما فولاد را می بریم. به هر حال باید بگویم که داوران بسیار خوبی در ایران داریم اما فاصله داوران با یکدیگر خیلی زیاد است. وقتی AFCتاکید دارد که تیم‌های لیگ کم شوند به این دلیل است که وقتی تیم‌های زیاد دارید باید به تبع آن بازیکنان و داوران خوب زیاد داشته باشید. همچنین باشگاه‌های استاندارد زیاد باید وجود داشته باشد. اکنون مبارزه تیم‌ها نابرابر است. برخی تیم‌ها پول ندارند و برخی دیگر آن قدر پول دارند که نمی‌دانند چه کار کنند!

تقوی در پایان با انتقاد از تعویق بازی تیم ‌های تهران به دلیل آلودگی هوای پایتخت گفت: هوای کرج هم آلوده است. به نظرم اگر قرار به لغو بازی‌ها بود باید همه بازیها لغو می‌شدند. لیگ ما فشرده است و تیم‌هایی که بازی‌شان لغو می‌شود بیشتر استراحت می‌کنند. این کار به ضرر سایر تیم‌ها و بی عدالتی است. شرایط باید برای همه یکسان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها