مصاحبه حجازی را به عنوان سند قاب کردم

شاه حسینی :14 یقه سفید در فوتبال ایران فعالند

شاه حسینی : من خودم از اولین منتقدان علی کفاشیان بوده و هستم

با هیچ شخصی در استقلال اختلاف نداشتم

با رفتن کفاشیان مشکلات ابدا حل نمی‌شود و باید مدیران میانی فدراسیون هم تغییر کنند.
کد خبر: ۵۳۵۳۱۱
با هیچ شخصی در استقلال اختلاف نداشتم

عبدالرحمان شاه‌حسینی درمورد تغییرات در فدراسیون فوتبال گفت: این‌روزها زمزمه تغییرات در فدراسیون فوتبال زیاد شنیده می‌شود البته افرادی که در فدراسیون مشغول به‌کار هستند می‌گویند تغییراتی در کار نیست اما آنچه مسلم است اینکه در چهار، پنج سال اخیر به آراء مردم در ورزش فوتبال بی‌توجهی و بی احترامی شده است.

 

وی ادامه داد: مردم به خوبی به مسائل فوتبال آگاهی دارند و با تجزیه و تحلیل آن نمره مردودی به مدیریت فوتبال داده‌اند البته اکنون همه نگاه‌ها متوجه شخص اول فدراسیون فوتبال است و طبیعی است هر اتفاقی در زیر مجموعه یک مدیر بیفتد همه از شخص اول آن مجموعه سوال کنند اما من به جرأت می‌گویم در صورت تغییر شخص اول قدراسیون مشکلات فوتبال ابداً حل نمی‌شود بلکه تغییرات باید ریشه‌ای و گسترده‌تر باشد و حلقه‌های میانی مدیریت فوتبال در فدراسیون را هم در بر بگیرد.

 

رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با اشاره به رفتار کفاشیان عنوان کرد: من خودم از اولین منتقدان علی کفاشیان بوده و هستم اما باید بگویم کفاشیان در مواجهه با انتقادهای زیاد و منتقدین بی‌شمارش هیچوقت از دایره ادب و احترام خارج نشد و همواره نسبت به منتقدینش مودبانه رفتار کرد و مقابل این حجم از انتقادات صبوری نشان داد، این یکی از خصوصیات عالی کفاشیان است که باید به آن اشاره می‌کردم.

 

شاه حسینی در مورد علت کناره‌گیری اش از معاونت حقوقی باشگاه استقلال گفت: خدا گواه است با هیچ شخصی در باشگاه استقلال اختلاف نداشتم. فقط من تفکرات بزرگی در زمینه حقوقی داشتم که اگر اجرایی می‌شد رنسانسی در مسائل حقوقی باشگاه‌های فوتبال ایران ایجاد می‌شد، بطور مثال من می‌خواستم اقدامات تأمینی و بازدارنده انجام دهم و اینکه حتی روی عقد قراردادها نیز نظارت حقوقی وجود داشته باشد تا قراردادها به شکل صحیح و اصولی منعقد شود و همچنین بحث آموزش را در برنامه داشتم تا بازیکن ،مربی و حتی تدارکات‌چی تیم به وظایف خود آشنا باشند و از خطوط قرمز عبور نکنند.

 

وی افزود: این برنامه، ابزاری می‌خواست که یکی از آنها نیروی انسانی بود و من یازده‌نفر از قضات و حقوقدانان را راضی کردم که به این مسئله ورود کنند اما امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این برنامه فراهم نشد، نمی‌گویم مدیرعامل باشگاه مقصر است شاید در توانش نبود که این امکانات را فراهم کند.

 

شاه‌حسینی تصریح کرد: نمی‌دانم چه زمانی باشگاه‌های ما می خواهند در امور حقوقی خود حرفه‌ای شوند که اگر اینگونه شود باشگاه‌های ما در عقد قراردادها چه بین المللی و چه داخلی کمتر با مشکل مواجه می‌شوند، من برای باشگاه استقلال یک کمیته حقوقی، یک کمیته انضباطی و یک کمیته استیناف طراحی کرده بودم و حتی ابلاغ روسای و اعضای آنها نیز صادر شد.

 

وی در مورد عقد قرارداد پرسپولیس با ژوزه و مشکل این باشگاه با مربی پرتغالی گفت: متأسفانه مدیران باشگاهی ما خیلی راحت با مربیان و بازیکنان خارجی قرارداد امضاء می‌کنند و شرایط آنها را می‌پذیرند بدون آنکه به شرایط اضطرار و اختلاف توجهی کنند، من 40 سال است که در فوتبال هستم بهتر است باشگاه‌های ما در عقد قرارداد با مربیان و بازیکنان خارجی شرط ضمن عقد داشته باشند، اینکه اگر مثلاً تا بازی دهم به رتبه مورد نظر دست پیدا نکرد و یا نتایج مورد نظر را کسب نکرد این قرارداد یکطرفه فسخ شود یا آنکه مربی 40 درصد از دستمزدش را دریافت کند یا آنکه به میزانی که کار کرده است پول بگیرد.

 

شاه حسینی تأکید کرد: بارها گفته‌ام مدیرانی که اینگونه در فوتبال حاتم‌بخشی می‌کنند به دلیل آن است که از جیب خودشان هزینه نمی‌کنند و پول بیت‌المال را می‌دهند، در 4 یا 5 سال گذشته بازیکنان و مربیان خارجی زیادی بوده‌اند که اخراج شده‌اند اما به دلیل قرارداد یکسویه از باشگاه تمام پول خود را گرفته‌اند. امیدوارم شرایط فوتبال به گونه‌ای شود و از وضعیت این 4 یا 5 سال خارج شویم و گریه مردم به خنده تبدیل شود و مالکین واقعی فوتبال که خاک فوتبال را خورده‌اند و افراد تحصیل‌کرده و مدیران خوبی هستند، زمام امور را بدست بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها