در واکنش به شایعه اختلاف بین مهاجمان پرسپولیس؛

قاضی: از انصاری فرد بپرسید قضیه چه بوده!

کد خبر: ۵۳۴۸۲۰
قاضی :برای بازگشت کار سختی دارمیکی از انتقادهایی که در فصل نقل و انتقالات به پرسپولیس وارد بود جذب مهاجمان پرتعداد و ترافیک بازیکن در این منطقه بود، اما با شروع رقابت‌ها مشخص شد این تعداد بازیکن در خط حمله چندان هم به ضرر سرخپوشان نبوده است.

ابتدا غلامرضا رضایی با آسیب‌دیدگی مدتی از میدان دور بود، بعد از آن مشخص شد ایمون زاید در اندیشه‌های مرد پرتغالی جایی ندارد و سرانجام هم مصدومیت طولانی‌مدت محمد قاضی که از مهاجمان ثابت موردنظر ژوزه بود خط حمله را با چالش مواجه کرد.

محمد قاضی چند بازی آخر پرسپولیس در نیم فصل اول را از دست داد و به همین دلیل نتوانست تیم ملی را هم در مصاف با ازبکستان همراهی کند.

محمد قاضی اکنون تمرینات ویژه‌ای را همراه با فیزیوتراپی دنبال می‌کند و امیدوار است با رفع این مصدومیت بتواند در اولین بازی پرسپولیس در جام حذفی تیمش را همراهی کند، هر چند می‌گوید برای بازگشت به میدان نباید عجله کند چون پزشکان هشدار داده‌اند در صورتی که مراقب نباشد این آسیب‌دیدگی تشدید خواهد شد. با مهاجم مصدوم سرخپوشان گفت‌وگویی انجام دادیم که پیشنهاد می‌کنیم آن را بخوانید.

بعد از گذشت حدود یک ماه از آسیب‌دیدگی به نظر وضع بهتری دارید؟

این آسیب‌دیدگی بیشتر از چیزی که فکرش را می‌کردم من را از رقابت‌ها دور کرد، تازه خیلی خوش‌شانس بودم که رباط صلیبی پاره نکردم، چون در این شرایط حداقل امیدوارم بعد از شش تا هشت هفته به شرایط مسابقه برگردم، اما اگر رباط صلیبی‌ام پاره می‌شد باید حداقل شش ماه خانه‌نشین می‌شدم. الان خوشبختانه بهترم و روزی سه جلسه تمرین می‌کنم، تمرینات اختصاصی، فیزیوتراپی و آب‌درمانی . فکر می‌کنم در نهایت یکی، دو هفته دیگر، بتوانم پرسپولیس را همراهی کنم.

این مصدومیت در تیم ملی اتفاق افتاد یا در پرسپولیس؟

همه فکر کردند من بعد از گل به پیکان مصدوم شدم، اما این آسیب‌دیدگی کهنه‌تر از آن زمان بود. قبل از بازی رفت تیم ملی برابر ازبکستان در یک بازی دوستانه مصدوم شدم، اما چون خیلی شدید نبود آن را جدی نگرفتم و چون حس می‌کردم پرسپولیس هم به وجودم نیاز دارد، حدود یک ماه و نیم با آن شرایط ادامه دادم و دوباره به اردوی تیم ملی دعوت شدم.

پس این مصدومیت کی تشدید شد؟

در دیدار با اردن، قبل از بازی با لبنان دوباره مصدوم شدم و بالاخره در بازی پرسپولیس مقابل پیکان قبل از این که گل بزنم روی یک تکل آسیب دیدم. نخواستم زمین را ترک کنم چون تازه نیمه دوم به بازی آمده بودم و دوست داشتم ادامه بدهم. خوشبختانه این کارم بی‌ثمر نبود و گل هم زدم، اما دیگر نتوانستم ادامه بدهم. این مدت هم کارهای درمانی را پیگیری کردم و خوشبختانه پزشک معالجم و پزشک پرسپولیس از روند بهبودی‌ام راضی هستند.

با این حساب می‌توانی پرسپولیس را در اولین بازی جام‌حذفی مقابل ملوان همراهی کنی؟

تمام تلاشم همین است، اما دکتر چشمه‌سری تاکید دارد تا زمان رفع کامل مصدومیت برای بازی کردن عجله نکنم، چون اگر به‌طور کامل خوب نشوم احتمال تشدید مصدومیت با کوچک‌ترین ضربه و حتی پارگی رباط صلیبی وجود دارد. بنابراین امیدوارم به بازی جام حذفی برسم و در خدمت تیمم باشم.

با ادامه ناکامی در لیگ، جام حذفی برای پرسپولیس مهم‌تر از قبل شده، این‌طور نیست؟

من که تجربه اول حضورم در پرسپولیس است، اما فکر می‌کنم جام حذفی برای تیم‌های بزرگ همیشه مهم است بخصوص این که یک راه میانبر برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیاست، حالا که ما در لیگ نتوانستیم آن‌طور که انتظار می‌رفت نتیجه بگیریم باید در نیم فصل دوم تلاش دو برابر داشته باشیم و هیچ بازی‌ای در جام حذفی را دست‌کم نگیریم.

فکر می‌کنید شرایط برای جبران در نیم فصل دوم مهیا باشد، چون باخت به تراکتورسازی فاصله پرسپولیس را با تیم‌های بالای جدول بیشتر از قبل کرده و طرفداران پرسپولیس را حسابی ناامید کرده است؟


ناامیدی در فوتبال کاملا بی‌معنی است و ممکن است هر اتفاقی بیفتد. ما نباید دائم با استقلال یا هر تیم دیگری مقایسه شویم، اگر بخواهیم به این چیزها فکر کنیم دچار استرس می‌شویم.

تلاش ما باید جمع‌کردن امتیاز باشد تا اگر نتایج طوری رقم خورد که به نفع ما شد، بتوانیم در جدول بالا بیاییم. خیلی از امتیازها را راحت از دست دادیم و کار خودمان را در نیم فصل دوم سخت کردیم، اما باید این شرایط را بپذیریم.

اما هواداران پرسپولیس از این وعده‌ها خسته شدند چون هر بار که پرسپولیس یک نتیجه خوب گرفته و وعده ادامه این سیر صعودی را داده دوباره تیم دچار افت شده است. این فراز و نشیب کی تمام می‌شود؟

این افت و خیز را قبول دارم، اصلا رتبه‌ای که در طول نیم‌فصل اول داریم هم قابل‌قبول نیست، اما حرف ما این است که همه باید این موقعیت را قبول کرده و برای عوض کردن شرایط کمک کنند.

اول فصل خیلی‌ها می‌گفتند پرسپولیس با ترافیک مهاجم روبه‌روست و نباید این‌قدر مهاجم بگیرد، اما ممکن است برای نیم‌فصل دوم انصاری‌فرد لژیونر شود، زاید هم که رفته، با این وضع تیم کمبود مهاجم پیدا نمی‌کند؟

همیشه وقتی انتقادی مطرح می‌شود وجه منفی آن موضوع بزرگ می‌شود. همان زمان که خیلی‌ها از ترافیک خط حمله انتقاد می‌کردند پیش‌بینی نمی‌کردند که ممکن است یکی از مهاجمان از جمع ما جدا شود، من مصدوم شوم یا این اتفاق برای غلامرضا رضایی در مقطع دیگری بیفتد.

بنابراین داشتن بازیکن زیاد در هر پستی نعمت است و دست مربی را باز می‌گذارد تا برای تاکتیک‌های مختلف در طول یک فصل به اندازه کافی بازیکن داشته باشد.

اما این کامل بودن در سایر پست‌ها نبود؟

دقیقا ما باید در سایر پست‌ها هم کامل باشیم تا با داشتن یک تیم ششدانگ در طول یک فصل، چیزی کم نداشته باشیم.

برای نیم‌فصل دوم هم مثل فصل نقل و انتقالات دوباره صحبت از فهرست مازاد و جذب بازیکنان جدید است. نیاز پرسپولیس واقعا جذب بازیکن است یا مشکل جای دیگر است؟

به هر حال کادر فنی تشخیص می‌دهد در بعضی پست‌ها نیاز به بازیکن هست، مهم‌تر از همه اینها این که ما برای هماهنگ‌تر شدن تلاش کنیم و در آرامش از تعطیلات بین فصل برای رفع نقاط ضعف خود استفاده کنیم.

پیش از مصدومیت، مهاجم موردنظر مانوئل ژوزه بودید، اما به نظر می‌رسد در نیم‌فصل دوم برای بازگشت به ترکیب اصلی پرسپولیس کار شما کمی دشوار باشد.

نمی‌خواهم از خودم تعریف کنم، اما اخلاق من طوری است که از تلاش کردن خسته نمی‌شوم.

بنابراین گرچه از این به بعد کار سخت‌تری دارم، اما به هر حال مدتی از ترکیب دور بودم و باید با تلاش جای خودم را پس بگیرم.

درباره ترانسفر احتمالی انصاری‌فرد چه نظری دارید؟

کریم بازیکن جوان و آینده‌داری است. امیدوارم هر اتفاقی که باعث پیشرفت او می‌شود برایش رخ بدهد. انصاری‌فرد مهاجم گلزن و فرصت‌طلبی است و برای پرسپولیس هم می‌تواند خیلی موثرتر از اینها باشد، چون الان از نظر روحی آماده‌تر از شروع فصل است.

حرف ناگفته‌ای باقی‌مانده است؟

تغییر شرایط پرسپولیس به خود ما بستگی دارد، همین چند هفته پیش تمام تیم‌های بالای جدول امتیاز از دست دادند، ما هم فرصت را از دست دادیم و استفاده نکردیم. امیدوارم این اتفاق در نیم‌فصل دوم تکرار نشود و فرصت‌های موجود برای جبران، بسادگی از بین نرود.

سارا احمدیان - جام‌جم
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها