حرف های تکان دهنده کاپیتان جودو

رودکی: خداحافظی می کنم

کاپیتان تیم ملی جودو مدیریت فدراسیون جودو را زیر سوال برد و از عملکرد وی انتقاد کرد. وی همچنین اعلام کرد که تصمیم دارد از جودو خداحافظی کند.
کد خبر: ۵۳۴۷۷۱
رودکی: خداحافظی می کنممحمدرضا رودکی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حرف‌هایی که می گویم، حرف‌های کسی است که 12 سال تمام سختی‌های جودو را تحمل کرده و بارها و بارها مصدوم شده است، اما سختی این مصدومیت‌ها با کسب 50 مدال بین‌المللی و به اهتزاز در آوردن پرچم ایران برایم شیرین شده است. اکنون که این‌ها را می گویم ناراحتم که برخی آن زمان که من این سختی‌ها را تحمل می‌کردم، در گوشه دیگر بودند و کارهای شخصی خود را انجام می‌دادند و اکنون وارد گود شده و می‌گویند که ما از رودکی دلسوزتریم. این درست نیست. هر چه می گویم برای جودو است و نظر شخصی‌ا م را دخیل نمی‌کنم.
 
** مصدومیت دیگر مهم نیست
 
قهرمان بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو در مورد عمل جراحی که روی عضله چهار سر ران پایش انجام داده و این که اکنون شرایطش چطور است، گفت: اکنون دیگر مصدومیت من اصلا اهمیتی ندارد، چرا که بحث‌های مهم‌تر از آن وجود دارد و من دوست دارم به آنها بپردازم. نمی‌خواهم با پرداختن به مصدومیتی که اکنون بهتر شده آن مسایل مهم‌تر به فراموشی سپرده شود.
 
** رییس فدراسیون مرا تهدید کرد
 
قهرمان جودوی آسیا با اشاره به این که محمدعلی رستگار، رییس فدراسیون جودو با او سر ناسازگاری گذاشته، مدعی شد: بارها و بارها دیده‌ام و شنیده‌ام که رییس فدراسیون به اشکال مختلف در مکان‌های مختلف مرا تهدید کرده که اگر می‌خواستیم می‌توانستیم نام رودکی را از میان نفرات حاضر در مجمع انتخاباتی فدراسیون کنار بگذاریم، اما این کار را نکردیم. این چیزی است که بارها به من گفته. البته اهمیتی ندارد، چرا که وقتی کسی تهدید می‌کند نشان ضعف مدیریت اوست.
 
رودکی ادامه داد: من کاری به مسایل مدیریتی فدراسیون ندارم و تنها به فکر تمرین کردن هستم. بارها شنیده‌ام که گفته‌اند رودکی این کار را کرده یا رودکی آن کار را کرده است. می‌گویند که من نامه فدراسیون جهانی را این طرف و آن طرف می‌برم. حتی گفته اند که در روز مجمع هم یک نفر نامه فدراسیون جهانی را به همراه داشت. بله درست است. آن روز من نامه را داشتم، اما مگر دروغ است. وقتی همه آن را دارند و فدراسیون جهانی هم آن را تایید کرده چرا نمی‌آیند شفاف توضیح دهند و تنها به فکر این هستند که انگشت اتهام را به سمت افراد دیگر نشانه بروند و آنها را مقصر جلوه دهند؟
 
محمدرضا رودکی با اشاره به این که رییس فدراسیون جودو در زمانی که او در بیمارستان بود، تنها یک بار برای ملاقات او آمد گفت: در آن روزها که من در بیمارستان بستری بودم آقای رییس تنها یک بار برای دیدنم آمد که اگر از این هم بگذریم در روزهای بعد هم حتی پیگیر کارهای من نبود. او نه پیگیر حقوقم بود و نه پیگیر پاداش و بقیه مسایلی که مربوط به من است. من هیچ وقت دخالتی در کارهای فدراسیون نداشتم و پیگیر هم نبودم، اما در این روزها آقای رییس مرا به این جلسه و آن جلسه دعوت می‌کند.
 
** آقای رییس شفاف باش
 
وی خطاب به رستگار ادعا کرد: آقای رییس فدراسیون جودو به جای این که به دنبال آن باشید که این و آن را مقصر کنی بیا و مردانه پاسخگو باش. تهدید، شفاف جواب ندادن، مقصر جلوه دادن دیگران و کارهای دیگری که انجام می‌دهی نشانه ضعف مدیریت است. تو هیچ حمایتی از من به عنوان یک قهرمان نداشته‌ای و بارها و بارها مرا زیر سوال برده ای.
 
** اعتبار میراسماعیلی را از بین نبر
 
قهرمان بازی‌های آسیایی گوانگجو، مدعی شد: چرا اعتبار و نام آرش میراسماعیلی را زیر سوال می بری؟ او که در این مدت با تمام توان از تو حمایت کرده و برای موفقیت جودو تلاش کرده است. چرا مسئولیت کارهای خودت را نمی‌پذیری؟ من در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان حضور داشتم و دیدم که خودت آن کاری را که به میر اسماعیلی نسبت می‌دهند را انجام دادی. چرا می خواهی با قربانی کردن میراسماعیلی خودت را موجه جلوه دهی؟ مگر می‌شود که یک زیر دست بدون هماهنگی با رییس خود کاری را انجام دهد؟ من که می‌دانم همه آن کارها را خودت انجام دادی.
 
** رستگار انسان خوبی است
 
رودکی یادآور شد: من به عنوان مشاور جودو در جلسه‌ای که در وزارت ورزش و جوانان انجام شد، حضور داشتم و به آقای وزیر گفتم که آقای رستگار انسان خوبی است و اصلا در این مورد بحثی نیست، اما در این مدت مدیریت خوبی نداشته و با این شرایط حاد نتوانسته جودو را کنترل کند و مطمئنا بعد از این هم نمی‌تواند. نمی‌دانم چرا اشتباه خود را قبول نمی‌کند.
 
** خداحافظی کاپیتان
 
کاپیتان سنگین وزن تیم ملی جودو با اشاره به این که با این شرایط بسیار بد می‌خواهد از جودو خداحافظی کند، گفت: در این شرایطی که هر روز مشکل جدید به وجود می‌آید و هیچ تضمینی ندارد که فردا چه می‌شود نمی‌دانم باید چه کنم. تصمیم گرفته‌ام از دنیای جودو خداحافظی کنم و به کارهایم برسم. متاسفانه وقتی می بینم هیچ کدام از مسئولان به فکر قهرمانان این کشور نیستند و به قول‌های خود هم عمل نمی‌کنند مگر می‌شود کاری کرد.
 
** دعوت به مناظره
 
وی با اشاره به این که تمام حرف‌هایش درست است و می‌تواند آنها را اثبات کند، گفت: حاضرم تمام این حرف‌هایی را که گفته‌ام و چیزهایی را که هنوز نگفته‌ام رو در رو به رییس بگویم و با مدرک آنها را ثابت کنم. او هم اگر صحبتی دارد می‌تواند در حضور افرادی که کارشناس هستند بگوید. من هیچ مشکلی با این مساله ندارم.
 
** گلایه از مسئولان
 
رودکی در پایان گفت: از مسئولانی که کار انتخاب رییس و حمایت از او را بر عهده دارند خواهش می‌کنم که روی این مساله نظارت بیشتری داشته باشند. وقتی آنها روی مدیریت ضعیف این رییس وارد نمی‌شوند و اقدامی انجام نمی‌دهند، چه می‌شود گفت. آنها به قول‌ها و وعده‌هایی که داده‌اند عمل نمی‌کنند. من 28 سال دارم ، هنوز هم می‌توانم در المپیک 2016 حضور داشته باشم، اما با این شرایط قصد ندارم ادامه دهم.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها