علی کریمی در صورتی که در انتخابات بهترین‌های آسیا صاحب بیشترین رای شود، برای دومین مرتبه در دوران ورزشی‌اش این افتخار را کسب خواهد کرد و فوتبال ایران را به پنجمین مقام نخست این گزینش خواهد رساند.
کد خبر: ۵۳۴۲۳۶
جادوگر به دنبال دومین افتخار آسیافارس نوشت ، علی کریمی معروف به جادوگر فوتبال آسیا شب گذشته برای حضور در مراسم انتخابات مرد سال فوتبال آسیا راهی کوالالامپور مالزی شد. وی در گزینش AFCدر کنار لی کیون هون کره‌ای و ژنگ شی چینی یکی از 3 گزینه مورد نظر کنفدراسیون قاره برای کسب این عنوان است.
کریمی که در سال 2004 برای اولین مرتبه توانست به این افتخار بزرگ دست پیدا کند، اکنون پس از گذشت 8 سال یکبار دیگر در آستانه تکرار این افتخار قرار گرفته است.
وی در صورتی که بتواند صاحب بیشترین میزان رای شود، یکبار دیگر جا در پای خویش خواهد گذاشت و نامش را جاودانه خواهد ساخت.
البته قبل از افتخار آفرینی او ، خداداد عزیزی، علی دایی و مهدی مهدوی کیا توانسته بودند صاحب این جایزه ارزشمند شوند.
بازیکن سال فوتبال آسیا در واقع  جایزه‌ای است که به بهترین بازیکن قاره داده می‌شود. این جایزه از سال 1994 به صورت رسمی اهدا شد که نام رسمی آن «جایزه بازیکن سال – سانیو – کنفدراسیون فوتبال آسیا » است. قبل از 1994 این جایزه در چند دوره بطور غیررسمی اهدا می‌شد و برندگان جوایز 1988 تا 1993 از سوی فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال انتخاب می‌شدند.
بر اساس قانون بحث‌برانگیزی که در سال 2005 وضع شد حضور در مراسم اهدای جایزه اجباری است و همین موضوع باعث می‌شود که بازیکنان فوتبال مطرح آسیایی که در باشگاه‌های اروپایی بازی می‌کنند حتی نامزد دریافت جایزه نیز نباشند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها