دولت اسپانیا در اقدامی که نقض آشکار آزادی بیان محسوب می‌شود به دولت منطقه‌ای مادرید دستور داد از نهم بهمن (بیست‌وهشتم ژانویه) پخش ماهواره‌ای برنامه ‌شبکه اسپانیولی‌زبان هیسپان تی‌وی ایران را متوقف کند.
کد خبر: ۵۳۳۷۱۷

محمد سرافراز، معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام جدید دولت اسپانیا در سالگرد آغاز به کار شبکه اسپانیایی هیسپان تی‌وی به ایسنا گفت: نظام صهیونیستی جریان اصلی همه‌ شبکه‌های خبری را تحت کنترل دارد.

وی افزود: اگر یک شبکه خبری که تصمیم دارد متفاوت باشد آغاز به کار کند نظام صهیونیستی خواهان حذف آن شبکه می‌شود.

معاون برون‌مرزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران این اقدام دولت اسپانیا را به عنوان نقض آزادی بیان تقبیح کرد و گفت: آمریکا نسبت به از دست دادن قدرت خود در خاورمیانه نگران است، بویژه آن که اکنون هم‌پیمانان این کشور همچون حسنی مبارک در مصر و بن‌علی، دیکتاتور تونس و دیگر حاکمان خودکامه از قدرت برکنار شده‌اند.

شرکت اسپانیایی هیسپاست از اول دی ماه (بیست‌ویکم دسامبر ۲۰۱۲) پخش برنامه‌های شبکه‌های بیست‌وچهار ساعته پرس تی‌وی و هیسپان تی‌وی را از ماهواره‌های خود متوقف کرد.

این شرکت همچنین به شرکت اورون، دیگر شرکت خدمات ماهواره‌ای دستور داده است تا ارسال امواج این دو شبکه بین‌المللی را متوقف کند. بخشی از سهام شرکت هیسپاست متعلق به شرکت یوتل‌ست است؛ مدیرعامل فرانسوی - اسرائیلی یوتل‌ست عامل موج اخیر حملات علیه رسانه‌های ایران در اروپا دانسته می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها