اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی در قم به 21 بیمار نیازمند اهدا شد و 11 نفر را از مرگ حتمی نجات داد.
کد خبر: ۵۳۳۶۲۸

به گزارش مهر، این بیمار که در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری بود پس از تشخیص مرگ مغزی و اخذ رضایت خانواده جهت پیوند اعضا به تهران منتقل شد.

مسئول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: این بیمار خانمی 42 ساله با سابقه فشار خون و دیابت است که بر اثر افت فشار خون دچار حادثه سقوط می‌شود.

صمدی افزود: بیمار مدت یک هفته در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید بهشتی بستری بود و تحت عمل جراحی قرار گرفت ولی متاسفانه اقدامات درمانی برای این بیمار اثرگذار نبود و پس از تشخیص مرگ مغزی برای این بیمار موضوع اهدا اعضا با خانواده این فرد مطرح شد و با موافقت والدین مراحل انتقال از قم به تهران جهت پیوند اعضا فراهم شد.

وی با بیان اینکه امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد، گفت: متاسفانه به دلیل بی اطلاعی خانواده‌ها علی‌رغم تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم متاسفانه این بیماران فوت می‌کنند و به مرحله اهدا عضو و پیوند اعضا نمی‌رسند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم، با پیوند اعضای این بیمار تعداد 11 بیمار نیازمند از مرگ حتمی نجات می‌یابند و زندگی 20 بیمار دیگر نیز بهبود می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها