لاگات به رغم نابینایی ناشی از یک بیماری قارچی ستاره مسابقات اسبدوانی ایتالیا است.
کد خبر: ۵۳۳۴۴۳

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از لومتن، لاگات اسب اصیل نابینا یک اسطوره شده است. این اسب 10 ساله در پیست های اسبدوانی خاکی مانند باد می دود.

لاگات در پنج سال اخیر 22 جام قهرمانی را به دست آورده است. در حالی که ، همجنسان وی در استادیوم های تقریبا خالی از جمعیت عصبی می شوند ،لاگات مشکلی با جمعیت ندارد.

حضور این اسب اصیل در رقابت ها موجب پر شدن پیست های اسبدوانی سراسر ایتالیا می شود.

تماشاگران برای تماشای دویدن این اسب سیاه مانند آبنوس  در گشودن کیف پول خود که در آن اسکناس های زیادی وجود ندارد، تردید نمی کنند.

باید گفت که لاگات روی خط شروع هنگامی که سرش را بلند می کند تا بهتر بوی خاک را استشمام کند که راهنمای او بوده و به منزله قطب نمای اش است، جلوه ای باشکوه دارد.

"فدریکو دِ پائولو" سوارکار لاگات می گوید: احساس می کنم او سایه ها یا در واقع حضور مزاحم رقیبانش را حس کرده و می خواهد آنها را از سر باز کند. بنابراین با تمام قوا می دود.

لاگات در سال 2003 در شهر رم متولد شد و در سن سه سالگی  به اصطلاح سوارکاران دچار "بیماری ماه" شد.

درواقع، این یک نوع قارچ انگلی که روی  مردمک چشم لکه سفید رنگی با خطوط نازک باقی می گذارد. لکه ای که بسیار شبیه ماه بوده و به همین دلیل آن را "بیماری ماه" می نامند.

با اینکه ، بیماری موجب نابینایی این اسب اصیل شده اما اراده اش را تقویت کرده است."فدریکو دِ پائولو" می افزاید: لاگات برای دویدن متولد شده و برای اینکه بهترین باشد مصمم است. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها