سرپرست فرمانداری سرعین گفت: از اول بهمن ماه امسال جشنواره گردشگری زمستانی در شهر توریستی سرعین آغاز می‌شود.
کد خبر: ۵۲۸۶۴۹

"علی واحد" عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره در سرعین اظهار داشت: این جشنواره تا 15 اسفندماه با مشارکت بخش خصوصی و همچنین فعالان حوزه گردشگری، تفریحات سالم و ورزش‌های زمستانی در شهر سرعین برگزار شده که انتظار می‌رود شاهد حضور گردشگران بی‌شماری در این ایام باشیم.


وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این جشنواره در ایام پرخیر و برکت و پرمیمنت ربیع‌الاول و روزهای خوش میلاد نبی مکرم اسلام برگزار می‌شود، سعی شده برنامه‌های متنوع موسیقی و همچنین گروه‌های نمایشی تدارک دیده شود تا بهتر بتوانیم از میهمانان و مسافران زمستانی استقبال کنیم.


واحد به ارایه تخفیفات 30 تا 50 درصدی از صاحبان هتل‌ها، واحدهای پذیرایی و مجموعه‌های آب گرم شهر سرعین اشاره کرد و ادامه داد: در سال‌های اخیر برگزاری این جشنواره‌ها فرصتی را فراهم کرده تا گردشگران از زیبایی‌های منحصر به فرد ایام زمستان سرعین نیز استفاده کنند.


این مسئول کانون و نقطه اصلی برگزاری این جشنواره را پیست الوارس اعلام کرد و بیان داشت: این پیست که با همکاری بخش خصوصی احداث شده با داشتن امکانات متنوع نظیر تله‌سیژ توانسته در خدمت گردشگران و همچنین علاقمندان به کوه و اسکی زمستانی باشد تا از فضای به وجود آمده برای تفریحات سالم استفاده کافی را ببرند.


وی خاطرنشان کرد: در جشنواره‌های زمستانی سعی شده تورهای گردشگری یک تا پنج روزه را نیز برای نقاط مختلف استان راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم بیشتر از گذشته با برنامه‌های متنوع در خدمت مسافران داخلی و خارجی باشیم.


سرپرست فرمانداری سرعین یادآور شد: ‌پیش‌بینی می‌کنیم صدها گردشگر خارجی نیز از طریق گمرک بیله‌سوار از این جشنواره استقبال کنند و از فرصت پیش آمده برای بهره‌گیری از برنامه‌های تفریحی، توریستی استفاده لازم را ببرند.


واحد به هدف‌گذاری انجام شده برای ورود 12 میلیون گردشگر تا پایان برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و گفت: حدود 9 میلیون گردشگر از ابتدای امسال تاکنون وارد شهر سرعین شدند که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال بتوانیم 300 تا 500 هزار نفر دیگر را نیز از طریق جشنواره‌ها و برنامه‌ریزی‌های ویژه جذب قطب گردشگری کشور یعنی سرعین کنیم.


وی افزود: کمیته‌های برنامه‌ریزی ستادهای تسهیلات نوروزی نیز فعالیتشان را آغاز کردند و در 70 روزی که تا پایان سال و تعطیلات عید فرصت داریم با همکاری شهرداری و دیگر مجموعه‌ها سعی داریم کاستی‌ها و نواقص را برطرف کرده و زمینه‌ای مساعد برای حضور میهمانان داخلی و خارجی فراهم آوریم.


جشنواره گردشگری زمستانی علاوه بر سرعین در اندبیل خلخال نیز برای چهارمین سال متوالی برگزار شده و قرار است در این جشنواره برنامه‌های مختلفی نظیر اسکی، تیوپ‌سواری، تفریحات سالم محیطی و همچنین ساخت آدم‌ برفی توسط گروه‌های هنری مختلف و علاقمندان انجام شود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها