یکتا ناصر، پوریا پورسرخ، امیرحسین رستمی، نیما شاهرخ‌شاهی و گوهر خیراندیش از امشب با سریال دختران حوا ساخته حسین سهیلی زاده مهمان خانه‌ها می‌شوند.
کد خبر: ۵۱۳۵۶۵

کارگردانی که در کارنامه‌اش سریال‌های پرمخاطبی چون «سراب»، «ترانه مادری»، «فاصله‌ها»، «دلنوازان» و «سه پنج دو» را به ثبت رسانده در جدیدترین سریالش سراغ یک موضوع اجتماعی رفته و زندگی سه زن را روایت می‌کند.

داستان این مجموعه تلویزیونی درباره زنی به نام ثریاست که در زندان در آخرین روزهای زندگی خود پرده از رازی بزرگ برمی‌دارد و از شیوا، مددکار زندان کمک می‌طلبد؛ در این راه شیوا برای پی بردن به این راز درگیر ماجراهای مختلف می‌شود.

«دختران حوا»‌ قصد دارد به داستان زندگی سه دختر در سه قشر جامعه که با فرهنگ‌های متفاوت زندگی می‌کنند، اشاره کند و آن را به تصویر بکشد.

دختران حوا روزهای زوج ساعت 19 در جدول پخش شبکه تهران گنجانده شده و تکرار آن نیز روزهای فرد هفته ساعت 23 پخش می‌شود.

این مجموعه تلویزیونی در 34 قسمت 30 دقیقه‌ای آماده شده است و از بازیگران آن می‌توان به یکتا ناصر در نقش شیوا، پوریا پورسرخ در نقش بهزاد، امیرحسین رستمی در نقش مسعود آزاد، نیما شاهرخ‌شاهی در نقش کامران،گوهر خیراندیش در نقش ثریا و ایرج راد در نقش دکتر شمس اشاره کرد.

شهرک غرب، بلوار فردوس، محله طرشت و زندان شهرک سینمایی دفاع مقدس از لوکیشن‌های اصلی این سریال بوده است.

در ساخت این سریال سهیل نوروزی (مدیرتصویربرداری)، مهدی آزادی (مدیرصدابرداری)، نازی پرتوزاده (طراح صحنه و لباس)، محمد قومی (طراح چهره‌پردازی)، امیر سلیمانی (دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز)، نعمت‌الله یمینی (مدیرتولید)، شکوفه هاشمیان (عکاس) و آتوسا شاه‌سیاه (منشی صحنه) همکاری داشته‌اند.

یک سوژه بکر

زامیاد سعدوندیان، فیلمنامه‌نویس سریال دختران حوا این کار را یک ملودرام اجتماعی خواند و به جام‌جم گفت: مخاطب این سریال تمامی خانواده‌ها هستند. من قصه را برای قشر خاصی ننوشته ام. سه دختری که قهرمان داستان هستند در سه طیف مختلف به لحاظ اقتصادی و اجتماعی قرار می‌گیرند. یکی از آنها خیلی ثروتمند است و بقیه زندگی متوسطی دارند.

وی با تاکید بر این که سریال دختران حوا فضای زنانه‌ای دارد ،گفت: نوشتن داستان‌هایی که زنان قهرمان آن هستند کار سختی است؛ اما از طرف دیگر سوژه‌های بکرتری در اختیار فیلمنامه‌نویس قرار می‌گیرد؛ چون درباره زنان داستان‌های کمتری نوشته شده است. از طرف دیگر زنان عاطفی‌تر هستند و برای نزدیک شدن به شخصیت آنها باید دقت بیشتری داشت.

این نویسنده جذاب‌ترین بخش سریال را تعلیق قصه دانست و توضیح داد: الگوی جابه جایی یکی از قواعد درام است و در خیلی از فیلم‌ها و سریال‌های موفق از این قاعده استفاده شده است. در این الگو هر شخصیت فضایش عوض می‌شود و همین تغییر فضا تضادهایی را ایجاد می‌کند.

این سریال ربطی به «سه پنج دو» ندارد

پس از پخش سریال سه پنج دو قرار بود ادامه این سریال در فضایی دیگر ساخته شود. در آن زمان چنین شایع شد که سریال دختران حوا‌ درباره دخترانی است که به ورزش فوتبال علاقه‌مند هستند و این سریال به نوعی ادامه سریال «سه پنج دو» است.

عزیز علیزاده، تهیه‌کننده سریال دختران حوا با رد این شایعه که دختران حوا ادامه سریال سه پنج دو است به جام‌جم گفت: این کار هیچ شباهتی به آن سریال ندارد. دختران حوا یک ملودرام اجتماعی است ولی سه پنج دو یک طنز ورزشی بود. ساخت ادامه آن سریال به کلی منتفی شده و ما هم قصد ساخت آن را نداریم.

عزیز علیزاده، تهیه‌کننده سریال دختران حوا با بیان این که قصه این کار از قسمت ششم به بعد جذاب‌تر می‌شود؛ گفت: در شش قسمت اول شخصیت‌ها معرفی می‌شوند و پس از آن ماجراهای اصلی سریال آغاز می‌شود.

به گفته وی این سریال از پنج شخصیت اصلی و پنج شخصیت فرعی برخوردار است.

او درباره زمان پخش سریال تصریح کرد: به نظر من اگر این سریال ساعت 9:30 دقیقه شب پخش می‌شد بهتر بود؛ چون در آن زمان مردم از سر کار برگشته و در منزل هستند. ولی ساعت پخش سریال شبکه تهران 19 در نظر گرفته شده و قابل تغییر هم نیست.

دختران حوا را علی‌اکبر جناغی و عزیز علیزاده برای شبکه تهران تهیه کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها