نوشتن اپرای شمس و مولانا توسط لوریس چکناواریان و پیوستن استانبول به شهرهایی که کاروان راه خورشید در آن برگزار می‌شود از مهم‌ترین اخباری بود که رئیس مؤسسه اکو از آن خبر داد.
کد خبر: ۵۰۴۷۰۳

به گزارش جام‌جم، نشست خبری موسسه فرهنگی اکو روز گذشته با حضور حجت‌الله ایوبی، رئیس این موسسه و محمد حیدری‌خوشنویس برگزار شد.

ایوبی در این نشست از توافق با کشورهای افغانستان و ترکیه برای برگزاری کاروان راه خورشید خبر داد و افزود که این کاروان فرهنگی در شهرهای بلخ و احتمالا هرات در افغانستان، تهران، تبریز، خوی و شاهرود در ایران و همچنین شهرهای استانبول و قونیه به اجرای برنامه‌های فرهنگی همچون اجرای کنسرت‌، نمایش، سخنرانی و نمایشگاه خوشنویسی می‌پردازد. به گفته ایوبی برنامه‌هایی از سوی اکو و با همکاری هنرمندان از روز تولد مولانا تا روز عُرس (جشن و بزرگداشت) برگزار خواهد شد که از آن جمله می‌توان به انتشار ترجمه کامل مثنوی‌معنوی به زبان روسی، انتشار دفتر اول مثنوی به زبان گرجی و انتخاب نهایی یادمان بارگاه شمس‌تبریزی از میان 240 طرح نهایی که هم‌اینک ماکت آنها در برج آزادی نگهداری می‌شود، اشاره کرد.

رئیس مؤسسه اکو همچنین گفت: لوریس چکناواریان در حال نوشتن اپرای شمس و مولانا در هفت پرده است که تا قبل از سالروز تولد مولانا در سال آینده به اتمام می‌رسد. این اپرا قرار است در نقاط مختلف دنیا اجرا ‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها