از جمعه 24 شهریور

کلاه پهلوی در تلویزیون

سریال «کلاه پهلوی» به کارگردانی سیدضیاء‌الدین دری و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان از جمعه 24 شهریور ساعت 22:15 دقیقه از شبکه یک سیما پخش می‌شود.
کد خبر: ۵۰۱۲۰۳

بخش اعظم این مجموعه در شهرک سینمایی غزالی جلوی دوربین رفته و دکورهای مربوط به مقطع زمانی 1313 تا 1320 در این مکان بازسازی شده است.

در خلاصه داستان این سریال تاریخی آمده است: یک ایرانی تحصیلکرده در فرانسه پس از ازدواج با دختر مستشارالدوله و عضویت در لژ فراماسونری به ایران مراجعت کرده و از طریق توصیه فرماندار شهرستانی کوچک، مامور اجرای فرمان کشف حجاب در آن شهرستان می‌شود و به کمک خوانین و شخصیت‌های ذی‌نفوذ شهر طرح و برنامه‌ریزی می‌کند ولی میرزا رضا تدین، بازاری معتمد مردم مقابل او جبهه می‌گیرد و...

«کلاه پهلوی» پس از «کیف انگلیسی»، دومین سریال تاریخی ضیاء‌الدین دری است که به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان با موضوع کشف حجاب در دوره پهلوی و مقاومت مردم متدین ایران تولید شده است.

امین حیایی ، داریوش فرهنگ، محمدرضا شریفی‌نیا، مریلا زارعی، شقایق فراهانی، داوود رشیدی، سیروس گرجستانی، رضا کیانیان، فخرالدین صدیق‌شریف، گوهر خیراندیش، قطب‌الدین صادقی، ماه‌چهره خلیلی، حسام‌الدین نواب‌صفوی، ثریا قاسمی و آناهیتا نعمتی از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال جلوی دوربین رفته‌اند.

این سریال که از کارهای فاخر تلویزیون است در پانزدهم‌تیر 1385 کلید خورد و تصویربرداری آن همچنان ادامه دارد.

بخش‌هایی از این سریال در فرانسه فیلمبرداری شده است. برخی از عوامل سازنده سریال «کلاه پهلوی» عبارتند از آهنگساز: فریدون شهبازیان، طراح گریم: مهین نویدی، تدوینگر: سیامک مهماندوست، فیلمبردار: سعید واثق، طراح صحنه: داریوش پیرو، طراح لباس: سارا خالدی و عکاس: مریم تخت‌کشیان.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها