عضویت سوریه تعلیق شد

کشورهای اسلامی علیه یکدیگر

سازمان کنفرانس اسلامی که برای رفع مشکلات کشورهای اسلامی تأسیس شده است و یکی از آرمان‌های این سازمان حمایت و صیانت از آرامان‌های مردم فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی است در یک اقدام همگرایانه با اهداف غرب و اسرائیل عضویت سوریه در این سازمان را تعلیق کرد.
کد خبر: ۴۹۵۶۳۱

به گزارش جام جم آنلاین کنفرانس فوق‌العاده سازمان کنفرانس اسلامی که به مدت دو روز در عربستان سعودی برگزار شد با صدور بیانیه‌ای که در ان به تعلیق عضویت سوریه در این سازمان قید شده است پایان داد.

تحلیلگران درباره این اقدام کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی معتقدند که این سازمان از اهداف واقعی خود دور شده و علیه دیگر کشورهای اسلامی که نیازمند حمایت و ارائه راهکار برای حل مشکلاتشان هستند اقدام می‌کند.

این نکته‌ای بود که رئیس جمهور کشورمان نیز در سخنرانی سازمان کنفرانس اسلامی مطرح کرد و گفت؛ دشمن واقعی را فراموش کرده‌ایم.

این در حالی است که سازمان کنفرانس اسلامی در قبال کشورهای دیگری از جمله عربستان،یمن و بحرین که با موج مخالفت‌های مردمی علیه حاکمان خود مواجهند و اقدام به کشتار مردم خود می‌کنند سکوت اختیار کرده است.

در بیانیه این سازمان به حمایت‌های دیگر کشورها از جمله،ترکیه،عربستان و قطر از تروریست‌های داخل سوریه که اقدام به جنایات فجیعی می‌کنند اشاره‌ای نشده است.

هر چند در بیانیه پایانی این نشست عضویت سوریه در سازمان همکاری اسلامی و همه دستگاه‌ها و مؤسسات مربوط به آن به حالت تعلیق درآمد،اما یک مسئول بلند پایه دولتی سوریه تاکید کرد تعلیق عضویت سوریه در سازمان همکاری اسلامی تاثیر منفی بر این کشور نخواهد گذاشت.

خالد عبود، دبیر پارلمان سوریه، خاطر نشان کرد؛ در شرایطی که مبارزات انتخاباتی در آمریکا در جریان است، به نفع برخی هاست که در سوریه تنش ایجاد کنند و اوضاع این کشور را بی ثبات کنند.

مقام بلند پایه پارلمانی سوریه همچنین تصریح کرد آنهایی که در سوریه اقدامات تروریستی مرتکب می شوند شهروندان سوری نیستند بلکه خارجی ها پشت آن قرار دارند.

وی ادامه داد:« برخی طرفهای خارجی تروریسم را ساخته و وارد کشور ما کرده اند و تروریستهایی که در سوریه فعالیت می کنند همزمان مسلمانان و مسیحیان را هدف قرار می‌دهند.»

در بیانیه سازمان کنفرانس اسلامی که منشور "مکه برای همبستگی اسلامی" نام گرفت بر ضرورت توقف خونریزی‌ها در سوریه، حفظ وحدت و تمامیت ارضی سوریه واجازه به تیم‌های امداد رسانی تأکید شده است.

بیانیه پایانی همچنین برخی پرونده‌ها مانند فلسطین و میانمار را مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: موضوع فلسطین موضوع اصلی امت اسلامی است و اسرائیل باید به قطعنامه های بین المللی برای بازگشت آوارگان، رفع  محاصره نوار غزه گردن نهد.

در این بیانیه ضمن حمایت از عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد، درباره موضوع میانمار نیز بر ضرورت اعزام کمتیه حقیقت یاب تاکید و سیاستهای خشن دولت میانمار علیه مسلمانان محکوم شد.

در این بیانیه بر حمایتها از ملتهای اسلامی به ویژه مردم سوریه و مقابله با فتنه میان مذاهب و بهره برداری سیاسی از آن و مبارزه با تروریسم تاکید شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها