معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در آخرین سرشماری مرکز آمار ایران، سیستان و بلوچستان جوان‌ترین استان کشور شناخته شد.
کد خبر: ۴۹۴۰۶۶

مهدی طباطبایی افزود: با توجه به این که استان ما براساس آخرین سرشماری به عنوان جوان‌ترین استان در کشور انتخاب شد ، اهداف برنامه تنظیم خانواده نیز، برای قادر ساختن خانواده‌ها به تصمیم‌گیری آگاهانه و آزادانه درباره انتخاب تعداد فرزند، فاصله‌گذاری بین بارداری‌ها، انتخاب زمان مناسب به بارداری و فرزندآوری با رعایت اصول سلامت و سلامت باروری کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: این اهداف کاملا متفاوت از اهداف کنترل جمعیت بوده و صراحتا برای سلامت مادر کودک و خانواده است./ فارس

طرح تفصیلی شهر قم بزودی تکمیل می‌شود

هم‌اکنون بخش اعظمی از طرح تفصیلی شهر قم به اتمام رسیده و در حال آماده‌سازی برای ارسال به کمیسیون ماده 5 استان است.

محسن بهشتی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم افزود: این طرح سند توسعه شهری قم به شمار می‌رود و می‌توان از آن به عنوان سند توسعه شهری تا ده سال آینده در شهر قم بهره برد. وی گفت: در این طرح علاوه‌بر توجه به همه کاربری‌های مورد نیاز شهری برای رسیدن به سرانه‌های لازم جانمایی نیز شده است که می‌توان به زمینه‌های ورزشی، اداری، انتظامی و... که در این طرح تا افق ده ساله پیش‌بینی شده اشاره کرد./ ایسنا

غیراستاندارد بودن برخی آسانسورها در شیراز

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان فارس ادعا کرد که تمامی آسانسورهایی که تا قبل از سال 85 در ساختمان‌های مسکونی شیراز به‌ کار رفته غیراستاندارد است.

غلام‌ حسین شفیعی افزود: مسئولیت بروز هر گونه اتفاق و حادثه‌ای برای استفاده‌کنندگان از آسانسورهای غیراستاندارد واحدهای مسکونی به عهده هیات مدیره و مدیر ساختمان است.

وی همچنین از استاندارد نبودن اکثر آسانسورهای به‌کار رفته در مجتمع‌های اداری و دولتی خبرداد و گفت: با مدیران تمام دستگاه‌هایی که آسانسور آنها از نظر استاندارد شرایط لازم را ندارد مکاتبه کرده‌ایم و قانونا مدیر، مسئولیت هرگونه حادثه‌ای را بر عهده دارد. شفیعی همچنین گفت: براساس بازرسی‌های انجام شده از واحدهای تولیدی محصولات پروتئینی،‌ چهار واحد تولیدی هر کدام در یک محصول، رعایت استانداردها را نکرده‌اند./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها