شبکه تازه‌ تاسیس «پویا» در آینده نزدیک روی ماهواره قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۴۹۱۳۳۸

حسین ساری، مدیر شبکه پویا و مرکز پویانمایی صبا، دیروز در اولین نشست مطبوعاتی خود با اعلام این خبر گفت: این شبکه در راستای برنامه‌سازی هرچه بهتر در مقابله با شبکه‌های ماهواره‌ای تلاش می‌کند تا تولیدات داخلی خود‌را تقویت کند.

وی گفت: توجه به دوبله‌های جذاب به عنوان یکی از نکات‌قوت انیمیشن‌های داخلی، امکان رقابت شبکه پویا با شبکه‌های ماهواره‌ای را افزایش می‌دهد.

مدیر شبکه پویا در پاسخ به نگرانی‌ها نسبت به پخش کارتون‌های نوستالژیک از شبکه فارسی‌زبان پرشین‌‌تون در ماهواره گفت:‌ما نگران این شبکه نیستیم چرا که خانواده‌های ایرانی علاقه‌مند هستند فرزندانشان انیمیشن پاک و سالم تماشا کنند و ما تولیدات سالم و فراوانی را برای پخش از شبکه پویا فراهم خواهیم کرد.

ساری درباره تلاش این مرکز برای تولید انیمیشن‌های دینی و قرآنی گفت:‌قرآن کریم از جهات مختلف منبع پایان‌ناپذیر برای تولید آثار نمایشی با مفاهیم اخلاقی و دینی است و به همین منظور یک دفتر موضوعات قرآنی در صبا راه‌اندازی شده است تا درباره چگونگی تبدیل مضامین قرآنی به آثار پویانمایی و برداشت از سوژه‌های دینی، مطالعه و پژوهش انجام دهد.

وی ادامه داد: شبکه پویا هم مثل هر شبکه دیگری بعد از گذراندن دوره گذار و تثبیت حتما روی ماهواره قرار می‌گیرد تا فارسی‌زبانان خارج از کشور نیز از تولیدات این شبکه بهره بگیرند.

پخش لالایی در پایان شب

ساری با اشاره به جدول پخش شبکه پویا گفت: برنامه‌های این شبکه از ساعت هشت صبح تا 23 پخش می‌شود و ساعات پایانی شب یعنی از ساعت 23 تا 24 نیز لالایی‌های اقوام مختلف روی آنتن شبکه پویا می‌رود.

انیمیشن «لالایی‌ها» که هر شب از ساعت 11 تا 12 شب پخش می‌شود به کارگردانی سارا نامجو در مرکز پویانمایی صبا تولید شده است. این انیمیشن که براساس متن‌های لالایی اقوام مختلف تهیه شده است، ویژگی‌های فرهنگی ـ هنری و حتی اقتصادی و اجتماعی هر قوم را به نمایش می‌گذارد.

نامجو، کارگردان مجموعه لالایی‌ها درباره این انیمیشن به جام‌جم گفت: محبوبه طباطبایی متن لالایی‌ها را به شعر فارسی تبدیل کرد سپس براساس اشعار، تصاویری طراحی شد و اشعار در اختیار فردین خلعتبری قرار گرفت تا موسیقی و ترانه این کار تهیه شود و او موسیقی هر قسمت از مجموعه لالایی را متناسب با موسیقی محلی آن قوم تنظیم کرد.

مدیر شبکه پویا کمک به خانواده برای کم کردن دغدغه تربیتی کودکان را نیز از وظایف شبکه پویا ذکر کرد و گفت: شبکه پویا یکی از حلقه‌های تربیتی کشور است و بهینه پرکردن اوقات فراغت کودکان را مد نظر دارد. این شبکه اکنون در تمام نقاط تهران قابل دریافت است و در مراکز استانی نیز در ساعاتی دریافت می‌شود. البته امیدواریم این شبکه هر چه زودتر سراسری شود.

تغییر جدول پخش شبکه پویا با‌ آغاز فصل زمستان

ساری با بیان این‌که در تابستان روزها طولانی است و بچه‌ها فرصت بیشتری برای تماشای تلویزیون دارند، خاطرنشان کرد: در نیمه دوم سال که روزها کوتاه‌تر هستند، جدول پخش برنامه‌های شبکه پویا نیز تغییر خواهد کرد.

مدیر شبکه پویا یکی از اهداف کلی این شبکه را ظرفیت‌سازی در تولید انیمیشن عنوان کرد و گفت: بیشتر شرکت‌های تولید انیمیشن داخلی با مرکز صبا همکاری می‌کنند. ما سالی 360ساعت انیمیشن در صبا تولید می‌کنیم به همین دلیل جزو کشورهای تولیدکننده انبوه در حوزه انیمیشن هستیم.

وی تاکید کرد: با راه‌اندازی شبکه پویا نظارت و برنامه‌ریزی روی محتوای انیمیشن‌های تولیدی نیز بیشتر شده است و چنین نیست که تولید انبوه ما را از کیفیت غافل کند.

ساری اضافه کرد: لوگوی این شبکه در حال طراحی است و ما با استفاده از نظرات جامعه هنری و همچنین با نظرخواهی از مردم، بزودی آن را رونمایی خواهیم کرد.

مدیر شبکه پویا با ذکر این نکته که هرچند شبکه پویا، شبکه‌ای تازه تاسیس است و همه مردم نمی‌توانند آن را تماشا کنند، ولی ما روزانه حدود 50 هزار پیامک از طرف مخاطبان دریافت می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها