شیرهای نر برای حفظ قلمرو و گروهشان تا پای مرگ در برابر مهاجم یا مهاجمان می جنگند.
کد خبر: ۴۸۵۲۵۶

به گزارش روز پنجشنبه جام جم آنلاین به نقل از گودسایت، شیر نر قلمرو خود و گروهش را برای هشدار دادن به سایر شیرهای نر سرگردان علامت گذاری می کند. بوی شیر نر در واقع  خط قرمز قلمرو او است.

شیر های نر پس از بلوغ  به دلیل اینکه از گروه خود رانده شده اند به جستجوی قلمرو و گروه تازه ای از ماده ها می پردازند. یک شیر نر و در مواردی دو یا سه شیر نر که برادر باشند به قصد تصاحب قلمرو و ماده ها از مرز تعیین شده می گذرند.

دراین هنگام شیر یا شیرهای صاحب قلمرو در حمله به مهاجمان تردید نمی کنند. تا زمانی که شیر نر صاحب قلمرو قدرتمند بوده چون از مرزهایش دفاع می کند ، پیروز این رویارویی است.

عمر شیرهای نر به نسبت ماده ها به دلیل جنگ هایی که بر سر قلمرو در می گیرد کوتاه است. در نهایت روزی نه چندان دور فرا می رسد که شیر صاحب قلمرو در جنگی تا پای مرگ مغلوب مهاجم یا مهاجمان می شود.

دو شیر نر مهاجم به قلمرو شیر نر دیگری وارد می شوند. شیر بلافاصله بوی آنها را احساس کرده و به مقابله بر می خیزد. او در نهایت قدرتش است.

شیرهای مهاجم پس از نبردی شدید شکست را پذیرفته و برای حفظ جانشان فرار می کنند، شیر نر صاحب قلمرو با غرشی پیروزی اش را به رخ می کشد. اما روزی می رسد که  آنها دوباره باز خواهند گشت.

در این فیلم ویدئویی کوتاه نبرد شیر برای حفظ قلمرو و گروهش به تصویر کشیده شده است. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها