می‌گویند هر تغییری به برنامه‌ریزی و بودجه نیازمند است اگر این تغییر بنیادین باشد به برنامه و بودجه کلان‌تری نیاز دارد.
کد خبر: ۴۵۵۲۲۲

کلاس ششم بخشی از همین تحول بنیادین است که براساس سند تحول نظام آموزش، پس از گذشت حدود 40 سال به دوره ابتدایی بازمی‌گردد.

اما ورود یک پایه به دوره ابتدایی چندان ساده نیست، طی هفته گذشته اخبار متعددی از نحوه تامین معلمان مورد نیاز دراین دوره منتشر شده که نشان می‌دهد بخشی از برنامه‌ریزی‌ها، بازنگری دقیق‌تری می‌طلبد.

اول این که شمار مدرسان این پایه هنوز در سراسر کشور و بنابر تفکیک شهرها روشن نیست و تاکنون آمارهای متناقضی از شمار معلمان مورد نیاز فقط در تهران رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش گفته پایتخت 30 هزار معلم کلاس ششم می‌خواهد، در حالی که رییس آموزش و پرورش تهران این آمار را3200 نفر عنوان می‌کند. از سوی دیگر، نحوه تامین این نیروها هم شبهه‌برانگیز است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران از بازگشت معلمان بازنشسته برای تدریس پایه ششم خبر می‌دهد در حالی که همین مسوول در جای دیگری می‌گوید، منبع تامین نیروی ششم ابتدایی، نیروهای مازاد موجود در مقطع راهنمایی، سهمیه تربیت معلم و آموزشیاران نهضت سوادآموزی خواهد بود، یا مسوول دیگری از ورود کادر اداری برای تدریس پایه ششم خبر می‌دهد.

از طرفی مدت‌هاست دانش‌آموختگان تربیت معلم، قبول‌شدگان آزمون استخدامی، معلمان شرکتی باسابقه بالای 5 سال خدمت و ده‌ها هزار آموزشیار نهضت در انتظار تعیین تکلیف هستند، عده‌ای می‌پرسند سهم آنان از استخدام‌های پایه ششم تعیین تکلیف‌ها چقدر است؟ آموزش و پرورش بنابر مصوبه سال قبل مجلس مجاز به استخدام نیروی جدید نیست، به همین دلیل به بازگشت نیروهای بازنشسته و ورود کادر اداری رضایت داده و براساس دستمزد نیروهای کارشناسی با 30 سال سابقه به آنان حقوق خواهد داد.

این اقدام با توجه به بلاتکلیفی حجم زیاد نیروها در مدارس و کلاس‌های نهضت نشان از شائبه نبود برنامه و بودجه در تامین نیروی جدید است.

آموزش‌وپرورش حاضر است بازنشستگان و حتی کادر اداری خود را در جایگاه معلمان کلاس ششم بنشاند، در حالی که بسیاری از آنان از روش‌های تدریس مدرن و تفاوت آن با سایر پایه‌ها وتغییر کتاب‌های درسی بی‌خبرند و از سوی دیگر آموزش‌های سه ماه تابستان جوابگوی به روزسازی مهارت این افراد نیست.

کتایون مصری - دبیر گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها