سخنگوی شهرداری مشهد گفت: با امضای تفاهم نامه بین شهرداران مشهد و ارومچی این دو شهر خواهرخوانده شدند.
کد خبر: ۴۲۷۵۱۶

به گزارش مهر، علی حامد مقدم ظهر شنبه در نشست خبری اظهار داشت: از این پس همکاری های فرهنگی، اجتماعی و شهری بین این دو شهر توسعه پیدا می کند.

وی با اشاره به مشترکات این دو شهر گفت: ارومچی چین، به لحاظ گردشگری یک منطقه قابل اعتناست، ظرفیت های اقتصادی این دو شهر نیز می تواند برای پیشبرد اهداف کلان شهر مشهد، به ویژه بازسازی بافت های فرسوده مورد توجه قرار گیرد.

حامد مقدم با بیان اینکه ایران و چین دو سرزمین تاریخی هستند، بیان کرد: تجربه استادان فن در بخش مرمت آثار قدیمی می تواند به حفظ میراث فرهنگی در هر دو شهر کمک شایانی کند.

وی اضافه کرد: شهرداری مشهد که تاکنون فقط با لاهور پاکستان خواهر خوانده بوده است، از طریق دیپلماسی عمومی در اندیشه توسعه این اقدام اثر گذار در بهره مندی از توانایی های خارجی است.

حامد مقدم گفت: تعدادی از شهرهای مهم مثل استانبول، کلن، سن پطرزبورگ و حیدرآباد هند در حال مذاکره برای پیوستن به جمع خواهر خواندگان مشهد هستند.

به گفته وی، ظرفیت بین المللی مشهد بسیار گسترده است، اما برای شناسایی آن در سطح جهانی گام های موثری برداشته نشده که در این راستا همه نهادهای مسئول باید تلاش کنند.

سخنگوی شهرداری مشهد با اشاره به لزوم استفاده از تجربه شهرهای کلان جهان برای بهبود شاخص های رفاهی در مشهد، از سفر هیئت شهرداری مشهد به چند شهر از جمله عشق آباد ترکمنستان خبر داد و گفت: هر امکان را با قوت پیگری می کنیم تا مشهد را از زیبا با نشاط و مستعد جذب جهانگرد کنیم.

حامد مقدم ورود سالانه 1.5 میلیون زائر غیر ایرانی را نشانه اهمیت مشهد دانست و خواستار توجه بیشتر برای مدیریت و احد شهری شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها