در پی تند‌باد ژوپلین چند ایالت دیگر آمریکا به حالت آماده‌باش کامل در‌آمدند

تندباد سهمگین آمریکا 123 قربانی گرفت

رسانه‌های رسمی آمریکا اعلام کردند تندباد سهمگین ژوپلین در این کشور تاکنون 123 کشته و 750 مجروح برجای گذاشته است. در گزارش ستاد حوادث غیرمترقبه آمریکا آمده است، در پی وقوع تندباد ژوپلین که تقریبا از اوایل هفته جاری آغاز شده، تاکنون 123 نفر کشته و 750 نفر هم مجروح شده‌اند. با این حال مقامات این ستاد احتمال می‌دهند شمار تلفات این تندباد افزایش یابد.
کد خبر: ۴۰۵۷۵۷

سخنگوی شهرداری اوکلاهاما سیتی آمریکا در این باره به رویترز خاطرنشان کرد: تندباد ژوپلین با بادهای چرخشی تاکنون 2000 ساختمان را تخریب و به ده‌ها هزار واحد مسکونی دیگر هم آسیب جدی وارد کرده است.

این مقام مسوول یادآور شد: این تندباد سهمگین بیشترین خسارات را به ایالت میسوری در جنوب غرب آمریکا وارد کرده است.با این حال، کارشناسان سازمان هواشناسی آمریکا اعلام کردند، این تندباد پرقدرت می‌تواند بیشتر ایالات جنوب و غرب این کشور را در بر بگیرد.

ماموران امداد و نجات ستاد مدیریت بحران این کشور هم‌اکنون برای کمک‌رسانی به مجروحان و یافتن مفقودان در مناطق بحران مستقرند، اما همچنان ده‌ها نفر در زیر آوار خانه‌ها و ساختمان‌های تخریب شده، اسیرند.

براساس گزارش رسانه‌های رسمی آمریکا، تندباد چرخشی ژوپلین که با سرعت 321 کیلومتر بر ساعت مناطق جنوب غرب این کشور را درنوردیده، از سال 1974 تاکنون بی‌سابقه بوده است. همچنین این تندباد بین یک تا 3 میلیارد دلار به ایالات جنوب غرب آمریکا خسارت زده است.

آسوشیتدپرس نیز به نقل از مقام‌های ایالت اوکلاهما اعلام کرده، شدت ویرانی‌ها بسیار فراتر از حد‌تصور است و هنوز از تعداد مفقودان این تندباد اطلاع دقیقی در دست نیست.

در حال حاضر نیروهای امدادی، جستجو برای یافتن قربانیان و افراد گمشده را که در مسیر تندباد ژوپلین قرار داشته‌اند، آغاز کرده‌اند اما به دلیل گردبادهای تازه، این عملیات با دشواری روبه‌رو شده است.

مقام‌های آمریکایی تخمین می‌زنند تعداد کشته‌شدگان به مراتب بیش از آمارهای اعــلام شده و در حال حاضر 30 درصد شهر ژوپلین در ایالات میــسوری نیز ویران شده است.

ماه گذشته هم گردبادهای شدیدی در 7 ایالت آمریکا، 354 کشته بر جای گذاشت و موجب ویرانی بسیاری از خانه‌ها و تاسیسات زیربنایی شد.

آخرین خبرها حاکی است، بسیاری از مردم بی‌خانمان در اوکلاهما و ایالت میسوری در جستجوی سرپناهی هستند تا در معرض گردبادهای تازه قرار نگیرند.با اعلام حالت فوق‌العاده در چند ایالت آمریکا، تمامی نیروهای امدادی و ستاد بحران در حالت آماده‌باش به‌سر می‌برند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها