از امشب گروه فیلم و سریال شبکه 3 سیما یک سریال تازه به آنتن پخش خواهد سپرد که پیش از این قرار بود در ایام عید پخش شود. این سریال «چهارچرخ» نام دارد و آن را جواد مزدآبادی جلوی دوربین برده است. این کارگردان جوان باز هم یک موضوع اجتماعی را دستمایه کار خود قرار داده است. او که پیشتر موضوعات مورد علاقه‌اش را با آثاری چون آدمخوار و خونمردگی به تصویر کشیده بود این بار هم با اثری مشابه اما با زمینه طنز مهمان‌خانه‌های شما خواهد بود.
کد خبر: ۳۹۸۱۳۰

سریال تازه مزدآبادی داستان مردی به نام «ذبیح» را روایت می‌کند که علاقه عجیبی به داشتن ماشین دارد و در این راه همه تلاشش را به کار می‌گیرد تا پولی جمع کند تا به مدد آن بتواند ماشینی خریداری کند و به این وسیله در زندگیش تحولی ایجاد کند. او به این آرزو عمری را چای‌فروش لب خط بوده است. ذبیح سرانجام موفق می‌شود پس از مدت‌ها پول ماشینش را جمع‌آوری کند اما همزمان در روز خواستگاری دخترهایش پول‌ها به سرقت می‌رود و این آغاز ماجراهای «آقاذبیح» ما و دیگران است.

در این سریال طنز مجموعه‌ای از بهترین‌های طنز سینما و تلویزیون هنرنمایی می‌کنند. در «چهارچرخ» حمید لولایی (ذبیح)، مریم جلالی (منظر ـ همسر ذبیح)، بهنوش بختیاری (نسرین ـ دختر ذبیح)، شهرام قائدی (فضلی)، مجید یاسر (رضا)، فلامک جنیدی (مریم ـ دختر ذبیح)، اصغر سمسارزاده (پدر فضلی)، رضا توکلی (پدر رضا)، شهین تسلیمی (قدسی ـ زن همسایه)، مصطفی طاری (راننده تاکسی)، خشایار راد (جبار) و ... نقش‌آفرینی کرده‌اند.

تصویربرداری این سریال در لوکیشن‌های مختلف به مدت 3 ماه به طول انجامیده است.مزدآبادی در جواب این سوال که چرا چهارچرخ را برای ساخت انتخاب کرد، به «جام‌جم» گفت: راستش قصه این سریال را دوست داشتم. چون یک قصه جنوب شهری بود. آدم‌هایش قابل باور بودند و مشکلاتی که آنها با آن درگیر بودند، آنها را قابل درک می‌کرد. همچنین قصه، قصه جذابی بود و به نظر من در میان سریال‌های طنزی که می‌بینیم، چهارچرخ قصه‌ای خانوادگی داشت که می‌شد در آن فضای تازه‌ای را در زمینه کارگردانی تجربه کرد و از طرف دیگر امیدوار بود که مخاطب هم به آن روی خوش نشان دهد.

وی تصریح کرد: نگارش فیلمنامه این اثر بر عهده محمد فاضلی بوده و طرح آن را نیز سعید نعمت‌الله نوشته است. در ساخت این سریال سیدحسین یعقوبی (مدیر تولید و برنامه‌ریز)، هومن سلماسی (مدیر تصویربرداری)، محمدرضا شجاعی (تهیه‌کننده)، احمد پولی بابایی (صدابردار)، مهدی مختاری (تدوین)، پیروز ارجمند (آهنگساز)، مجید اخشابی (خواننده)، مجید علی‌اسلام (طراح صحنه)، ونوس ابوذری (طراح لباس)، مجید صالحیان (طراح گریم)، مهدی برگ‌نیل (دستیار اول کارگردان) و مهدی حیدری (عکاس) همکاری کرده‌اند.چهارچرخ در 15 قسمت 40 دقیقه‌ای تهیه شده و قرار است از امشب ساعت 45/20 از شبکه 3 سیما به روی آنتن برود. تکرار این سریال روز بعد ساعت 30/14 خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها