بدرفتاری مقتول ، انگیزه جنایت

پسر در توطئه خانوادگی کشته شد

پسر 25 ساله‌ای در پی توطئه خانوادگی در یکی از محله‌های اندیشه شهریار به قتل رسید و در این ارتباط والدین و دایی مقتول دستگیر شدند.متهمان پرونده اعتراف کردند که به خاطر بدرفتاری‌های مرد جوان، او را کشته‌اند.
کد خبر: ۳۷۲۸۳۶

به گزارش «جام‌جم»، ساعت 12 روز شنبه مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهریار تماس گرفت و از درگیری منجر به قتل مرد همسایه‌اش خبر داد.

دقایقی بعد از این تماس، کارآگاهان جنایی آگاهی شهریار به محل حادثه اعزام شدند و با ورود به طبقه چهارم یک مجتمع مسکونی در فاز اول اندیشه مشاهده کردند جسد مرد جوانی مقابل در آشپزخانه افتاده و در چند قدمی آن یک مرد 30 ساله و فردی میانسال ایستاده‌اند.

کارآگاهان جنایی به تحقیق از آن 2 مرد پرداختند که یکی از آنها گفت: من فرزند 25 ساله‌ام را کشته‌ام.

کشته شدن مرد جوان

با کشف جسد مرد جوان، کارآگاهان جنایی موضوع را به بازپرس کشیک ویژه قتل دادسرای شهریار اطلاع دادند و دقایقی بعد بازپرس برجسته برای بررسی موضوع در محل حادثه حضور یافت. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد سعید(مقتول) بر اثر اصابت ضربه‌های چاقو و چوبدستی به ناحیه سر کشته شده است. با دستور قضایی، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و پدر مقتول به عنوان متهم به مرکز پلیس انتقال یافت.

فرار دایی مقتول از محل حادثه، راز گشود

در حالی که کارآگاهان جنایی قصد انتقال متهم را داشتند،‌ بازپرس دادسرا متوجه شد دایی مقتول قصد فرار از محل را دارد.

به این ترتیب این فرد نیز دستگیر و همراه عامل جنایت به پلیس آگاهی منتقل شد. ماموران به تحقیق از این دو متهم پرداختند. پدر سعید (مقتول) مدعی شد برادر همسرش ـ دیگر متهم دستگیر شده ـ در قتل فرزندش نقشی نداشته و به اشتباه دستگیر شده است.

در پی اظهارات این مرد، دایی مقتول به طور جداگانه بازجویی شد و اعتراف کرد با همکاری پدر خانواده، مرگ مرد جوان را رقم زده است.

اعتراف دایی در همکاری با عامل حادثه

متهم در اظهاراتش به پلیس گفت: خواهرزاده‌ام اعضای خانواده‌اش را مدام اذیت می‌کرد و هر بار که به شهرستان می‌رفت، از آنها پول زور می‌گرفت. روز حادثه من همراه والدین مقتول از شهرستان به خانه اجاره‌ای سعید در فاز اول اندیشه آمدیم و تصمیم گرفتیم با او صحبت کنیم تا رفتارش را تغییر دهد.

متهم یادآور شد: آن روز چند بار با خواهرزاده‌ام صحبت کردیم؛ ولی او حاضر نبود رفتارش را تغییر دهد. بنابراین تصمیم گرفتیم او را به قتل برسانیم. خواهرم به طبقه همکف مجتمع رفت تا مراقب باشد همسایه‌ها متوجه ماجرا نشوند.

متهم یادآور شد: من و شوهرخواهرم سعید را با چاقو و چوبدستی بشدت کتک زدیم که بدحال شد.

سپس با دستانم گلویش را محکم فشار دادم تا این که کشته شد، آن گاه هر دو محل را ترک کرده و به خانه خواهرزاده دیگرم رفتیم، لباس‌های خون‌آلود خود را عوض کرده و دوباره به محل حادثه بازگشتیم.

اعتراف پدر سنگدل

در پی اظهارات این مرد، پدر مقتول هم در بازجویی گفته‌های برادر همسرش را تایید و عنوان کرد: با کمک یکدیگر سعید را کشتیم. پسرم اعضای خانواده را اذیت می‌کرد و از آنها پول زور می‌گرفت. حتی چند سال قبل در جریان درگیری با برادرش، او را کشت و چند سالی هم در زندان بود تا این که پس از رضایت دادن، سعید از زندان آزاد شد.

عامل حادثه ادامه داد: گمان می‌بردم بعد از آزادی از زندان اخلاقش تغییر کند، ولی تاثیری نداشت. بدرفتاری‌های پسرم روز به روز بیشتر می‌شد تا این که او از من ارثیه‌اش را طلب کرد.

آن روز تصمیم گرفتیم اگر رفتارش را تغییر نداد، او را به قتل برسانیم.

با اعتراف پدر مقتول، روز گذشته همسر وی نیز دستگیر شد و به همکاری با آنها در اجرای نقشه قتل فرزندش اعتراف کرد.

بنابراین گزارش، پدر و دایی مقتول به اتهام مشارکت در قتل و مادر مقتول به اتهام معاونت در جنایت با قرار قانونی از سوی بازپرس برجسته، رئیس شعبه اول دادسرای شهریار روانه زندان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها