«امامت و رهبری»به تعبیر امام رضا (ع) «شیرازه دین و مایه نظم مسلمین است» و عقل جمعی جامعه که در آرای مجلس متبلور است غیر از راه پیروی حق و امامت به کمال نمی‌رسد، آن هم ولایت شخصیتی که از سابقون انقلاب و مدافع شجاع و فکور و صادق قلمرو اسلام و حقوق ملت است که «ملک از ولایت خردمند جمال گیرد و دین از امامت پرهیزکار کمال یابد.
کد خبر: ۳۷۰۰۸۶

1 هر چند مجلس مزین به حضور تعداد زیادی از متخصصین دانشگاهی و حوزوی و مدیران باسابقه کشور است، اما با تغییرات در آئین نامه داخلی، در‌های مجلس به روی صاحبنظران گشوده شد تا آرای نمایندگان مبتنی بر کار کارشناسی نخبگان باشد و ساماندهی امور نرم افزاری کشور چه در بعد تقنین و چه نظارت با تدبیر صحیح منابع کشور همراه گردد که امام علی(ع) فرمود «تدبیر نیکو سرمایه اندک را بالندگی می‌بخشد و مدیریت نادرست سرمایه هنگفت را به باد می‌دهد.

و انشاءالله این سیر تکاملی ادامه خواهد یافت. سفارش سال گذشته آن مقام معزز در باب تنقیح قوانین، بحمدلله سامان یافت و تشکیلاتی در مجلس برای این موضوع ایجاد گردید و قانون آن نیز به تصویب رسید.

2 خوشبختانه روحیه غالب مجلس، پرهیز از نزاع‌های وقت گیر یا سخنان بی‌پایه و لاینفع است که امیرمومنان (ع) فرمود «جدال، تدبیر را ویران می‌کند»؛ در عوض با تدوین اولویت‌های تقنینی و نظارتی هر کمیسیون، عملاً مجلس در سال جاری دارای برنامه مدون در جهت حل مسائل اساسی مردم است و البته به همان میزان که در بررسی همه جانبه لوایح و طرح‌ها با همراهی نخبگان دولتی و غیردولتی، صبور هستیم که «کارها به صبر برآید و مستعجل به سر درآید»، بر اجرای درست و به موقع قانون مصریم که توسعه کشور به معنای واقعی با قانون راست شود.

3 مجلس، فرهنگ اسلامی و انقلابی و گسترش مظاهر و بواطن آن را در امور دیوانی و مدنی، عامل آراستگی جامعه و نشاط و ابتهاج روحی آحاد ملت می‌داند و در این دو سال تلاش شد در بودجه فرهنگی، به خصوص قلمرو دین، تفاوت معناداری حاصل گردد و مجلس از غفلت دستگاه‌های مسئول، در این باب گذشت و تلاش کرد، که دیانت و فرهنگ، زیربنای ملک داری است و توسعه کشور در چنین نظم معنوی صورت می‌پذیرد.

خداوند فرمود: «ولو ان اهل القری آمنوا و التقوا افتحنا علیهم برکات من السماء و الارض» و اخیراً نیز مسئولین مربوطه به مجلس طلبیده شدند تا اراده نمایندگان را در تحقق قوانین نظام بخش فرهنگ دینی کشور دریافت نمایند.

4 دیده بانی مجلس در مسائل حساس خارجی و امنیت ملی، آن هم در دیپلماسی هزار و یک شب گونه عصر بلاتکلیفی و اضطراب مدیریت استکباری، دقیق و به موقع در مسائل سیاسی، امنیتی داخلی که متأسفانه پس از انتخابات با مظاهر فتنه انگیز آن مواجه شدیم، قاطع و روشن بوده و چه در بیانیه‌های جمعی مجلس و چه سخنرانی‌ها، اراده نمایندگان ملت، در صیانت از حقوق ملی، ظهور یافت. با سپاسگزاری از بیانات حضرتعالی در سالگرد رحلت پیشوای بزرگ انقلاب اسلامی، حضرت امام (ره) که ویژگی‌های اصلی صراط مستقیم انقلاب را تبیین نمود، همه علاقه مندان به انقلاب، راه رستگاری انقلابی را یافته‌اند و دیگر ملت فرصت به فتنه گران داخلی و خارجی نمی‌دهد تا با سیاست دربهای چرخان، بازی مزورانه با حقوق ملت و نظام اسلامی نمایند و بدانند که این مرکبی راه‌وار نیست که با آن به سوی عاقبتی نیک کوچ نمایند که خداوند فرمود: «من اعرض بمن ذکری فان له معیشه بحشره یوم القیامه اعمی»؛ به همین جهت بر بام کتابخانه مجلس که از منشورات کثیره برخوردار است نوشته‌اند که هرکه به تاریخ خود پشت کند، به راه نیست.

لازم می‌دانم از نمایندگان محترم به خاطر حضور منظم و مسئولانه آنان در مجلس و پیگیری امور کشور تشکر نمایم. زیاده سخن گفتیم، از تصدیع بیش از حد عذر می خواهیم.

سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با
رهبر معظم انقلاب اسلامی / 18خرداد 89

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها