با حضور خانواده مقتول

شهلا جاهد اعدام شد

صبح امروز شهلا جاهد با حضور خانواده لاله سحرخیزان در محوطه زندان اوین به دار مجازات آویخته شد.
کد خبر: ۳۶۹۹۹۲

به گزارش جام جم آنلاین، با توجه به تعیین وقت مجازات قصاص شهلا برای تاریخ 10 آذر ، صبح امروز قاضی شعبه اجرایی احکام و رحیمی رئیس روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه به همراه عبدالصمد خرمشاهی وکیل مدافع شهلا و خانواده لاله سحرخیزان در محوطه زندان اوین حضور پیدا کردند.

در این ارتباط ابتدا به مدت 45 دقیقه ناصر محمدخانی و فرزندش علیرضا ، مادر لاله با یکدیگر به گفتگو پرداختند و تلاش وکیل مدافع شهلا و نماینده قوه قضاییه و قاضی  شعبه اجرای احکام برای جلب رضایت بی نتیجه ماند.

پس از بی نتیجه ماندن رضایت و اصرار مادر لاله مبنی بر اجرای حکم ، رحیمی نماینده قوه قضاییه که از طرف آیت الله لاریجانی در زندان حضور پیدا کرده بود از شهلا خواست تا پیرو تماس های تلفنی خود و اظهارات قبلی اش مبنی بر اینکه قصد گفتن واقعیت هایی را دارد بیان کند که شهلا عنوان کرد حرفی برای گفتن ندارد.

پس از این گفتگو ها، شهلا که هیچگاه تصور نمی کرد صبح امروز به دار مجارات آویخته شود به یکباره غرورش درهم شکست و به التماس و گریه و زاری افتاد تا شاید بتواند رضایت خانواده لاله را جلب کند. اما مادر لاله عنوان کرد: فرزندان لاله در این 9 سال بی صبرانه در انتظار اجرای حکم بودند و تنها مرگ شهلا است که می تواند التیام بخش رنج ها و مرارات های آنها باشد.

پس از این اظهارات و اصرار تلاش های هیئت صلح و سازش که بار دیگر بی نتیجه باقی ماند ، شهلا پس از اذان صبح به دار آویخته شد که حکم فوق را یکی از نزدیکان لاله اجرا کرد.

عبدالصمد خرمشاهی وکیل مدافع شهلا به خبرنگار ما گفت: من به سهم خویش از تلاش های آقای رحیمی رئیس روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه که تلاش بسیاری را در جهت جلب رضایت انجام دادند تشکر می کنم زیرا وی به نمایندگی از رئیس قوه قضاییه آمده بود تا در صورتیکه شهلا حرف تازه ای برای گفتن  داشته باشد حکم را  متوقف کرده و این پرونده بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد که شهلا هیچ حرفی برای گفتن نداشت.

بطوریکه رحیمی عنوان می کرد شهلا در تماس تلفنی با وی، خود اصرار به تعیین تکلیف و اجرای حکم را داشت.

در حاشیه

*شهلا  پس از خروج از بخشی که در آن نگهداری می شد تصور نمی کرد حکم قصاصش اجرا شود.

*در مدت 45 دقیقه مذاکره ، او حتی به ناصر محمدخانی نگاه هم نکرد و کلمه ای با او حرف نزد.

*هنگام اجرای حکم یکی از ماموران زندان گفت: به جای شهلا باید محمدخانی قصاص می شد.

*وقتی شهلا از جلب رضایت ناامید شد خود را به دست و پای مادر لاله انداخت و با گریه و التماس از او خواستار رضایت شد اما مادر لاله عنوان کرد در این 9 سال ما هیچ بی احترامی به شهلا نکردیم و براساس آموزه های دینی خود قصاص را حق خود می دانیم.

*پس از قصاص شهلا و انجام معاینات از سوی پزشک و تایید مرگ ، وی با یک دستگاه آمبولانس به سردخانه پزشکی قانونی منتقل شد.

ناصر صبوری – دبیر گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها