مدیر طرح و برنامه شبکه آموزش از راه‌اندازی شبکه نی‌نی، تولید مجموعه طنز به نویسندگی و کارگردانی محمد صالح‌‌علا و سیاست‌های جدید این شبکه در تولید برنامه‌های مختلف خبر داد. اسرافیل علمداری به خبرنگاران گفت: رویکرد این شبکه پیش از این، بیشتر آموزش مستقیم بوده و به خاطر این نوع آموزش، مخاطبان محدودی نیز داشته است. در مدیریت جدید با حضور دکتر پورحسین، سیاست جدیدی طراحی شده و آن هم آموزش غیرمستقیم در برنامه‌هاست تا برنامه‌ها مورد توجه اقشار مختلف از کودک خردسال گرفته تا میانسالان قرار بگیرد. بنابراین پخش برنامه‌هایی با آموزش غیرمستقیم در حوزه‌ فرهنگ عمومی، اجتماعی و سیاسی در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۳۲۷۸۴۳

وی درخصوص ساخت برنامه‌های جدید شبکه گفت: پخش تعدادی از برنامه‌های جدید از نوروز شروع شده و ادامه دارد مثل برنامه «به تماشا سوگند و به آغاز کلام» که بعد از پخش با بازتاب خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شد، حتی قرار شده جشنواره‌ سراسری با این مضمون برگزار شود و برترین حافظ شعر فارسی را معرفی کنیم. «نوروز و عروسک‌های ایرانی» با مضمون معرفی عروسک‌های ایرانی، «یاد یاران مهربان» با اجرای استاد معلم و با موضوع سیر تاریخ ادبیات فارسی و «صبحی دیگر» به تهیه‌کنندگی رامین موسوی ملکی از دیگر برنامه‌های جدید است که پخش آن در نوروز شروع شده است.

مدیر طرح و برنامه شبکه آموزش با بیان این که برنامه‌های متنوع و جدیدی برای پخش در نظر گرفته‌ایم که مراحل تولید را سپری می‌کند، این برنامه‌ها را شامل «بهداشت روانی تئاتر» با موضوع بررسی تئاتر در روان انسان، «عسلک معلم کوچک» با مضمون آموزش مفاهیم اخلاقی و دینی برای کودکان و «آموزش بازیگری» با حضور بهرام شاه‌محمدلو بیان کرد. وی گفت: برنامه گفتگومحور «سین‌جیم» با حضور معلمان برتر ایران، مجموعه طنز نمایشی به نویسندگی و کارگردانی محمد صالح‌علا، دوربین مخفی، مستندهای آموزشی مثل «دانشمند»، «پنجره‌ای به خوشبختی»، «قصه متل عروسک» با مضمون بازشناسی فرهنگ عروسک و جایگاه عروسک‌های ایرانی، مسابقه «شور اندیشه»، برنامه «وزنه‌های افتخار» با محوریت پرداخت به داروهای مکمل بر جسم ورزشکاران و «دستان خلق» از دیگر برنامه‌های جدید شبکه آموزش است.

علمداری با بیان این‌که برنامه‌های آموزشی غیرمستقیم در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی در اولویت است، تصریح کرد: هدف ما تهیه برنامه‌هایی نیست که مثل گچ و تخته‌سیاه می‌ماند؛ بلکه قصد داریم مخاطب با برنامه‌ها همذات‌پنداری کند و برایش جذابیت داشته باشد.

مدیر طرح و برنامه شبکه آموزش درباره راه‌اندازی شبکه نی‌نی یادآور شد: این شبکه درون شبکه آموزش راه‌اندازی می‌شود، البته بودجه بالایی می‌خواهد. در صورت فراهم شدن بودجه، این شبکه را امسال تاسیس می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها