بارندگی‌های اخیر موجب شد

افزایش سطح تراز آب دریاچه ارومیه

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: بارندگی های اخیر و نزولات جوی مساعد باعث شده تا سطح تراز آب دریاچه ارومیه 40 سانتیمتر از ابتدای سال آبی جاری تاکنون افزایش یابد.
کد خبر: ۳۲۵۳۰۰

به گزارش مهر در ارومیه، کریم بشیری پور صبح امروز با اعلام این مطلب افزود: تراز سطح آب دریاچه ارومیه روز یکشنبه به 1271.92 متر از سطح دریاهای آزاد رسید.

وی ادامه داد: این میزان در زمان مشابه سال قبل 23. 1272 متر از سطح دریاهای آزاد بود که با وجود کاهش نسبت به مدت مشابه قبل، از ابتدای سال آبی جاری با توجه به بارندگی های اخیر از روند رو به رشد برخوردار شده است.

بشیری پور با یادآوری اینکه میزان آب دریاچه ارومیه طی سال قبل به کمترین میزان خود رسیده بود، اظهار داشت: با ادامه کاهش بارش نزولات جوی، سطح تراز دریاچه ارومیه تا 52 .1271 متر از سطح دریا آزاد رسید که با بارندگی های اخیر امید می رود، میزان آب ورودی به دریاچه و به تبع آن میزان ارتفاع سطح این دریاچه افزایش یابد.

دریاچه ارومیه، بزرگترین‌ دریاچه‌ کشور است که در ارتفاع‌ 1267 متری‌ از سطح‌ دریا واقع‌ شده‌ است‌. طول‌ آن‌ حدود 130 تا 140 کیلومتر وعرض‌ آن‌ بین‌ 15 تا 50 کیلومتر متغیر است‌.

عمق‌ متوسط‌ این دریاچه پنج الی‌ شش متر در تراز نرمال بوده و شورترین دریاچه دنیا بعد از بحرالمیت است.

دریاچه‌ ارومیه‌ دارای 102 جزیره و شبه‌ جزیره‌ است که‌ از اهمیت‌ توریستی‌ قابل‌ توجهی‌ برخوردارند که مهمترین آنها جزیره کبودان‌، اشک‌، اسپیر و آرزو است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها